انواع سرامیک مناسب کف

انواع سرامیک مناسب کف

کاشی و سرامیک ممکن است تنها کف پوش باشد که واقعاً در هر اتاق خانه کار می کند.
بیشتر اوقات در آشپزخانه ها و حمام ها و همچنین سرسراها ، اتاق گلخانه و سایر مناطق پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد. و در خیلی از پروژه ها مثل طراحی ویلا ایرانی یا طراحی رستوران بسیار پر طرفدار است
کاشی های سرامیکی دارای یک سطح سخت و جامد هستند که باعث جذب و نگهداری خاک ، گرد و غبار ، گرده گل و یا سایر مواد حساسیت زا نمی شوند.
وقتی این ذرات ریز بر روی کف سرامیک قرار می گیرند ، در برابر سطح خودنمایی می کنند و پاک کردن آنها را با یک اسفنج یا دستمال نم دار آسان می کند.
این کمک می کند تا هوا از مواد تحریک کننده ای که می توانند برای مبتلایان به آسم و آلرژی مضر باشند ، جلوگیری کند.
مراقبت از کف سرامیک نسبتاً آسان است به ویژه کاشی های لعاب دار، که دارای یک لایه محافظ سخت هستند که باعث می شود آنها در برابر آب و بیشتر لکه ها نفوذ ناپذیر باشند.
این دلیل اصلی است که کاشی و سرامیک برای مناطق مرطوب مانند حمام ، آشپزخانه و اتاق های لباسشویی ترجیح داده می شود. خاک ، لکه ها و مایعات روی سطح قرار دارند و به شما امکان می دهد آنها را به راحتی پاک یا پاک کنید.
در صورت ایجاد لکه ها می توانید تقریباً از هر نوع پاک کننده سنگین استفاده کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدن سرامیک باشید باشید.

پیشنهاد خوانش مقاله: معرفی طرح های مختلف سرامیک

انواع سرامیک مناسب کف

انواع سرامیک

مهم‌ترین دسته‌بندی که از سرامیک‌ها در بازار موجود است و مسلماً با آن برخورد خواهید داشت بر اساس جنس و مصالح سرامیک‌ها است. بر همین اساس این مصالح کف سازی به دو نوع دسته‌بندی می‌شوند
سرامیک های پرسلان، و سرامیک های غیر پرسلان

سرامیک های پرسلان

این نوع از سرامیک‌ها که چینی نیز خوانده می‌شوند بهترین و باکیفیت‌ترین نوع سرامیک موجود در بازار، البته از نظر جنس هستند.
سرامیک‌های پرسلان اگرچه از نظر هزینه گران‌تر تمام خواهند داشت اما نباید فراموش کرد که به دلیل نحوه ساخت (اکسیدی) و مواد به کار رفته در آن از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند
و می‌توانند در دراز مدت این هزینه بالاتر را توجیه و جبران کنند و حتی ارزان‌تر از سایر انواع سرامیک تمام شوند. سرامیک‌ها ی پرسلان نیز خود به چند نوع تقسیم می شوند،
سرامیک پرسلان لعاب‌دار که بسیار به سرامیک‌های غیرپرسلان لعاب‌دار شبیه است و تشخیص آن‌ها از یکدیگر سخت است. یک لایه لعاب با ضخامت بسیار کم روی بدنه سرامیک قرار گرفته است.
سرامیک پرسلان بدون لعاب که فاقد هر گونه لعاب بوده و سطح آن نیز کاملاً مات است.
سرامیک پرسلان پولیش شده که به مانند نوع قبلی فاقد هر گونه لعاب بوده اما به واسطه پرداخت‌هایی که روی سطح آن صورت گرفته دارای سطح کاملاً براق است.
سرامیک پرسلان دو لایه که متشکل از یک لایه بدنه سرامیک و یک لایه لعاب ضخیم است.
سرامیک پرسلان بافت دار که سطح این انواع از سرامیک مناسب کف دارای طرح‌های مشابه با سنگ‌های طبیعی هستند.

پیشنهاد خوانش مقاله: آشنایی با انواع کفپوش مناسب سرویس بهداشتی

انواع سرامیک مناسب کف

سرامیک های غیر پرسلان

که تحت عنوان سرامیک‌های معمولی نیز خوانده می‌شوند از نظر ظاهری بسیار شبیه به انواع سرامیک های  پرسلان هستند. گاهی نیز در بازار ایران این نوع تحت عنوان سرامیک و نوع دیگر تحت عنوان پرسلان خطاب می‌شوند.
نکته حائز اهمیت این است که این دو نوع از سرامیک‌های مناسب کف بسیار به هم شبیه هستند و اگر بگوییم تفاوت عمده فقط نام آن‌ها است، پر بیراه هم نگفته‌ایم اما بیایید از حق نگذریم.

سرامیک‌های معمولی به دلیل نحوه ساخت از تراکم کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل جذب رطوبت بیشتر و مقاومت کمتری در برابر فشار و ضربه دارند.

پیشنهاد خوانش مقاله: انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

انواع سرامیک مناسب کف

آن چه که از سرامیک‌ها در جلوی دید قرار می‌گیرد بافت سطحی و ظاهر آن‌ها است و به همین دلیل باید از بافت مناسب با توجه به کاربری و فضای مورد استفاده دقت کرد.
از طرفی نیز نوع بافت سطحی رابطه مستقیمی با میزان جذب آب و متعاقباً مقاومت و دوام انواع سرامیک مناسب کف دارد. از اصلی‌ترین بافت‌های انواع سرامیک می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد

سرامیک های کف با بافت براق

 استفاده از سرامیک‌های با بافت براق با مزایا و معایبی همراه است. اول از همه این انواع از سرامیک که بسیار مناسب استفاده در کف در بخش‌های مختلف خانه‌ها هستند یک فضای لوکس و زیبا ایجاد می‌کنند اما از طرفی هم در صورت لکه دار شدن خیلی به چشم می‌آید و به نگهداری و نظافت بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد.

سرامیک های کف با بافت مات

سرامیک‌های دارای بافت مات نور کمتری را به خود جذب می‌کنند و به همین دلیل آلودگی‌ها از جمله گرد و غبار و لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهند اما از طرفی هم از نظر جنبه زیباشناختی استفاده از این انواع سرامیک در برخی از فضاهای به ویژه در مقیاس بزرگ چندان مناسب نخواهد بود یک فضای خشک و بی روح را شکل خواهد داد.
سرامیک ها در ابعاد و طرح های مختلفی تولید می شوند و به فروش میرسند، با ما همراه باشد تا اندازه های مختلف و طرح های گوناگون این سرامیک های کف را برای شما توضیح دهیم.
20 سانتی متر در 20 سانتی متر
25 سانتی متر در 25 سانتی متر
30 سانتی متر در 30 سانتی متر
30 سانتی متر در 60 سانتی متمر
30 سانتی متر در 90 سانتی متر
40 سانتی متر در 40 سانتی متر
40 سانتی متر در 80 سانتی متر
40 سانتی متر در 100 سانتی متر
50 سانتی متر در 50 سانتی متر
60 سانتی متر در 60 سانتی متر
60 سانتی متر در 120 سانتی متر
80 سانتی متر در 80 سانتی متر
این حجم از ابعاد مختلف سرامیک های کف در طرح های، تراورتن، چوب، بازالت، اقیانوس، پارکت، گرانیت، آجر، و طرح مرمر تولید و عرضه می شوند. همچنین این سرامیک ها با   درجه بندی سختی و مقاومت تولید می شوند که شامل پنج درجه از نظر سخت و مقاوم بودن هستند.

شما باید بر اساس محیطی که می خواهید سرامیک را استفاده کنید یکی از این پنج درجه را انتخاب کنید،هرچقدر در آن محیط تردد بیشتری صورت بگیرد باید سرامیک سخت تری انتخاب و مورد استفاده قرار بدهید.

پیشنهاد خوانش مقاله: انواع سنگ فرش مناسب برای محوطه سازی

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *