آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

پارکت لمینت یک کفپوش فوق العاده و با روش نصب نسبتاً ساده و آسان است که شاید شما هم با کمی دقت بتوانید خودتان آن را نصب کنید. یکی از دغدغه‌هایی که خیلی از افراد قبل از خرید پارکت لمینت دارند، ندانستن متراژ دقیق مورد نیازشان برای خرید پارکت لمینت است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه اندازه گیری پارکت لمینت ایرانی، چینی و آلمانی آشنا شوید. هنگام نصب پارکت، در چند مرحله به اندازه گیری های مختلف شامل اندازه گیری مساحت کف، اختلاف سطح و اندازه گیری پارکت ها نیاز خواهیم داشت . هر چقدر این اندازه گیری ها دقیق، اصولی و با توجه به جزئیات انجام گیرد، فرآیند نصب، راحت تر و نتیجه کار بهتر خواهد بود . در اولین قدم برای نصب لمینت باید لیست پارکت قیمت انواع پارکت و لمینت قیمت را بدست آورید؛ سپس براساس بودجه ی تعیین شده به انتخاب برند مورد نظرتان بپردازید.

قدم دوم باید با توجه به دکوراسیون داخلی تان و سلیقه ی شخصی و همچنین نوع متراژ و میزان نور در محیط کد رنگ مورد نظر و مناسب فضای مورد استفاده بپردازید.

آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

 هر بسته پارکت لمینت چند متر مربع است؟

بر اساس اینکه لمینت از چه برندی می باشد و در چه کشوری ساخته شده است، متراژ هر بسته آن متفاوت می‌باشد. پارکت لمینت چینی، ایرانی و آلمانی در بازار تنوع بیشتری دارند.

آموزش اندازه گیری مساحت کف برای اندازه گیری پارکت لمینت

بهترین و راحت ترین روش انجام مرحله به مرحله کار است. مرحله اول نقشه‌ای ساده ازاتاق خود بر روی کاغذ رسم کرده و به وسیله متر فلزی یا یک متر نواری طول دیوارهای اتاق را اندازه بگیرید در این مرحله می‌توانید از شخص دیگری برای اندازه گیری دقیق کمک بگیرید. برای اندازه گیری شما و دوستتان باید متر را در پایین ترین قسمت دیوار و چسبیده به سطح زمین نگه دارید، تا بتوانید اندازه دقیق هر دیوار را بدست آورید. اگر اتاق مربع یا مستطیل باشد، کار ساده است و تنها کافیست 2 دیوار که دارای گوشه مشترک هستند را اندازه بگیرید، به طوری که طول و عرض اتاق را به دست آورید. ولی اگر شکل اتاق غیر معمول باشد، مثلا اگر اتاقی با بیش از 4 ضلع داشته باشیم، در این صورت اندازه گیری هر کدام از دیوارها مهم است.   اندازه های به دست آمده را روی کاغذ در مقابل دیوار نقشه کشیده شده یادداشت کنید.

مرحله دوم محاسبه مساحت سطح مورد نظر می‌باشد .  زمانی که طول دیوارها را دارید، می توانید متراژ فضای کف اتاق را محاسبه کنید. اگر اتاق بشکل مربع یا مستطیل باشد، به راحتی می توانید با ضرب کردن طول و عرض اتاق، مساحت آن را محاسبه کنید

پیشنهاد مطالعه مقاله:   آموزش تصویری نصب لمینت

آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

اگر اتاق شما دارای شکلی غیر معمول است، کف اتاق را به بخش های مربع یا مستطیل شکل تقسیم کنید، اینکار را به صورت ذهنی یا خط کشی روی زمین یا نقشه کشیده شده روی کاغذ انجام دهید، سپس می توانید مساحت هر بخش را محاسبه کرده و در انتها آنها را با هم جمع کنید تا مساحت کل کف بدست آید.  به عنوان مثال، اگر یک اتاق به شکل “L” دارید، آن را به 2 قسمت مستطیل تقسیم کنید، اندازه هر دو منطقه را محاسبه کرده و سپس آنها را با هم جمع  کنید.

اگر اتاق صاف و مستطیل نبود و شکستگی داشت ، بیشترین عرض و بیشترین ارتفاع را در نظر بگیرید.

برای یک اتاق گرد مساحت نصف اتاق را می توانید به این طریق محاسبه کنید (شعاع ضربدر شعاع ضربدر 3.14 تقسیم بر 2 ) اگر اتاق مثلث بود در این حالت (حاصل ضرب طول در عرض را تقسیم بر 2 کنید)

برای افزایش دقت در اندازه گیری پارکت و جهت محاسبه میزان پرتی احتمالی 10 درصد به عدد به دست آمده تا با کسری مواجه نشویم، به طور مثال 3 متر (10 درصد عدد 30 ) را به 30 متر به دست آمده اضافه میکنیم و عدد 33 متراژ نهایی این اتاق ما می باشد.

متراژ تک تک اتاق ها را به همین شکل محاسبه کرده و با هم جمع می کنیم، عدد بدست آمده مقدار پارکت لمینت مورد نیاز ما می شود.

به میزان متراژ به دست آمده پارکت لمینت باید فوم سایلنت هم برای آن سفارش دهید.

پیشنهاد مطالعه مقاله: آشنایی با نصب پارکت لمینت دیواری

آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

وسایل مورد نیاز برای اندازه گیری پارکت لمینت

  • متر نواری

شاید اولین چیزی که نصاب برای اندازه گیری پارکت لمینت لازم دارد، متر نواری است. زیرا باید به دقت مساحت فضای مورد نظر را اندازه گرفته و مطابق با آن تعداد مورد نیاز تایل های پارکت لمینت را ردیف به ردیف به دقت بچیند. اندازه و مساحت فضای مورد نظر و تطابق تعداد تایل های پارکت مورد نیاز برای کفپوش، برای گذاشتن قطعات و متصل کردن آنها به یکدیگر بسیار مهم است. نحوه محاسبه مساحت  به این صورت است که طول و عرض سطح را به وسیله متر اندازه زده و تعیین می کنید که برای هر ردیف چند متر پارکت لمینت لازم است.

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

مطلب پیشنهادی : نکات مهم خرید پارکت لمینت

  • گونیا

شاید شنیدن نام این وسیله شما را به یاد خاطرات کلاس های ریاضی دوران دبستان و دبیرستان خود بیندازد ولی بد نیست بدانید که در کارهای ساختمانی که چوب و نصب قطعات چوبی وجود دارد، از گونیا استفاده های فراوانی می شود. مثلا برای نصب تایل های پارکت، به خصوص هنگامی که نصاب به ردیف های کنار دیوار می رسد و می خواهد آنها را نصب کند، بهتر است با استفاده از گونیا طوری آنها را هم سطح یکدیگر قرار دهد که با دیوار کناری زاویه 90 درجه بسازند. با کمک این ابزار زاویه بین صفحات کفپوش اندازه گیری و در صورت نیاز اصلاح می شود.

آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

مراحل اندازه گیری پارکت لمینت

قبل از شروع نصب، تراز بودن سطح را با تراز سنج، اندازه گیری کنید. نصب پارکت لمینت روی سطح هموار بسیار مهم است به طوری که هیچ نقطه ای از سطح نباید دارای برآمدگی یا فرورفتگی بیش از حد باشد. یک تراز سنج نجاری بلند بردارید و آن را در قسمت های مختلف در سراسر کف اتاق قرار دهید، اگر ناحیه ای پیدا کردید که سطح آن تراز نیست، روی زمین علامت گذاری کنید، تا بعداً آن ناحیه را اصلاح نمایید. اگر ابزار ترازسنج ندارید، می توانید از یک تخته که می دانید کاملاً صاف است، استفاده کنید. تخته را همانند تراز سنج روی نواحی مختلف زمین بگذارید و با توجه به نقاط تماس و عدم تماس تخته با سطح، قسمت های ناهموار را شناسایی کنید.

در صورت لزوم کف را صاف کنید. اگر متوجه شدید که کف محل شما هموار نیست، باید آن را اصلاح کنید. مصالح لازم برای تراز کردن سطح را خریداری کنید، محصولی بخرید که سازگار با کفپوش و برای این کار مناسب باشد. سپس مطابق دستورالعمل محصول، از آن استفاده کنید.

طول اتاق و همچنین اندازه هر یک از تخته های پارکت را اندازه بگیرید، با تقسیم طول اتاق بر اندازه تخته پارکت، تعداد تخته های مورد نیاز برای پر کردن اتاق را بدست می آوریم. مهم است که بدانید چند کفپوش در اتاق شما جای می گیرد تا اطمینان حاصل شود که وقتی به انتها رسیدید، فضای بسیار باریکی باقی نماند که پوشاندن آن دشوار باشد. اگر متوجه شدید که در انتها فضای بسیار کمی باقی خواهد ماند، بهتر است در ابتدای کار مقداری از تخته اول را قطع کنید تا فضا برای قطعه آخر بازتر شود
وقتی یک پارکت خاص را انتخاب کردید، به دستورالعمل های شرکت سازنده توجه کنید تا بتوانید میزان پارکت مورد نیاز خود را بر اساس متراژ محل، بدست آورید.

همچنین باید بدانید که چه مقدار پارکت اضافه سفارش دهید تا در صورت بروز خطا و یا برخی مشکلات پیش بینی نشده، با کمبود پارکت مواجه نشوید. به طور معمول، باید حدود 10٪ لمینت بیشتری سفارش دهید، تا خطا ها، فضای برش و موارد پیش بینی نشده را پوشش دهید. پس از بدست آوردن مقدار کفپوش مورد نیاز و با توجه به قیمت پارکت لمینت، می توانید مبلغ کل را محاسبه کنید.

توجه: اندازه گیری پارکت لمینت آلمانی، چینی و ایرانی تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط لازم است به موارد گفته شده توجه کنید.

دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

همه چیز درباره آسیب زدن موریانه به پارکت لمینت

روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

امتیاز دهید

One thought on “آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

  1. اشتراک ها: دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست | فروشگاه ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *