کفپوش منزل به رنگ خاکستری یا کفپوش رنگ طوسی واکنش های شخصیتی را برمی انگیزد. پس چرا آنها به ظاهر همه جا هستند؟

پارکت لمینت خاکستری منزل 03

کفپوش منزل به رنگ خاکستری یا کفپوش رنگ طوسی واکنش های شخصیتی را برمی انگیزد. پس چرا آنها به ظاهر همه جا هستند؟

با تقویت رسانه های اجتماعی، دوری از پارکت لمینت یا کفپوش های خاکستری مد روز در حال رشد است. اما برای بسیاری از مردم، زندگی با کف خاکستری یک انتخاب نیست.
پس از اولین باری که دوستم مهدی کف‌پوش‌های خاکستری را دید، نتوانست آن‌ها را از ذهنش دور کند. او گفت: “این عشق در نگاه اول بود.” آنها یک رنگ خوب و خنثی هستند اما همچنان به اتاق حس و حال سبک و مطبوع می بخشند.

پارکت لمینت خاکستری منزل
پارکت لمینت خاکستری منزل

او از سال 1401 که خانه اش را در لواسان بازسازی کرد و کفپوش خاکستری را نصب کرد، به گذشته نگاه نکرده است. مهدی ، 34 ساله، یک تحلیل داشت و گفت: ((من می‌توانم هر رنگی را که می‌خواهم بدون نگرانی به مبلمان خانه اضافه کنم))

اما او متوجه شد که یک پویش در مورد کفپوش های طوسی و خاکستری در فضای مجازی برگزار می شود

جهت سفارش کفپوش و یا پارکت لمینت قیمت به صفحه فروشگاه ایوان مراجعه نمایید (( پارکت لمینت ایوان ))

کف‌های خاکستری برای بعضی از مردم عامل دور کننده بوده است، کسانی که ناراحتی خود را در رسانه‌های اجتماعی با پست‌هایی که اغلب در فضای مجازی منتشر می‌شوند، ابراز کرده‌اند. یکی از کاربران در توییتی نوشت: «هر بار که کف‌های چوبی اصلی با وینیل تخته خاکستری جایگزین می‌شوند، نشاط از زندگی من گرفته می‌شود.» دیگری آنها را اتمسفر خنثی نامگذاری کرد. مهندس موسوی، طراح، در یک پست اینستاگرامی که نزدیک به 170000 لایک به دست آورده است، گفت که کفپوش خاکستری “زندگی را از هر فضایی که دارید می مکد.”

خانم بیگلی گفت، گاهی اوقات، تمام نفرتی که نسبت به کفپوش خاکستری وجود دارد، می تواند خسته کننده باشد. “گاهی اوقات خنده دار است. آنها خنثی هستند، مردم. این زندگی یا مرگ نیست.» گاهی اوقات من کمی ناامید می شوم، اگر شما آنها را دوست ندارید آنها را دریافت نمی کنید، اما چرا کسی نیاز دارد که با صدای بلند نفرت خود را از آنها اعلام کند؟

در چند سال گذشته، کفپوش خاکستری به یک گزینه پیش فرض در میان بسیاری از توسعه دهندگان تبدیل شده است. طراحان و معماران بر این باورند که خاکستری گسترده نتیجه زیبایی شناسی مینیمالیستی حاکم در دهه گذشته است و همچنین توسعه دهندگان آن را به عنوان یک گزینه ایمن و غیر توهین آمیز می دانند. کفپوش خاکستری در آپارتمان ها نیز اغلب پارکت لمینت است – یک چوب اچ دی اف سخت با روکش طبیعی که ظاهر چوب را می دهد و ارزان تر از پارکت چوبی واقعی است.

پارکت لمینت خاکستری منزل 04
پارکت لمینت خاکستری منزل 04

در سال 1401، “خاکستری نهایی” رنگ سال penton بود. اکنون، از آنجایی که فضای داخلی غرق در خاکستری شده است و مردم رنگ را با خنثی بودن مرتبط می دانند، برخی از طراحان متوجه می شوند که سلیقه مشتریان از خاکستری، دودی و نقره ای دور می شود.

حامد زمانی، مدیر ارشد طراحی در شرکت توسعه املاک و مستغلات گفت: «کف‌پوش خاکستری رایج‌ترین نوع کف‌پوشی است که ما در پروژه‌های آپارتمانی چندخانواری خود استفاده می‌کنیم. ساختمان‌های این شرکت با کف‌های خاکستری شامل یک ساختمان بلند در زعفرانیه، که در سال 1400 افتتاح شد، و یک مجتمع آپارتمانی در محله پاسداران، که قرار است اواخر امسال افتتاح شود. خانم دکتر متقیان گفت: «کف‌پوش خاکستری در توسعه‌های املاک و مستغلات ساخت‌وساز جدید به خوبی نتیجه میدهد، زیرا برای اکثر سلیقه ها جذاب است و با انواع طراحی داخلی و عناصر معماری که در حال حاضر روند رواج دارد، به خوبی کار می‌کند.

محمد محمدی ، معاون ارشد بازرگانی این شرکت گفت که فروش پارکت لمینت خاکستری، کفپوش پی وی سی و کاشی افزایش یافته است. آقای حسینی گفت: “به موازات افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای زیبایی مدرن و خنک، ما شاهد افزایش فروش سایه های کف خاکستری در سال های اخیر بوده ایم.”

مهندس ولی پور، یکی از بنیانگذاران شرکت معماری ، گفت: ((آنها غیرقابل تقابل هستند. «رویکرد غیراشباع شده همچنین به حساسیت‌های رنگی طولانی مدت مانند صورتی پپتو بیسمول، زرد کم‌ رنگ و سایر رنگ‌های غیراشباع اشاره می‌کند که در سال‌های اخیر مد بوده‌اند))

برای مهران جمالی 47 ساله، این همان چیزی است که آپارتمان خاکستری نمادی است که جرقه های تحریک را ایجاد می کند. خانم محبی در بخش روستایی استان مازندران زندگی می کند، جایی که بسیاری از خانه ها توسط سرمایه گذاران خریداری شده و به اجاره تبدیل شده اند. او دید که یک آپارتمان خاص همچنان در بازار اینستاگرام وایرال می شود و واحدها و اتاق های خاکستری داشت.

خانم سلطانی، مشاور ارتباطات آزاد، گفت: ((از نظر من، این فقط لایه‌هایی از عدم مراقبت یا نگرانی برای هر کسی است که در آن ساختمان زندگی می‌کند. مردم واقعاً احساس ناتوانی می کنند. بسیاری از افرادی که در حال حاضر واحد اجاره می کنند، نمی توانند چیزی جز این پارکت لمینت یا کفپوش فوق العاده خاکستری، تیره و بسیار ارزان پیدا کنند. مردم بیشتر تمایل دارند آن را برای دیگران انتخاب کنند تا برای خودشان))

آرتا سرام ، یکی از شرکای مدیریت شرکت آرتا، گفت که اولین بار پس از حضور در نمایشگاه طراحی نمایشگاه بین المللی تهران در دهه 1400، متوجه تغییر سلیقه در انتخاب رنگ پارکت لمینت و کفپوش خاکستری در واحدها شد. او گفت: «معمولاً، هرچه طراحی جدید در ایتالیا باشد، شروع به نفوذ به ایران می کند.

پارکت لمینت خاکستری منزل 02
پارکت لمینت خاکستری منزل 02

آنچه در ادامه می آید، داستانی است که شاید به بهترین نحو توسط میرباقری، کارگردان معروف، در ساخت فیلم خلاصه می شود و به دستیارش توضیح می دهد که چگونه مد ها می توانند از برندهای مد بالا به لباس های غیررسمی سرازیر شوند. پس از اینکه برخی از طراحان لوکس لباس‌های ادیداس را در مجموعه‌های خود معرفی کردند، او گفت: «سپس از طریق فروشگاه‌های بزرگ فیلتر شد، و سپس به گوشه‌ای غم‌انگیز گاه به گاه فرود آمد، جایی که بدون شک، آن‌ها را از سطل زباله بیرون آوردی.»

این احتمالاً داستان با کف خاکستری است. و از آنجایی که پارکت لمینت و کفپوش می تواند از گزینه های گران قیمت (مانند سنگ طبیعی یا چوب طبیعی ) تا سطح پایین (مانند پارکت لمینت) متغیر باشد، روند رنگ خاکستری را می توان در اکثر انواع خانه ها از جمله خانه های باستی هیلز لواسان در بناهای دردار، آپارتمان های لوکس و خانه های قدیمی اعمال کرد.

خانم فراهانی می‌گوید: از آنجایی که شما این تفاوت‌های فاحش قیمت را در مواد و مصالح دارید، به شما امکان می‌دهد به گونه‌ای بازاریابی کنید که همه آن را انجام دوست داشته باشند

خانم فراهانی گفت، اما اکنون که پارکت لمینت یا کفپوش خاکستری همه جا وجود دارد و دیگر چیزی عمدی یا به ظاهر جدید نیست، مردم آنقدرها آن را نمی خواهند.
در میان صاحبان خانه های ثروتمند، تغییر رنگ خاکستری در حال حاضر در حال حرکت است. خانم فراهانی گفت: «در خانه‌های مسکونی لوکس و گران‌قیمت که بسیار سفارشی هستند، آن‌ها اولین افرادی هستند که شروع به رفتن به مسیر متفاوت و مدهای روز می‌کنند زیرا می‌توانند چیز متفاوتی را بپردازند. او اضافه کرد که مشتریان او به سمت افراط‌ها حرکت می‌کنند، یا کف‌های سیاه یا بسیار روشن، رنگ‌های شنی.

با این حال، بسیاری از مردم تجمل و درآمد اضافی لازم برای تصمیم گیری در مورد یک واحد مسکونی را صرفاً به دلیل داشتن کف خاکستری ندارند.

پارکت لمینت خاکستری منزل 05
پارکت لمینت خاکستری منزل 05

مهران جمالی، هنرمند 28 ساله، طرفدار کفپوش نیست. خانم موسویان گفت: «غیرممکن است که یک محیط گرم و دنج با آنها داشته باشید. آنها یک احساس بسیار کم روح دارند.

اما سال گذشته، زمانی که خانم موسویان در حال شکار آپارتمان در نیاوران، تهران بود، پیدا کردن یک آپارتمان به روز که واحد یا اتاق خاکستری نداشته باشد، مشکل بود. او دریافت که هر گزینه ای با انواع دیگر کفپوش ها یا واحدهای لوکس خارج از بودجه او هستند یا قدیمی و فرسوده. او که به خاطر مسائل زیبایی شناختی تصمیم خرابکاری گرفت، به سراغ یک آپارتمان یک خوابه با تخته های خاکستری روشن رفت.

احساس گیر افتادن در کفپوش خاکستری منجر به واکنش شدید در فضای مجازی شده است.

“بی روح” اما “عملکردی”

رسانه‌های اجتماعی بستری را فراهم می‌کنند تا ذائقه مردم پخش شود و احساسات مردم را به صورت ویروسی درآورد – می‌تواند منجر به لایک و فالوور شود.

لایه های اجتماع در معرض همان چرخه چرخشی سریع هستند که قبلاً برای شلوار جین، گیاهان خانگی، هدفون یا موبایل وجود داشته است. اینترنت نیز به کاهش سرعت کار کمکی نمی‌کند، و باعث می‌شود که داغ‌ترین مد روز گریزان‌تر به نظر برسد، آن‌قدر سریع ظاهر و ناپدید می‌شود که بیشتر مردم نمی‌توانند ادامه دهند.

و در عرض چند سال – یا گاهی حتی زودتر – مردم شروع به نفرت از آنها می کنند. برای مثال، کف‌های پارکت – که در آن تخته‌های چوبی با الگوهای هندسی و تکراری چیده شده‌اند – زمانی در دهه‌های 1960 و 1970 در اروپا بسیار محبوب بودند. کیان سنایی، یکی از نمایندگان تهران، گفت که امروزه، مشتریان توسط آنها خاموش می شوند. او گفت: «این چیزی است که اکنون باید پنهان کنم.

پارکت لمینت خاکستری منزل 03
پارکت لمینت خاکستری منزل 03

و در حالی که اخیراً گلایه هایی در مورد کفپوش خاکستری شنیده است، آقای سنایی گفت که گاهی اوقات در بین مشتریان ترجیح داده می شود زیرا به این معنی است که آپارتمان اخیراً به روز شده است، حتی اگر دقیق ترین طراحی نباشد. او گفت: «اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در یک آپارتمان در شهر تهران سکونت داشته باشید که مربوط به 100 سال پیش نیست، فکر می کنم که هیجان انگیز است.

عباسی، سردبیر 36 ساله روزنامه شهر، وبلاگی برای مد های زندگی، خانه اش را در لواسان که دارای کف خاکستری بود، در سال 1402 خرید. او این کفپوش را «بی روح» و «خنثی شرکتی» نامید. اما اشاره کرد که حداقل تمیز کردن آنها آسان است. “آنها کاربردی هستند. هیچ مشکلی با آنها وجود ندارد، بنابراین آنها در اولویت نیستند که دوباره انجام شوند.”

گرفته شده از مقاله کف خاکستری

5/5 - (1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *