کفپوش پارکت لمینت چیست

کفپوش پارکت لمینت چیست

کفپوش پارکت لمینت چیست

شما پارکت یا پارکت لمینت یا انواع کفپوش را در همه جا دیده اید، از وبلاگ های بازسازی خانه گرفته تا وب سایت eyvan.org. اما شما هنوز واقعاً نمی‌دانید – پارکت لمینت دقیقاً چیست؟

کفپوش پارکت لمینت چیست
کفپوش پارکت لمینت چیست

این سوالی است که همیشه می شنویم. به زبان ساده، پارکت لمینت یک ماده کامپوزیت کفپوش است. این از چندین لایه تشکیل شده است، حدود 50 سال است که وجود دارد، و طراحی شده است تا در عین مقاومت در برابر سایش، سبک و ارزش به خانه شما اضافه کند. اغلب، به گونه ای طراحی می شود که شبیه چوب باشد (اما نه همیشه).

اما این در واقع فقط نوک کوه یخ است. این روزها انواع مختلفی از کفپوش های لمینت وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. و در حالی که اغلب به دلیل قیمت نسبتا پایین و ظاهر چوب پارکت قدیمی از بین می رود، پارکت لمینت واقعاً به عنوان یک نوع کفپوش قوی، جذاب، مقرون به صرفه و کم تعمیر و نگهداری شناخته شده است.

در فروشگاه پارکت لمینت ایوان ما به شما اطلاع میدهیم می دهیم. ما در مورد اینکه لمینت از چه چیزی ساخته شده است، قیمت پارکت لمینت، دوام آن، محل نصب آن، نحوه نصب و حتی برخی از مزایا و معایب صحبت خواهیم کرد.

پارکت لمینت چیست؟ بیا با هم بفهمیم

کفپوش پارکت لمینت از چه ساخته شده
کفپوش پارکت لمینت از چه ساخته شده

پارکت لمینت از چه ساخته شده است؟

به طور کلی، پارکت لمینت از سه لایه تشکیل شده است. از پایین، آنها عبارتند از:

یک هسته متراکم یا لایه پایه از تخته سه لا یا تخته فیبر با چگالی بالا برای ایجاد استحکام و پایداری مواد. این پایه همان پایه ای است که در بسیاری از بهترین محصولات کفپوش چوبی مهندسی شده استفاده می شود.
یک لایه تصویر با وضوح بالا و عکس واقع گرایانه. باز هم، این لایه تصویر معمولاً از چوب تقلید می‌کند – اما می‌توانید انواعی با ظاهر سنگ و حتی فلز پیدا کنید.
یک لایه سایش محافظ برای ایجاد سختی و محافظت. این لایه بسیار سخت است و لمینت را به یکی از بادوام ترین گزینه های کفپوش تبدیل می کند.

برخی از انواع لمینت همچنین دارای یک لایه زیرین یا لایه پشتی در زیر پایه هستند تا مقاومت در برابر رطوبت را افزایش دهند یا کیفیت عایق صدا را اضافه کنند، اما این بستگی به محصول خاص دارد. که باید شما هنگام خرید پارکت لمینت به آن توجه کنید

کفپوش پارکت لمینت سبک
کفپوش پارکت لمینت سبک

پارکت لمینت به چه سبک هایی می آید؟

گزینه های شما برای انتخاب ظاهر پارکت لمینت بی پایان هستند. پیشرفت در چاپ با وضوح بالا به این معنی است که انواع کمی از کفپوش ها وجود دارد که امروزه پارکت لمینت نمی تواند از آنها تقلید کند.

به عنوان مثال، اگر مشتاق نصب چند طرح کف چوبی پیچیده هستید، اما چوب طبیعی سنتی در سبک زندگی خانواده شما نمی گنجد، پارکت لمینت جایگزین فوق العاده ای برای کفپوش های چوبی تقلبی ارائه می دهد.

و این روزها، شما می توانید یک گزینه لمینت برای مطابقت با هر گونه چوب سخت پیدا کنید. ظاهر هیکوری را دوست دارید اما نمی خواهید با مضرات کفپوش هایکوری مقابله کنید؟ با لمینت بروید. آیا یک جایگزین برای کفپوش آبنوس با منابع اخلاقی می خواهید؟ لمینت یک انتخاب عالی است. شما می توانید آن را در هر رنگ کف چوبی که می خواهید تهیه کنید. آسمان حد است!

کفپوش پارکت لمینت نصب
کفپوش پارکت لمینت نصب

کجا می توان پارکت لمینت را نصب کرد؟

پارکت لمینت برای راهروها، ورودی‌ها، اتاق‌های غذاخوری و اتاق‌های نشیمن عالی است (زیرا لایه سایش فوق‌العاده بادوام آن به این معنی است که می‌تواند در برابر ترافیک سنگین پا و خط و خش مقاومت کند). اما جلوه های بصری عالی آن را برای اتاق خواب، اتاق های خانوادگی و حتی آشپزخانه در برخی موارد کاملاً مناسب می کند.

ورقه ورقه می تواند به هر جایی که چوب سخت می تواند برود
دوام لمینت بسیار مهم است که هنگام انتخاب یک کف باید در نظر گرفته شود – به خصوص اگر در حال مقایسه پارکت لمینت معایب مزایا با چوب سخت هستید. ورقه ورقه اغلب به دلیل لایه سایش می تواند گزینه بادوام تری باشد.

این بدان معناست که می‌توانید آن را تقریباً در هر جایی که می‌توانید چوب طبیعی قرار دهید، مخصوصاً چوب‌های طبیعی مهندسی شده قرار دهید. پارکت لمینت مهندسی شده دقیقا چیست؟ این یک نوع کفپوش چوبی چند لایه است که یک روکش چوب جامد و یک هسته تخته سه لا با کارایی بالا را ترکیب می کند. این امر آن را ناهموارتر و از نظر ابعاد پایدارتر می کند (به همین دلیل است که اکنون می توانید کفپوش پارکت لمینت با هسته hdf فوق العاده خریداری کنید).

چوب مهندسی شده می تواند جایی برود که چوب جامد نمی تواند – و لمینت نیز می تواند. اما اگر چوب سخت مهندسی شده را با لمینت مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که پارکت لمینت گزینه بادوام‌تری است.

کفپوش پارکت لمینت 02
کفپوش پارکت لمینت 02

و حتی می تواند جایی اجرا شود که پارکت نمی تواند
در حالی که پارکت لمینت به طور معمول به عنوان یک گزینه ضد آب در نظر گرفته نمی شد، اما به سرعت در حال تغییر است. محصولاتی مانند پارکت لمینت از چوب بامبو با ارائه محصولات کاملا ضد آب، بازی لمینت را تغییر داده اند.

در واقع، تنها کفپوش‌های دیگری که می‌توانند با پارکت لمینت ضد آب در این عرصه رقابت کنند، کفپوش‌های وینیل ضد آب هستند (اگرچه تنها بهترین محصولات کف‌پوش وینیل می‌توانند با واقع‌گرایی پارکت لمینت مطابقت داشته باشند) و برخی از انواع مختلف کاشی. اما باز هم، تنها بهترین کاشی یا سرامیک با ظاهر چوب می تواند با ظاهر واقعی لمینت با کیفیت بالا مطابقت داشته باشد.

همه چیز در مورد یافتن بهترین گزینه برای کار است. اگر مزایا و معایب قرار دادن کفپوش بامبو را در مقابل لمینت در جلوی ورودی خود می سنجید، ممکن است تصمیم بگیرید که لمینت انتخابی است که باید انجام دهید. اما اگر بین کاشی سرامیک و پارکت لمینت برای جایگزینی کفپوش در اتاق لباسشویی یا حمام خود تصمیم می گیرید، کاشی یا سرامیک ممکن است گزینه عاقلانه تری باشد.

کفپوش پارکت لمینت دوام
کفپوش پارکت لمینت دوام

پارکت لمینت چقدر دوام دارد؟

در یک کلام: خیلی اگر کفپوش های شما نیاز به ساییدگی و پارگی زیادی دارند، لمینت یکی از بهترین انواع کفپوش هایی است که می توانید خریداری کنید. زیرا پارکت لمینت اگر فوق سخت نباشد چیست؟

پارکت لمینت به راحتی در برابر لکه ها و خراش ها مقاومت می کند.

نگهداری از پارکت لمینت آسان نیست (حتی اگر بچه یا حیوان خانگی نداشته باشید). با این حال، پارکت لمینت یکی از سخت‌ترین کف‌های موجود است. لایه سایش بادوام آن به سختی نفوذ می کند، بنابراین به سختی لکه دار یا خراش دار می شود. باز هم، جدا از کفپوش PVC یا انواع خاصی از کاشی‌های کف، در هیچ کجا نمی‌توانید کفپوش مقاوم‌تر در برابر خش پیدا کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، پارکت لمینت برای مناطق پرتردد بسیار عالی است – به خصوص اگر خانه ای با کفش داخل آن راه نمیروید. چه از یک روز طولانی با چکمه های کاری خود به خانه برگردید و چه در حال کشیدن جعبه خود از ایوان هستید، خط و خش ها بخشی از زندگی هستند. پارکت لمینت در برابر سایش و پارگی مقاوم است تا بتوانید کفپوش خود را جدیدتر و طولانی تر نگه دارید.

باز هم: اگر انواع کفپوش هایی مانند فرش را با پارکت لمینت مقایسه می کنید، این یک مزیت بزرگ برای تیم پارکت لمینت است.

کفپوش پارکت لمینت مکان
کفپوش پارکت لمینت مکان

آیا پارکت لمینت برای کودکان مناسب است؟ آیا پارکت لمینت برای حیوانات خانگی مناسب است؟ کاملا.
آیا سگ شما فقط با چروک شدن یک بسته بندی غذا به گوشه ای می رسد؟ آیا فرزندان شما مستعد ریختن آب خود به خود و انفجارهای زرق و برق هستند؟ پارکت لمینت اینجا برای نجات شماست.

ما بچه های خود را دوست داریم… اما هر نوع کفپوشی اینطور نیست. هنگامی که تصمیم می گیرید کدام را در کف خانه خود قرار دهید، باید بدانید که چقدر برای همه اعضای خانواده شما کار می کنند.

برای بچه هایی که کمی بزرگتر هستند، دوام بالای پارکت لمینت و سطح نگهداری آسان را دوست خواهید داشت. بهترین کفپوش چوبی برای بچه ها همین پارکت لمینت است که هم ضربه گیر است هم کمی صدا را نسبت به طبقه پایین کنترل میکند و هم میتواند ضد خش باشد گاهی هم میتواند جایی برای نقاشی کودکان باشد که به راحتی پاک شود.

اما به یاد داشته باشید: کف‌های بادوام‌تر معمولاً کف‌های سخت‌تر هستند و پارکت لمینت نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیا کودکی دارید که راه رفتن را یاد می‌گیرد ؟ ممکن است بخواهید بهترین گزینه‌های کفپوش چوب یا کاشی‌های فرش پوست‌کن و چسبناکی را که eyvan.org به فروش می‌رساند، کشف کنید.

کفپوش پارکت لمینت 03
کفپوش پارکت لمینت 03

آیا پارکت لمینت ضد آب است؟

ما در این مورد کمی قبل صحبت کردیم، اما بله، پارکت لمینت می تواند یک کفپوش ضد آب باشد. با این حال، کاملا بستگی به نوع خرید شما دارد!

پارکت لمینت معمولی در برابر آب مقاوم است، همانطور که چوب مهندسی شده در برابر آب مقاوم است. وقتی مایعات به سرعت تمیز شوند، مشکلی نخواهید داشت. این به این دلیل است که لایه سایش پارکت لمینت بادوام است و در برابر رطوبت مقاوم است، که برای نشت های جزئی گاه به گاه یا جفت چکمه های بارانی مرطوب عالی است.

با این حال، اگر آب بین تخته ها نفوذ کند و به لایه هسته جذب شود، تورم و تاب برداشتن ممکن است.

اما باز هم، اگر یک محصول لمینت ضد آب تخصصی مانند آنچه در فروشگاه پارکت لمینت ایوان بخرید، مشکلی نیست!

کفپوش پارکت لمینت کودک
کفپوش پارکت لمینت کودک

آیا پارکت لمینت راحت است؟

کاملا همینطوره! لایه پایه تخته سه لا یا تخته سه لا لمینت به آن احساس بالشتکی عالی در زیر پا می دهد. در واقع، هنگامی که صحبت از کفپوش های چوب مصنوعی به میان می آید، نزدیک ترین سطوحی که می توانند از نظر راحتی با پارکت لمینت با کیفیت مقایسه شوند، برخی از محصولات کفپوش سرامیک های سوپر نانو پولیش هستند.

با این حال: مانند همه کف ها، راحتی پارکت لمینت به عوامل زیادی بستگی دارد – از جمله محصول، محدوده قیمت، زیرسازی و روش نصب.

زیرسازی می تواند راحتی پارکت لمینت را افزایش دهد…

بیشتر سطح راحتی هر کفپوش به نحوه تعامل آن با کف زیرین مربوط می شود. پارکت لمینت نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید بپرسید کفپوش چیست؟ این سطح صافی است که تیرچه های کف شما را می پوشاند – و معمولاً از بتن یا تخته سه لا ساخته شده است.

برای دستیابی به یک کف فوق‌العاده راحت، می‌توان یک لایه زیرین بین سطح زیرین و سطح نهایی اضافه کرد. برخی از انواع پارکت لمینت دارای یک لایه زیرین پلاستیکی برای محافظت در برابر رطوبت هستند. برخی دیگر با فوم یا لایه زیرین نمدی عرضه می‌شوند تا لایه‌بندی، کاهش سر و صدا و محدود کردن تأثیر فیزیکی پای شما را فراهم کنند. همه چیز به محصولی که خریداری می کنید بستگی دارد!

اگر نوع ورقه ورقه ای که انتخاب می کنید با یک لایه زیرین داخلی همراه نیست، ممکن است بخواهید آن را اضافه کنید. برای توصیه های بیشتر در مورد نحوه استفاده از کفپوش برای افزایش راحتی بسیاری از انواع کفپوش، با متخصص کفپوش محلی خود صحبت کنید.

… همانطور که می تواند روش های نصب خاص
پارکت لمینت را می توان به روش های مختلفی نصب کرد که در یک لحظه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. برخی از این روش ها می توانند راحت تر از بقیه باشند. به عنوان مثال، کف‌های شناور می‌توانند جهش بیشتری داشته باشند – اما گاهی اوقات گفته می‌شود که کمی «توخالی» به نظر می‌رسند. کف شناور چیست؟ این فقط سطحی است که به جای اینکه به آن وصل شود، در بالای کف شما قرار دارد.

کفپوش پارکت لمینت سالن
کفپوش پارکت لمینت سالن

آیا نصب پارکت لمینت آسان است؟

آره! لمینت کاملاً یکی از ساده ترین کفپوش ها برای نصب است، خواه قبلاً می دانید که چگونه کفپوش را جایگزین کنید یا اینکه کفپوش های خود را توسط یک متخصص نصب می کنید.
لمینت را می توان درست مانند کفپوش های چوبی نصب کرد
اگر به دنبال یک نصب معمولی هستید، لمینت شما را پوشش می دهد. می توان آن را میخ کرد، منگنه کرد یا چسباند – درست مانند بسیاری از انواع کفپوش های چوبی! ولی…

پارکت لمینت را می توان به عنوان یک طبقه شناور با هم نصب کرد!
بسیاری از انواع پارکت لمینت ها به صورت طبقه های کلیکی یا “کلیک قفل” فروخته می شوند. این طبقات دارای شیارهای به هم پیوسته ای هستند که مانند قطعات پازل در جای خود قرار می گیرند – به این معنی که لازم نیست آنها را به یک طبقه زیرین وصل کنید. به همین دلیل است که به آنها “طبقه شناور” می گویند!

کف های شناور مزایای زیادی را ارائه می دهند. نصب آنها سریعتر و آسانتر است (به این معنی که هزینه کمتری برای نصب آنها پرداخت خواهید کرد)، می توان آنها را روی سطوح موجود نصب کرد (بنابراین مجبور نیستید کفپوش قدیمی خود را تخریب کنید) و اگر تخته های جداگانه را تعویض کنید آسانتر است.

فقط به یاد داشته باشید: کف شناور برای همه مناسب نیست. برخی از معایب کف های شناور ممکن است شامل افزایش صدا و پتانسیل به دام انداختن رطوبت باشد. با این حال، بسیاری از (اگر نه همه) از این معایب را می توان با زیرسازی و نصب مناسب جبران کرد.

واقعیت جالب: تولیدکنندگان پارکت لمینت حتی راهی برای تولید پارکت لمینت با طرح کاشی یا بتن یا سنگ به هم پیوسته را پیدا کرده اند!

آیا می توانم پارکت لمینت را خودم نصب کنم؟
آیا می خواهید نصب پارکت لمینت منزل را خود انجام دهید؟ پارکت لمینت ممکن است محل خوبی برای شروع باشد.

ما نمی گوییم که شما باید پارکت لمینت را خودتان نصب کنید. دلیلی وجود دارد که نصاب های حرفه ای کاری را که انجام می دهند بهتر و دقیق تر انجام می دهند. صادقانه بگویم، این کار فیزیکی زیادی است و به دانش فنی نیاز دارد. اما اگر برای یک چالش هیجان انگیز و پاداش یک کار خوب آماده هستید، پارکت لمینت ممکن است راه خوبی باشد.

هزینه پارکت لمینت چقدر است؟

در گذشته، پارکت لمینت ارزان یا ارزان قیمت محسوب می شد – اما این یادگار زمان دیگری است. این روزها پیشرفت های تکنولوژیکی این ماده را هم شیک و هم مقرون به صرفه کرده است.

لایه سایش دیگر آن براق با ظاهر پلاستیکی نیست که ممکن است از روزهای اولیه پارکت لمینت به خاطر داشته باشید (این لایه توسط Pergo در سال 1977 اختراع شد) و قیمت آن بسیار متفاوت است. اتفاقاً، Pergo هنوز هم برخی از بهترین لمینت‌های جهان را تولید می‌کند—برخی بررسی‌های Pergo را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

هزینه هر مترمربع پارکت لمینت چقدر است؟
شما می توانید پارکت لمینت را تقریبا با هر قیمتی پیدا کنید. قیمت ها از 200 هزارتومان شروع می شود و تا 600 هزارتومان یا بیشتر در هر متر مربع متغیر است. این طیف گسترده گزینه های طراحی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

وقتی این هزینه را با هزینه های کفپوش چوبی مقایسه می کنید، جایی که گونه های عجیب و غریب می توانند بیش از 300 هزار تومان با مصالح و اجرا در هر مترمربع اجرا کنند، به دنبال صرفه جویی زیادی در هنگام انتخاب پارکت لمینت هستید. و پارکت لمینت با لایه‌های تصویری با ظاهری معتبر، تشخیص تفاوت را واقعاً سخت می‌کند.

 

هزینه نصب پارکت لمینت حرفه ای چقدر است؟

هزینه نصب پارکت لمینت چقدر است؟ بستگی دارد. هزینه نصب لمینت حرفه ای تا حد زیادی بر اساس نوع کار، روش نصب و محل شما متفاوت است. میانگین هزینه ها بین 15 تا 20 هزارتومان در هر متر مربع است.

اگر این هزینه را با هزینه نصب کفپوش وینیل مقایسه کنید، خواهید دید که قیمت ها تقریباً برابر است – با توجه به اینکه محصولات را می توان به روش های مشابه نصب کرد، منطقی است.

با این حال، اگر آن را با هزینه نصب کفپوش های پارکت چوبی مقایسه کنید، پارکت لمینت را گزینه ارزان تری خواهید یافت!

فقط به یاد داشته باشید: پارکت به مرور زمان نیاز به تعویض دارد

در حالی که به هزینه ها فکر می کنید، طول عمر کفپوش خود را فراموش نکنید. به عنوان مثال، وقتی به مزایا و معایب پارکت نگاه می کنید، یکی از معایب آن هزینه بالای اولیه است. با این حال پارکت چوب می تواند یک عمر دوام بیاورد – گاهی اوقات 75 تا 100 سال اگر به درستی نگهداری شود.

پارکت لمینت طول عمر کوتاه تری نسبت به پارکت دارد و بین 10 تا 30 سال متغیر است. دامنه وسیع ارتباط زیادی با نحوه نصب پارکت لمینت و نحوه نگهداری آنها دارد. هنگامی که لایه پوشش بادوام آنها فرسوده شد، کفپوش پارکت لمینت باید تعویض شوند. آنها را نمی توان دوباره تعمیر کرد.

با این حال، چندین اخطار در این مورد وجود دارد
در حالی که این واقعیت که پارکت لمینت را نمی توان دوباره پرداخت کرد (روشی که می توانید پارکت یا کفپوش بامبو را دوباره کار کنید) ممکن است بد به نظر برسد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

هزینه بازسازی پارکت چوبی می تواند بسیار گران باشد. بنابراین بسته به محصولی که انتخاب می‌کنید، ممکن است در واقع خرید پارکت لمینت کاملاً جدید ارزان‌تر از پرداخت مجدد پارکت باشد.
یکی از معایب پارکت این است که به دلیل نازک بودن لایه روکش آن، ممکن است فقط یک بار و گاهی اوقات به هیچ وجه قابل پرداخت نباشد. به این معنی که پارکت لمینت ممکن است به هر حال گزینه ارزان تری باشد!
اگر کفپوش وینیل را با پارکت لمینت مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که هیچ یک از این کفپوش ها قابل بازسازی نیستند. بنابراین به نظر نمی رسد که کفپوش وینیل در اینجا نیز مزیتی نسبت به پارکت لمینت داشته باشد.
همه اینها برای گفتن: اجازه ندهید این واقعیت که پارکت لمینت باید به طور دوره ای تعویض شود شما را ناراحت کند – هنوز هم یک محصول فوق العاده است!

کفپوش پارکت لمینت در مقابل کفپوش وینیل
کفپوش پارکت لمینت در مقابل کفپوش وینیل

آیا پارکت لمینت تنوعش کم است؟

این روزها، کفپوش‌ پارکت لمنیت بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند – و دلیل خوبی هم دارد. کفپوش های ونیل یا به اصطلاح پی وی سی ترکیبات آلی فرار مواد شیمیایی مضری هستند که می توانند از بسیاری از مواد تولید شده در صنعت، از جمله کفپوش، ساطع شوند.

در واقع، ممکن است به یاد داشته باشید که چندی پیش، Lumber Liquidators (از زمانی که به عنوان “LL Flooring” تغییر نام داد) در حال فروش محصولات سمی لمینت از چین دستگیر شدند که مشتریان خود را بیمار می کرد.

خوشبختانه پارکت لمینت ها مضر نیستند. و خوشبختانه، در پی رسوایی Lumber Liquidators، پارکت لمینت به یک امر عادی تبدیل شده است. توصیه ما؟ قبل از خرید مطمئن شوید که لمینت شما دارای مزیت باشد (خرید از یک فروشگاه پارکت لمینت با رتبه بالا نظیر eyvan.org به جای یک فروشگاه بزرگ، ساده ترین راه برای انجام این کار است).

آیا پارکت لمینت سازگار با محیط زیست است؟

پاسخ به این سوال به تعریف شما از کفپوش سازگار با محیط زیست بستگی دارد، اما بله – در کل، بله! پارکت لمینت یکی از کفپوش های سازگار با محیط زیست است.

این به این دلیل است که از مواد آلی (تخته فیبر یا تخته سه لا) در لایه اصلی خود و فقط مقدار بسیار کمی از مواد مصنوعی در لایه سایش خود استفاده می کند. این بدان معنی است که تا حد زیادی قابل بازیافت است.

در مقایسه با وینیل، این لمینت را به انتخابی بسیار سازگار با محیط زیست تبدیل می کند. یکی از بزرگترین معایب کفپوش وینیل یا کفپوش پی وی سی این است که به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است.

مزایا و معایب پارکت لمینت
هیچ انتخاب کاملی برای کفپوش برای همه وجود ندارد و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. در اینجا هیچ درست یا غلطی وجود ندارد – برخی از مردم فرش را در مقابل پارکت ترجیح می دهند، می دانید؟

ما معتقدیم که همه انواع کفپوش ها شایسته نگاه منصفانه هستند. و اکنون که شما را با زیر و بم پارکت لمینت آشنا کردیم، اجازه دهید مزایا و معایب آن را خلاصه کنیم.

کفپوش پارکت لمینت ضد آّب
کفپوش پارکت لمینت ضد آّب

مزایای پارکت لمینت

بیشترین قدرت پارکت لمینت چیست؟ گفتنش سخت است – چیزهای زیادی در مورد پارکت لمینت وجود دارد که دوست داشته باشیم!

این یک انتخاب عالی برای کفپوش برای خانواده های در حال رشد است زیرا بسیار بادوام و نگهداری آسان است.
یک انتخاب خوب برای بازسازی خانه های فرسوده یا آپارتمانهای با مدت عمر بالاست
یک انتخاب خوب برای کسانی است که از نظافت دائم سرامیک خسته شده اند
یک انتخاب خوب برای کسانی است که نمیخواهند هزینه زیادی برای کف منزلی کنند که قرار است روی آن فرش پهن شود
یک انتخاب خوب برای کسانی است که میخواهن هر از چند گاهی کف خانه خود را جدید کنند
یک انتخاب خوب برای کسانی است که نمیخواهند بچه ها هنگام بازی از کف خانه آسیب ببینند
در حال حاضر پارکت لمینت های ضد آب وجود دارد، به این معنی که می توان از آن در برخی از اتاق ها استفاده کرد که کفپوش های پارکت چوبی نمی توانند استفاده شوند – مانند آشپزخانه ها و اتاق ها.
پارکت لمینت می‌تواند ظاهر کف‌های طبیعی را تکرار کند و نسبت به برخی دیگر از گزینه‌های دیگر چندمنظوره‌تر و مقاوم‌تر در برابر رطوبت است.
راه رفتن روی پارکت لمینت راحت است
نصب پارکت لمینت بسیار آسان است و شما می توانید این کار را به روش های مختلف انجام دهید.
خرید پارکت لمینت مقرون به صرفه و نصب آن مقرون به صرفه است.
این یک جایگزین فوق العاده برای خرید پارکت چوبی و یا یک سرامیک ارزان است.
پارکت لمینت غیر سمی و همچنین پارکت لمینت قابل بازیافت و قابل جابجایی است

معایب پارکت لمینت

ما پارکت لمینت را دوست داریم، اما برای رعایت انصاف در مورد سایر انواع کفپوش، باید اشاره کنیم که معایبی نیز دارد.

لمینت با کیفیت پایین گاهی اوقات می تواند ارزان یا پلاستیکی به نظر برسد.
بیشتر لمینت ها کاملاً ضد آب نیستند، بنابراین نباید آن را در مناطق مستعد رطوبت از خانه قرار دهید – و لمینت های ضد آب می توانند کمی گران تر باشند.
هنگامی که لمینت به عنوان یک کف شناور نصب می‌شود، می‌تواند سر و صدای بیشتری در حالت سکوت داخل منزل نسبت به سایر انواع کف‌پوش داشته باشد.
هیچ چیز برای همیشه دوام نمی آورد و کفپوش پارکت لمینت بعد از یک یا سه دهه نیاز به تعویض دارند. بر خلاف پارکت، پارکت لمینت را نمی توان دوباره پرداخت کرد.

نتیجه گیری: کفپوش پارکت لمینت چیست و آیا برای شما مناسب است؟

آیا ظاهر کفپوش های چوبی طبیعی را دوست دارید اما از هزینه یا معایب مزاحم آن خوشتان نمی آید؟ آیا زندگی کم هزینه و بدون استرس را دوست دارید؟ پس پارکت لمینت می تواند برای شما مناسب باشد!

در حالی که به اندازه برخی گزینه های دیگر دوام نمی آورد (بله، برخی از بهترین کفپوش های چوبی می توانند سه برابر بیشتر دوام بیاورند)، همچنین می تواند با بودجه و سبک زندگی شما سازگاری بیشتری داشته باشد. و در مقایسه با برخی از بهترین کفپوش های تخته ای وینیل، می تواند جایگزینی راحت تر، واقعی تر و سازگارتر با محیط زیست ارائه دهد.

اکنون: آماده‌اید در مورد گزینه‌های خود در مورد کفپوش بیشتر بدانید؟ یک فروشگاه کفپوش با رتبه برتر در گوگل و در موبایل خود پیدا کنید. فروشندگان در سایت های فروشگاهی به شکل فروشگاه آنلاین دارای متخصصان واقعی هستند و می توانند در هر کاری و همه چیز به شما کمک کنند.

اما اگر کاملاً آماده خرید پارکت لمینت نیستید، برای اطلاعات بیشتر در مورد پارکت لمینت به مقالات زیر مراجعه کنید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *