راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

پارکت لمینت ها به دلیل نمای طبیعی، عمر طولانی و قیمت مناسبشان از طرف بسیاری از مصرف کنندگان مورد استقبال قرار گرفته اند. استفاده مدام از این کفپوشهای زیبا باعث میشود که آنها کثیف شوند وآثار آب و لکه به وضوح بر روی آنها دیده شوند.

برای خرید پارکت لمینت واطلاع از پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

نظافت کردن مداوم پارکتها و مراقبت از آنها با مواد شویندۀ مناسب کلیدهای مهم و اساسی در حفظ ظاهر این کفپوشها در طول زمان است. اینکه چه روشی را برای نظافت پارک لمینت پیش بگیرید رابطه مستقیمی با میزان چوبی که در این کفپوش به کار رفته دارد.
پارکت لیمنت‌هایی که از درصد چوب طبیعی بالایی در آنها استفاده شده مراقبتهای بیشتری را از انواع دیگر نیاز دارند و هرگونه رطوبت و یا آبخوردگی در طول زمان باعث آسیب رسانی جدی به آنها می‌شود. ولی امروزه پارکت لمینتهای صنعتی که ازهسته HDF ساخته شدند مقاومت خوبی در مقابل رطوبت دارند. اما همچنان شما باید در رابطه با چگونگی تمیز کردنشان محتاط باشید.
در این مطلب از بلاگ ایوان تصمیم گرفتیم شما را با نحوه تمیزکردن کفپوش لمینت بیشتر آشنا کنیم.

پیشنهاد مطالعه: بهترین و مناسب ترین پارکت لمینت برای محیط کار چه ویژگی هایی دارد؟

مواردی که قبل از تمیز کردن پارکت لمینت باید در نظر داشته باشید

جنس و کیفیت پارکت لمینت مشخص میکند شما از چه مواد و متریالی میتوانید برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پارکتهای بی کیفیت را نمیتوان با مواد شوینده اسیدی و یا مقادیر زیاد آب تمیز کرد چرا که استفاده از این مواد مساوی است با نابودی آنها. اما برای تمیز کردن پارکت لمینت از هر نوع برندی به طور کلی به وسایل زیر نیاز داریم.

  • جارو دستی و یا برقی
  • پارچه نخی و ضد خش
  • آب
  • ژل شسشتو
  • شوینده غیر اسیدی

مواردی که قبل از تمیز کردن پارکت لمینت باید در نظر داشته باشید

برای آگاهی از نحوه خرید و تصمیم گیری برای پارکت لمینت مقاله روبرو را مشاهده کنید.


نکات مهم در خرید پارکت لمینت

مشاهده مقاله نکات مهم در خرید پارکت لمینت

مراحل تمیز کردن پارکت لمینت

اولین مرحله برای تمیزکردن پارکت لمینت زدودن گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی است. برای اینکه مطمئن شوید هیچگونه گرد و غباری باقی نمانده از جاروبرقی و یا جارو شارژی هم میتوانید استفاده کنید.

هنگام کشیدن جارو برقی روی زمین مطمئن شوید که از سری نرم جارو استفاده میکنید تا هیچ اثری از خراشیدگی بر روی زمین ایجاد نشود. جارو برقی های نسل جدید دارای مانیتور هستند که این اطلاعات را به راحتی از صفحه مونیتور میتوانید تنظیم کنید.
اگر از جاروبرقی نسل قدیم استفاده میکنید، دسته جاروبرقی را برگردانید و از بیرون بودن فرچه های جاروبرقی اطمینان حاصل کنید. اگر جاروبرقی مناسب در دسترسی نداشتید از کفشوهای قابل شستشو استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

 

بعد از اینکه کارتان با جاروبرقی تمام شد به سراغ پاک کردن پارکت لمینت‌ها بروید. نحوه تمیز کردن پارکت لمینت‌ها ارتباط مستقیم به نوع و جنس کفپوشهای شما دارد.

باید در نظر بگیرید حتی بهترین نوع پارکت لمینت هم ممکن است در مقابل شوینده‌های قوی شیمیایی تاب مقاوت را نداشته باشد و آسیب ببینند.

پس برای شستشوی پارکت لمینت چه کارکنیم؟ از صابون عرب به صورت ژل و یا مایع استفاده کنید. این صابون را با کمی سرکه مخلوط کنید و استفاده بفرمایید. با استفاده از این مخلوط کفپوشی براق و زیبا خواهید داشت.

برای پاک کردن پارکت لمینت‌ها حتما باید از دستمال مرطوب و یا پارچه‌های فیبری استفاده کنید تا آب در بافت لمینت نفوذ نکند و به مروز باعث پوسیدگی و برآمدن این کفپوش نشود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

 

مراحل تمیز کردن پارکت لمینت

بایدها و نبایدهای تمیز کردن پارکت لمینت

هنگام تمیزکردن پارکت لمینت حتما باید به یکسری بایدها و نبایدها پایبند باشید تا کفپوش شما در عین حالی که تمیز می‌شود کمترین آسیب را هم ببینید. این موارد را در ادامه مرور میکنیم.

  • از دستمال میکروفایبر استفاده کنید
  • از دستمال و یا پارچه‌ایی که حاوی مواد فلزی نیست استفاده کنید.
  • از مواد شوینده با غلظت بالا استفاده نکنید
  • عدم استفاده از شونیده‌هایی مانند ازون، تینر، صمغ موم
  • سطوح آسیب دیده پارکت لمینت را تمیز نکنید و آن تایل را با تایل‌های آسیب ندیده تعویض کنید
  • اجسام نوک تیز را بر روی لمینت نکشید

پیشنهاد مطالعه: روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

بایدها و نبایدهای تمیز کردن پارکت لمینت

برق انداختن و جالا دادن پارکت لمینت

بعد از اینکه لمینت‌ها را به طور کامل شستشو دادید ممکن است روی زمین همچنان لک و آلودگی‌هایی باقی بماند. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مایعات و نوشیدنی ها بر روی لمینت بدون فوت وقت میبایست آنرا خشک کنید.

اگر مایع ریخته شده مانند  آب مرکب رژ لب، لاک و یا مواد چسبنده بود که تمیزکردن آنها سخت است، مقداری ماده نظافتی ویژه پارکت بروی دستمال مرطوبی ریخته و این مواد را به سرعت و قبل از خشک شدن آنها را پاک کنید.

همچنین میتوانید از انواع اسپری‌های جلا دهنده بر روی لمینت استفاده کنید که تا حدودی لمینت‌های شما را نیز ضد آب میکنند. مراقب استفاده بیش از حد از این اسپری‌ها باشید تا آسیبی به لمینت نرسانند.

پیشنهاد مطالعه: روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

 

برق انداختن و جالا دادن پارکت لمینت

در پایان…

پارکت لمینت کفپوش بسیار زیبا، خاص و مدرنی است که همانند هر کفپوش دیگری نیاز دارد که مرتبا نظافت شود تا زیبایی‌های ظاهری آن بیش از بیش در معرض نمایش گذاشته شود اما برای نظاقت آن نباید دست به دامن هرگونه شوینده‌ایی شد.

برای دانستن همه چیز درباره پارکت لمینت شیار دار مقاله روبرو را مطالعه کنید.


همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار – Groove-V

مشاهده مقاله همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار – Groove-V

جهت مشاوره و خرید پارکت لمینت با واتساپ 09059640710 پیام دهید یا با شماره های 02122337204 در تماس باشید
امتیاز دهید

One thought on “راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

  1. اشتراک ها: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت | طرح معماری ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *