روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

روش رفع صدا پارکت

پس از نصب پارکت لمینت ممکن است سطح آن پس از مدتی جیر جیر کند، این مساله به دلیل عدم زیرسازی و نصب صحیح ایجاد می‌شود، مخصوصاً اگر نیمه های شب که همه اعضای خانواده خواب هستند و یکی از اعضای خانواده می‌خواهد به اتاق دیگر یا آشپزخانه برود،  فرقی نمی‌کند کفپوش پارکت شما با فرش پوشیده شده باشد یا بدون پوشش باشد، این سر و صدا در مدت زمان طولانی می‌تواند برای شما  و طبقه پایین بسیار آزاردهنده و ضد آرامش باشد .

بزای بازدید از نمایشگاه پارکت لمینت ایوان و جهت اطلاع از قیمت پارکت لمینت و یا خرید پارکت لمینت روی عبارات کلیک نمایید

توجه داشته باشید که تقریباً بیشتر کفپوش های چوبی در هنگام راه رفتن تولید سروصدا می‌کنند که در انواع مختلف آن شدت و ضعف دیده می‌شود؛ ‌ اما اصلاً نگران نباشید با استفاده از چند راه حل آسان و کاربردی به راحتی می‌توانید با چند اقدام ساده و اصولی مشکل جیرجیر کردن کفپوش خود را حل کنید.

برای خرید پارکت لمینت و پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

علت صدا دادن پارکت لمینت چیست؟

  • اولین علت صدا دادن سطح کفپوش می تواند، ناهمواری آن باشد. اگر اخیراً کفپوش پارکت لمینت برای خانه یا محل کار خود نصب کرده‌اید و این مشکل را دارید، ابتدا بررسی کنید که آیا کفپوش اصلی هم همین مشکل را داشته یا خیر. اگر سطح کفپوش را عوض کرده ولی باز هم مانند قبل، صدای جیرجیر تولید می کند، در این صورت به احتمال زیاد کف اصلی آن مکان ایراد دارد.

اگر پس از عیب‌یابی به این نتیجه رسیدید که ایراد کار از سطح ناصاف زیر پارکت لمینت است ابتدا باید نسبت به هموار کردن کف و برطرف کردن ایرادات آن اقدام کنید. اما اگر بعد از نصب کفپوش جدید این اتفاق می افتد، طبیعتا نصب اشتباه و یا ضعف در نصب موجب ایجاد چنین صداهایی می شود.

بزای بازدید از نمایشگاه پارکت لمینت ایوان و جهت اطلاع از قیمت پارکت لمینت و یا خرید پارکت لمینت روی عبارات کلیک نمایید

  یک دلیل دیگر تغییرات دمایی است که منجر به فشرده شدن لایه میانی پارکت در تابستان و حرکت آزادانه و سیال مانند آن در زمستان می‌شود؛ حرکت لایه میانی پارکت و لمینت؛ در زمان های مختلف از روز به دلیل تغییرات دمایی را می توان علت ایجاد صدای پارکت و لمینت  به شمار آورد.

  • یکی دیگر از دلایل صدا دادن پارکت لمینت نصب غیرحرفه‌ای و غیر اصولی آن می‌باشد. اکثر تولیدکنندگان انواع پارکت لمینت های مانند پارکت لمینت آلمانی ، ایرانی و . . . توصیه می‌کنند که در هنگام نصب بین هر تایل پارکت لمینت و دیوار کناری آن 8 تا 10 میلی‌متر فضای خالی یا اصطلاحاً درز انبساط در نظر بگیرید.

همچنین لمینت را پیش از نصب به مدت 48 ساعت در مکانی که قصد دارید آن‌ها را نصب کنید به ‌صورت منظم قرار دهید تا به‌اصطلاح با اتاق هم‌دما شوند و محدوده‌ی خود را پیدا کنند. در صورت عدم رعایت این مورد به‌ مرورزمان پارکت‌های متصل‌ به ‌هم منبسط شده و از سطح زیرین خود فاصله میگیرند و باعث می شود کف اتاق در اثر فشاری که شما در هنگام راه رفتن بر آن وارد می‌کنید تکان خورده  و صداهای ناهنجار تولید کند.

بزای بازدید از نمایشگاه پارکت لمینت ایوان و جهت اطلاع از قیمت پارکت لمینت و یا خرید پارکت لمینت روی عبارات کلیک نمایید

پیشنهاد مطالعه مقاله :   دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

  • توجه به رطوبت محل نصب پارکت لمینت یکی دیگر از مهم ترین موارد در شناخت علت صدا و جیر جیر کردن آن به شمار می‌آید. رطوبت محیط باعث می شود تایل ها برآمده شده و قطعات آسیب دیده در هنگام راه رفتن تولید صدا می کنند. یکی از دلایل صدای پارکت لمینت تورم برخی از تایل ها در مجاورت آب و رطوبت زیاد است. انبساط و انقباض تاثیر نامطلوبی بر روی این نوع کفپوش ها دارد.
  • بزای بازدید از نمایشگاه پارکت لمینت ایوان و جهت اطلاع از قیمت پارکت لمینت و یا خرید پارکت لمینت روی عبارات کلیک نمایید

تعویض تایل های آسیب دیده و جایگزین کردن آنها با تایل های سالم تنها راه حل ممکن می باشد. با توجه به اینکه کفپوش های لمینت از چوب ساخته شده اند، رطوبت یکی از عوامل تاثیر گذار روی طول عمر اکثر پارکت لمینت ها می باشد. برای حل این مسئله باید قبل از نصب آنها را به پارافین آغشه کرد و یا از کفپوش هایی که در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارند استفاده کنید.

  • یکی از علت های ایجاد صدای پارکت لمینت که اهمیت زیادی هم دارد، کیفیت و جنس تایل های خریداری شده است. خریداری پارکت های غیر استاندارد و بی کیفیت اصلا پیشنهاد نمی شود. این کفپوش ها با گذشت زمان کم، دچار آسیب شده و تولید صدای ناخوشایدی می کنند.
  • بزای بازدید از نمایشگاه پارکت لمینت ایوان و جهت اطلاع از قیمت پارکت لمینت و یا خرید پارکت لمینت روی عبارات کلیک نمایید

دقت کنید که جابه جایی اجسام نوک تیز و سنگین فشار بالایی به کفپوش وارد نکند. مخصوصا اکثر پارکت لمینت ها علی الخصوص نوع براق آن در برابر اجسام سنگین و نوک تیز بسیار حساس هستند و به راحتی روی آنها خط و خش می افتد.

 روشهای رفع صدای پارکت

برای رفع صدای پارکت سه مورد زیر را در نظر داشته باشید : ابتدا وجود مشکل زیرسازی و همگون نبودن سطحی که پارکت روی آن قرار دارد. سپس مشکل کلیک‌های پارکت که در اثر ایجاد درز در پارکت رخ می‌دهد را بررسی کرده و در نهایت از فوم‌ها و موارد کاربردی نامرغوب و نامناسب استفاده نکنید؛ فوم لایه ای است، که زیر پارکت لمینت نصب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  همه چیز درباره آسیب زدن موریانه به پارکت لمینت

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

 رفع صدای جیر جیر پارکت لمینت

جیرجیر کردن و صدا دادن پارکت لمینت هم به نوع کفپوش و هم به شیوه نصب آن بستگی دارد. قبل از این که تصمیم به رفع صدای پارکت بگیرید، باید علت ایجاد این صدای آزار دهنده را بشناسید. جیر جیرکردن پارکت معمولاً به علت شل شدن و آزاد شدن تخته‌های کف آن است. تخته‌های کف که شل شده‌اند روی هم سابیده می‌شوند و این صدا را به وجود می‌آورند، یا این ‌که روی زیر ساز کفپوش کشیده می‌شوند.

تخته‌هایی که  شل شده‌  و زیر پا احساس می‌شوند در وضعیت بدی قرار گرفته و باید به سرعت  تعمیر شوند. در بخش هایی که هنگام راه رفتن بر روی آن کفپوش جیرجیر می‌کند، قطعات و تخته‌ها به یکدیگر فشار می‌آورند و در صورتی که برآمده شده یا اصطلاحاً باد کرده باشند قطعات به طور نادرست و نامنظم در کنار هم قرارداده شده اند.

پیشنهاد مقاله: روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

قبل از تعمیر اساسی پارکت می‌توانید با زدن ماده‌ی روان کننده بین زیر ساز کف و تخته‌ها و یا هر چیز دیگری که باعث تولید صدا می‌شود، صدای جیر جیر را موقتاً از بین ببرید. پودر تالک و پودر گرافیت برای روان کردن محل سایش و ایجاد صدا بسیار عالی هستند. پودر را روی تخته‌هایی که صدا می‌کنند بپاشید.

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

برای این ‌که پودر به داخل تخته‌ها نفوذ کند، باید روی آن راه بروید تا صدا بدهد. با این کار درز‌های بین تخته‌ها باز شده و پودر وارد آن‌ها می‌شود. این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا صدا کاملاً از بین رفته یا کمتر شود. به یاد داشته باشید که استفاده از پودر روان کننده موقتی است و مشکل شما را برای طولانی مدت بر طرف نمی‌کند. پس از مدتی دوباره باید از پودر استفاده کنید یا این ‌که دست به کار شوید و مشکل را یک بار برای همیشه با تعویض آن بر طرف کنید.
دلیل دیگر صدای آزار دهنده‌ی کفپوش پارکت می‌تواند تعداد کم پل‌های چوبی که تیرها را به هم وصل کرده یا تکیه گاه ضعیف باشد. در هر دو حالت لازم است چند پل چوبی یا تکیه گاه اضافه کنید تا از آویزان شدن زیر ساز کف یا تخته‌های کف پارکت جلوگیری شود. باید فاصله را به طور دقیق اندازه گیری کنید تا تکیه‌گاه مناسب را برای آن پیدا کنید.

3.5/5 - (2 رای)

۱ thoughts on “روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

  1. اشتراک ها: دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست | فروشگاه ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *