پارکت لمینت معایب مزایا

پارکت لمینت معایب و مزایا

پارکت لمینت معایب مزایا

آیا کفپوش پارکت لمینت برای شما مناسب است؟

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

هزینه پارکت لمینت برندهای پارکت لمینت پارکت لمینت در مقابل کفپوش ونیل
تعمیر و نگهداری پارکت لمینت نصب و بهره برداری پارکت لمینت پارکت لمینت برای شما
مدل های پارکت لیمنت آسایش و راحتی پارکت لمینت
پارکت لمینت معایب و مزایا 01
پارکت لمینت معایب و مزایا 01

پارکت لمینت چندین دهه پیش به عنوان جایگزینی آسان، جذاب و بادوام برای کفپوش های چوبی سخت و طبیعی در صحنه کفپوش های مسکونی ظاهر شد.

فناوری آن از آن زمان به بعد، با تصویربرداری با وضوح بالا واضح‌تر، برجسته‌سازی عمیق‌تر، مکانیسم‌های درز بهتر و انبوهی از نوآوری‌های دیگر، پیشرفت کرده است.

با این حال هیچ پوشش کفی کامل نیست. در تمام دسته بندی های اصلی مربوط به کفپوش – نصب، تمیز کردن، دوام و موارد دیگر باید مورد بررسی قرارگیرد

در این میان کفپوش پارکت لمینت دارای مزایا و معایب است.

شما میتوانید از طریق لینک پارکت لمینت قیمت و یا خرید پارکت لمینت مطلع شوید

پارکت لمینت معایب و مزایا 02
پارکت لمینت معایب و مزایا 02

نحوه نصب پارکت لمینت

تولیدکنندگان پارکت لمینت سخت روی بهبود کار کرده اند. اریب های میکرو، بافت عمیق تر، و بازتولید گرافیک بهتر، پارکت لمینت را به نمونه ای نزدیکتر کرده است که چوب سخت طبیعی و کفپوش های چوبی مهندسی شده از آن لذت می برند، اما این کفپوش از نظر کارایی، ظاهر و شهرت یک ماده ارزان قیمت باقی می ماند.

از آنجا که کیفیت محصول بسیار متفاوت است، امید به زندگی نیز می تواند متفاوت باشد. برخی از پارکت لمینت ها می‌توانند تا ۲۵ سال یا بیشتر در اتاق‌هایی که کاربری سبکی دارند دوام بیاورند، در حالی که برخی دیگر که در مکان‌های پر ترافیک نصب می‌شوند ممکن است تا ۱۰ سال دیگر نیاز به تعویض داشته باشند.

پارکت لمینت معایب و مزایا 03
پارکت لمینت معایب و مزایا 03

مزایا پارکت لمینت نسبت به رقبا :
– نصب آسان DIY

– ارزان

– مقاومت خوب در برابر لکه

– غیر حساسیت زا

معایب پارکت لمینت نسبت به رقبا :

– مستعد آسیب رطوبت

– ظاهر “مصنوعی”.

– سخت و دارای سر و صدا زیر پا که با ترفندهایی میتوان آن را از بین برد

– در پارکت لمینت برخی از مواد شیمیایی موجود است

پارکت لمینت معایب و مزایا 04
پارکت لمینت معایب و مزایا 04

هزینه پارکت لمینت :

متوسط هزینه برای کفپوش پلاستیک از  160تا 180 هزارتومان  به ازای هر مترمربع در برندهای مختلف متغیر است و هزینه چسب و نصب حدود هر متر 50 هزارتومان اضافه میشود، و در آخر نیز شما یک کیفیت پلاستیکی خواهید داشت که مناسب داخل منزل نیست و شبیه مکانهای عمومی خواهد شد

اما شما می توانید از 280 تا 450 هزارتومان برای پارکت لمینت هزینه کنید. بسیاری از لمینت های بسیار خوب را می توان در محدوده  300 تا 450 هزار تومان مقرون به صرفه یافت. تفاوت قیمت ها تحت تاثیر ضخامت لایه سایش و کیفیت لایه چاپی است. با توجه به ارزان بودن آن، ایده خوبی است که روی بهترین پارکت لمینت سرمایه گذاری کنید.

از آنجایی که نصب پارکت لمینت بسیار آسان است، نصب حرفه ای چندان گران نیست. در سطح ملی، متوسط قیمت نصب پارکت لمینت – مواد به علاوه نیروی کار – تنها حدود15 هزارتومان برای هر مترمربع  است. این باعث می‌شود که کفپوش پارکت لمینت یکی از ارزان‌ترین مواد کف‌پوش باشد که با فرش‌های سطح متوسط قابل مقایسه است. در مقابل، نصب کفپوش چوبی به راحتی می تواند 800 تا یک میلیون تومان برای هر مترمربع هزینه داشته باشد.

پارکت لمینت معایب و مزایا 05
پارکت لمینت معایب و مزایا 05

تعمیر و نگهداری پارکت لمینت :

کف پارکت لمینت به راحتی با جاروبرقی یا جارو تمیز می شود. برای نظافت یک دستشویی کمی مرطوب ، بهتر است از پاک کننده کف پارکت لمینت استفاده کنید. هیچ روکش کف برای کف لمینت هرگز لازم نیست. هنگام تمیز کردن از آب بیش از حد خودداری کنید، زیرا می تواند به درزهای بین تخته ها نفوذ کند و باعث تورم شود. کفپوش پارکت لمینت حوضچه های ایستاده آب را که اغلب در حمام ها، آشپزخانه ها و اتاق های لباسشویی ظاهر می شود، تحمل نمی کند. برای مناطقی با رطوبت زیاد، به یک سطح غیر قابل نفوذ مانند کاشی ایوان یا سرامیک نیاز دارید.

پارکت لمینت دارای یک لایه سایشی است که از لایه عکاسی زیر آن محافظت می کند و آن را تا حدودی در برابر خراش و فرورفتگی مقاوم و در برابر لکه بسیار مقاوم می کند. برخی از تولیدکنندگان حتی ضمانت‌های سخاوتمندانه 10 ساله را برای خود لایه سایش صادر می‌کنند. اگر لکه گرفتید، معمولاً تمیز کردن آن آسان است.

عدم توانایی در سنباده کاری و صافکاری یکی از معایب اصلی پارکت لمینت است. اگر کفپوش لمینت به شدت فرسوده، خراش عمیق یا شیاردار شده باشد، نمی توان آن را مانند چوب سخت سنباده زد یا دوباره پرداخت کرد – باید تعویض شود. یا توسط یک متخصص ترمیم شود .

پارکت لمینت معایب و مزایا 06
پارکت لمینت معایب و مزایا 06

مدل های پارکت لمینت:

کفپوش پارکت لمینت می‌تواند ظاهر چوب، سنگ و سایر مواد طبیعی را حداقل از راه دور به طور واقعی جلوه کند. برخلاف چوب سخت واقعی که با قطعات ناقص زیادی همراه است که باید دور انداخته یا بریده شوند، هیچ نقصی در کفپوش پارکت لمینت وجود ندارد. هر تایل از کیفیت و ظاهر ثابتی برخوردار است. برجسته کاری عمیق به توهم دانه چوب نیز می افزاید.

با این حال، شباهت کفپوش پارکت لمینت به چوب یا سنگ واقعی وقتی از نزدیک به تخته ها نگاه می کنید از بین می رود. کفپوش پارکت لمینت به هیچ وجه از نظر ظاهری با چوب واقعی یکسان نیست، تا حدی به دلیل تکرار الگو. برای اکثر برندها، 5 تا 10 تخته با طرح های متفاوت تولید می شود، در حالی که محصولات ارزان تر ممکن است تنها سه الگوی تخته متفاوت داشته باشند. اگر نصب به صورت استراتژیک انجام نشود، می‌توانید تابلوهای یکسانی در کنار یکدیگر داشته باشید.

کفپوش پارکت لمینت متریالی نیست که ارزش ملکی در دراز مدت به خانه شما بیافزاید، اگرچه می تواند راه خوبی برای بازسازی سریع و کم هزینه یک طبقه فرسوده باشد. اگر می خواهید برای خانه خود ارزش فروش بالایی داشته باشید، کفپوش های چوبی و چوبی مهندسی شده ارزش بیشتری به شما می دهند.

پارکت لمینت معایب و مزایا 07
پارکت لمینت معایب و مزایا 07

نصب  پارکت لمینت :

نصب پارکت لمینت بسیار سریع و آسان است. شما می توانید صدها متر مربع را در یک آخر هفته انجام دهید. انواع قدیمی‌تر کف‌پوش‌های پارکت لمینت نیاز به چسباندن قطعات به یکدیگر داشتند، اما تقریباً تمام کفپوش‌های پارکت لمینت امروزی از یک سیستم زبانه و شیار اصلاح‌شده استفاده می‌کنند که به بهترین شکل به عنوان «کلیک و قفل» یا «قفل کردن» توصیف می‌شود.

تخته ها به صورت در هم تنیده، لبه به لبه و انتها به انتها به هم متصل می شوند. از آنجایی که تخته ها با هسته تخته خرده چوب hdf ساخته شده اند، برش دادن آنها برای جا دادن با اره های معمولی آسان است.

پارکت لمینت معایب و مزایا 08
پارکت لمینت معایب و مزایا 08

کفپوش پارکت لمینت معمولاً به عنوان یک “کف شناور” نصب می شود – تخته ها در لبه ها به هم متصل می شوند و یک تشک جامد را تشکیل می دهند که به سادگی روی لایه زیرین قرار می گیرد، بدون نیاز به چسب. نصب و راه اندازی یک موضوع ساده از چیدن یک لایه زیرین فوم و سپس اتصال ردیفی از تخته ها از لبه به لبه در سراسر کف است. یک نصاب حرفه ای می تواند یک اتاق را در یک ساعت یا بیشتر بگذارد، و یک فردمعمولی می تواند این کار را در یک بعد از ظهر انجام دهد.

امتیاز دهید

۱ thoughts on “پارکت لمینت معایب مزایا

  1. اشتراک ها: نحوه نصب کفپوش لمینت | فروشگاه ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *