چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنید

چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 03

پرده های خود را کنار بکشید، روی کف و دیوار و آشپزخانه منزل خرج کنید و از راه حل های جدید استفاده کنید…

چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنید

دیوارهای کوب، کف‌ پارکت لمینت چوبی و پارچه های روی مبل – خانه‌های ما می‌توانند به شدت آسیب ببینند. نکات کارشناسان در مورد چگونگی افت خانه، آسیب حیوان خانگی و محافظت از بازی های کودک.

چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 03
چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 03

لوسی پاویا اهل انگلستان

اثاثه یا لوازم داخلی: پارچه مناسب، جای مناسب

میکالا شارپ، مبلمان و مجری تلویزیون، می‌گوید: «به‌طور ایده‌آل [برای یک صندلی یا مبل] چیزی با مقاومت بالا انتخاب کنید» – تعداد مالش‌هایی که پارچه قبل از پاره شدن نخ می‌تواند انجام دهد، همیشه دوام و زیبایی‌شناسی را در انتخاب پارچه‌هایتان لحاظ کنید. . من بیش از 35000 پارچه را توصیه می‌کنم، اما تنوع پارچه‌ها اکنون به 200.000 می‌رسند، مانند مخمل‌های مقاوم در برابر لکه، که دوام خاصی دارند.

به گفته شارپ، پارچه‌های گلدوزی شده برای نشستن کمتر مناسب هستند، زیرا احتمال ساییدگی آن‌ها بیشتر است، اما روی بالش به خوبی کار می‌کنند، زیرا بافت آثار به جا مانده از محصولات مو را پنهان می‌کند، که ممکن است پارچه‌ای «مسطح‌تر» نشان داده شود. در غیر این صورت، یک الگوی خوب می تواند عیوب زیادی را پنهان کند: او می گوید: «یک چاپ کوچک روی مبل نه تنها لکه ها را پنهان میکند، بلکه در واقع از یک تکه رنگ بزرگ و تک رنگ روشن تر تشکیل شده است.

پارچه‌های لوکس در فضای باز مانند پارچه‌های Perennials – که برای مقاومت در برابر همه چیز از طوفان باران گرفته تا لکه‌های قرمز طراحی شده‌اند – برای اثاثه یا لوازم داخلی داخلی محبوب‌تر می‌شوند، اما گران هستند، بنابراین شارپ پارچه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر و مقاوم در برابر لکه از برندی مانند لینوود. پارچه ها مقداری عنصر مصنوعی دارند، اما برندهایی مانند Camira که از پلاستیک های بازیافتی اقیانوسی استفاده می کند، یا Weaver Green که فرش های قابل شستشو آن از الیاف پلاستیکی یکبار مصرف ساخته شده اند، به کاهش اثرات زیست محیطی کمک می کنند.

 

نیکولا هاردینگ، طراح داخلی می گوید، در میان الیاف طبیعی، پشم گزینه بسیار خوبی برای اثاثه یا لوازم داخلی است. لانولین موجود در آن آب را دفع می‌کند، که لکه‌دار شدن آن را سخت‌تر می‌کند. برای یک مبل با کاربری سنگین، هاردینگ همچنین از پارچه مخملی خوشش می‌آید – «یک ماده خوب، مستحکم و مناسب برای خانواده» – لایه‌هایی با کوسن‌ها و فرش‌ها برای محافظت از دست‌های چسبناک و پنجه‌های گل‌آلود. را امتحان کنید که دارای سایه های خاکی و پاییزی است (tinsmiths.co.uk).

چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم
چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم

کاشی‌ها بهترین انتخاب برای دیوارهای حمام هستند، اما روکش‌های لعاب دار می‌توانند ارزان‌تر و به همان اندازه سخت‌ باشند.

برای پرده‌های رنگ روشن، یک حاشیه تیره یا طرح‌دار در امتداد لبه جلویی (نقطه‌ای که می‌کشید) اضافه کنید تا از رد انگشت جلوگیری کنید: شارپ می‌گوید: «دوختن آن روی پرده‌های خریداری‌شده در مغازه نیز ظاهر سفارشی‌تری به شما می‌دهد.

مبلمان: قدیمی تر اغلب بهتر است

ایزوبل گوردون، موسس شرکت تامین کننده مبلمان عتیقه، Origo House، می گوید که مبلمان قدیمی نه تنها برای ماندگاری ساخته شده اند، بلکه برای تعمیر نیز طراحی شده اند. همچنین در خانه‌ای پر از بچه‌ها و حیوانات خانگی بخشنده‌تر است. گوردون می‌گوید: با کمی دقت در اطراف، می‌توانید قیمت مناسبی را انتخاب کنید: «فقط مطمئن شوید که کرم چوب، کشوهای چسبنده، ترک‌های مخفی یا تکان‌ها را بررسی کنید. برخی از نقص‌ها بخشی از جذابیت است: (( در پروژه‌ای اخیر، ما از مرمت‌کننده خواستیم که یک علامت صلح را روی بالای صندوقچه بلوط اواسط قرن خط‌کشی کند، زیرا به نظر می‌رسد بخشی از داستان آن است ))

 

برای حمام: در کاسه توالت صرفه جویی کنید، در شیر آب خرج کنید

علی چایلدز، طراح داخلی می‌گوید شیرهای آب مناسب جایی است که بودجه حمام شما باید مصرف شود: «حتی برخی از برندهای سطح بالا نیز در ساختن شیرهایی که به راحتی می‌شکنند، مقصر هستند. برای تست عملکرد و وزن یک شیر آب قبل از خرید از یک نمایشگاه دیدن کنید. می توان در حمام میناکاری مجدد کرد. او همچنین پیشنهاد می‌کند که با استفاده مجدد از چیزهای قدیمی، در واحدهای روشویی گران ‌قیمت و اغلب ارزان‌ قیمت صرفه‌جویی کنید: «ما دستشویی‌های قدیمی با روکش مرمری پیدا کرده‌ایم که یک حیاط سنگی می‌تواند با هزینه بسیار کمی راه آب را در آنها ایجاد کند.» سنباده زدن یا رنگ آمیزی مجدد یک قطعه چوب جامد نسبت به قطعات بدون گیره لمینت آسان تر است، که “شما نمی توانید کار زیادی برای تعمیر آن در هنگام پوسته شدن و ترک خوردن انجام دهید”.

به گفته چایلدز، کاشی‌ها ممکن است بهترین انتخاب برای دیوارهای حمام باشند، اما به گفته چایلدز، صفحه‌های لعاب دار می‌توانند ارزان‌تر و به همان اندازه سخت‌ باشند، برای اتاق مرطوب خود، کیت هالف پنی، طراح مد و علاقه‌مند به دکوراسیون داخلی، دیوار دوش را با یک لپ‌تاپ افقی که توسط یک گاراژ محلی با رنگ خودرو پاشیده شده است، پوشانده است: «این یک روکش فوق‌العاده بادوام است و مانند کاشی یا شیشه نشان نمی‌دهد))

دکوراسیون حمام ها به ویژه پرهزینه است، بنابراین مراقب فرایندهای زیر باشید، مانند شیرهای آب مشکی و سر دوش، که بسیاری از لوله کش ها به آن احتیاط می کنند، زیرا می توانند لکه های سفید آب را نشان دهند.

چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 03
چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 03

آشپزخانه: به بیرون از فروشگاه دکور آشپزخانه فکر کنید

هاردینگ می‌گوید: اگر آشپزخانه را از ابتدا طراحی می‌کنید، در نظر بگیرید که واقعاً به چند کابین یا یونیت نیاز دارید، هاردینگ می‌گوید: (( کابینت ساز انگیزه دارد تا جایی که ممکن است کابینت را با متراژ بالاتری به شما بفروشد، اما یک یونیت اغلب هزینه کمتری دارد. و شاید برای شما کافی باشد ))
Halfpenny توصیه می‌کند رنگ تیره‌تری را برای رنگ‌های خود انتخاب کنید که استفاده از آن برای لمس کردن آسان است: “من یک سایه پوسته تخم مرغ شکلاتی از Little Greene را دارم .” او همچنین دستگیره‌هایی از برنج بدون لاک را توصیه می‌کند که با استفاده، پتینه‌ای دوست‌داشتنی ایجاد می‌کنند تا در طول زمان بهتر به نظر برسند. بطور مثال اگر شما از لایه های براق استفاده کنید این مشکل وجود دارد که یک چیز برای جلوگیری ازلکه روی “یخچال استیل ضد زنگ – مشکل اینجاست که یخچال ما دائماً با اثر انگشت کثیف پوشیده می شود. )) را همیشه نیاز دارید
به گفته چایلدز، کوارتز سخت‌ترین انتخاب برای میز کار است، اما اگر بودجه‌ای ندارد، لمینت فشرده سخت‌تر از نئوپان و به مراتب ارزان‌تر از سنگ است. به گفته هاردینگ، میزهای کار چوبی به عنوان تعمیر و نگهداری بالا نادیده گرفته می شوند، اما یک سنگ زیبا برای منطقه میزکار آشپزخانه شما می تواند از آسیب آب جلوگیری کند. برش در قسمت میز کارآشپزخانه به این روش باعث می شود آشپزخانه سفارشی تر به نظر برسد.

آشپزخانه مدرن با دیوار کوب
آشپزخانه مدرن با دیوار کوب

تصور نکنید سایه تیره تر همه چیز را پنهان می کند. مطمئن ترین شرط احتمالاً خنثی مبتنی بر وسط است
رایلی اوگلا از پلتفرم سبک زندگی The Condo می‌گوید: «اگر سگ‌ و بچه‌ها ی زیادی دارید، از کف‌پوش‌های چوبی در آشپزخانه خودداری کنید: «چربی و رطوبت را جذب می‌کند و نگهداری از آن سخت‌تر است – چینی یا سنگ کاربردی‌تر است». دیگر گزینه‌های کف‌پوش آشپزخانه مناسب کودکان، کفپوش پی وی سی (به‌گفته چایلدز، با الگوی شطرنجی از آن استفاده کنید) ، نسخه‌ای بادوام و سازگار با محیط‌زیست است که از ۹۷ درصد مواد طبیعی ساخته شده است.

رنگ: تحقیق کنید

Patrick O’Donnell مشاور رنگ Farrow & Ball می گوید: هر رنگ مقداری ساییدگی و پارگی را نشان می دهد، سوال این است که چقدر قابل پاک شدن و شستشو است. یک قانون کلی این است که هر چه درخشندگی رنگ بالاتر باشد، روکش محکم‌تر می‌شود (بنابراین براقیت عموماً قوی‌تر است) اما شرکت‌های زیادی اکنون در حال ساخت روکش‌های مات ارتجاعی هستند که ارزش تحقیق شما را دارد. تصور نکنید سایه تیره‌تر همه چیز را پنهان می‌کند – اودانل می‌گوید: «رنگ‌های کم‌رنگ لک‌ها را نشان می‌دهند، اما رنگ‌های تیره می‌توانند گرد و غبار را نشان دهند. او می‌گوید: «ایمن‌ترین شرط احتمالاً یک روش میانه است، در عوض، از جزئیات طراحی محافظ دیوار لذت ببرید، مانند رنگ آمیزی تا ارتفاع صندلی با براقیت کامل، سپس اضافه کردن یک رنگ مات به همان رنگ بالا.

Uggla همچنین توصیه می کند که برای مناطق پرتردد یک لایه شستشوی آهکی را امتحان کنید: “بافت بسیار بیشتری نسبت به رنگ صاف دارد و خطوط طبیعی می تواند برای پوشاندن لک ها عالی باشد.”

چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 02
چگونه زیبایی خانه خود را حفظ کنیم 02

 

 

حیوانات خانگی: حوله مبل زشت را از دست بدهید

اگر سگ دارید، در مورد رنگ مبل خود واقع بین باشید: رنگ کم رنگ، آثار گل آلود پنجه خود را نشان می دهد، بنابراین چیزی با سلیقه اضافه کنید که حیوان شما می تواند روی آن بنشیند. هاردینگ می‌گوید: «نان تست پتوهای زیبایی می‌سازد». هالف پنی می گوید: «من برای سگ ها روی مبل ها پوست گوسفند گذاشتم. “آنها زیبا به نظر می رسند و خاک بلافاصله پاک می شود.”

او پیشنهاد می کند اگر گربه دارید از سیزال خودداری کنید – “این اساساً چیزی است که پست های خراش دار از آن ساخته شده اند”؛ همین امر در مورد فرش هایی با پرزهای حلقه سخاوتمندانه صدق می کند. Childs می‌گوید: اگر نگران خراشیدگی پنجه هستید، کف‌های پی وی سی یا پارکت لمینت سخت‌تر از چوب هستند، و در مورد انتخاب فرش خود برای جلوگیری از دلشکستگی واقع بین باشید: «یکی از مشتریان ما دچار مشکل شده بود. فرش ابریشم بامبو که سگ روی آن ادرار کرد و هرگز لکه آن پاک نشد.» Ruggable کفپوش‌هایی با سلیقه و با الهام از حیوانات خانگی ارائه می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در ماشین لباسشویی فرو کرد.

نکاتی را از هتل ها و اجاره های تعطیلات بدزدید

هتل‌ها مکان‌های خوبی برای جستجوی ایده‌های طراحی هستند که می‌توانند مورد بررسی قرار گیرند. هاردینگ، که پروژه‌هایش شامل Rose in Deal و Beaverbrook Town House در لندن است، می‌گوید که در هتل‌ها اغلب از کف‌های چوبی با روکش اره‌ای استفاده می‌کند، زیرا (( ظاهر کمی خشن‌تر، خراش‌ها و آثار را بهتر می‌بخشد ))

دکور هتل محافظت از خانه
دکور هتل محافظت از خانه

او همچنین سیزال مصنوعی را توصیه می‌کند (به The Unnatural Flooring Company مراجعه کنید)، که شبیه چیز واقعی است، اما آنقدر سخت است که می‌توان آن را با سفید کننده تمیز کرد. هاردینگ می افزاید: «من از یک نسخه ضد آب در حمام های رز استفاده کردم. روی پاها نرم‌تر است و راحت‌تر از کاشی‌ها گذاشته می‌شود، که اگر سطح کاملاً صاف نباشد، ممکن است بشکند.»

پانل های نیم قد با رنگ براق یکی دیگر از ترفندهای هتلی است که هاردینگ آن را دوست دارد: “ما این کار را در اتاق خواب های Beaverbrook Town House انجام دادیم – به همه چیز درخشندگی می بخشد و در عین اینکه بسیار سخت پوشیده است، جذاب به نظر می رسد.”

برای محافظت در برابر نشت مهمان، در یک پروژه هتلی، علی چایلدز بالشتک های یک مبل دست دوم را با مواد ساده ضد ریزش روکش کرد – پارچه های بیرونی به خوبی کار می کنند – و پارچه ای زیبا اما کمتر کاربردی را برای قسمت پشتی ذخیره کرد، در حالی که برای تعطیلات تجاری دیگر اجازه دهید. او دو مجموعه روکش مبل گشاد داشت که توسط Bemz برای یک کاناپه Ikea ساخته شده بود، بنابراین می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز شست: «می‌توانید برای محافظت از مبل منزلتان در برابر سگ‌ها و بچه‌ها، آن را قبل از رسیدن مهمان‌ها بچینید.»

 

مقاله برگرفته از گاردین

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *