آشنایی با انواع کفپوش مناسب سرویس بهداشتی

انواع سرامیک مناسب کف

زمان انتخاب کفپوش برای سرویس بهداشتی باید به جنس کفپوش، کیفیت بالای مصالح و میزان مقاومت آن در برابر رطوبت و ضد آب بودن آن توجه بسیار داشته باشید. همچنین عواملی مانند استحکام، ماندگاری، مقاومت و زیبایی ظاهری آن از لحاظ سبک و طراحی مواردی هستند که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید.
ضد آب بودن و مقاومت و غیر قابل نفوذ بودن رطوبت مهمترین ویژگی یک کفپوش مناسب سرویس بهداشتی می‌باشد؛‌ زیرا تحت هر شرایطی اگر آب به زیر کفپوش نفوذ کند خسارت زیادی ایجاد کرده و ممکن است مجبور به کندن کفپوش ها شوید.
انتخاب‌های متنوعی برای کفپوش سرویس بهداشتی از جمله مرمر، کاشی، وینیل، چوبی، سرامیک و یا پارکت لمینت وجود دارد. شما ممکن است تصمیم بگیرید کل خانه را بازسازی کرده یا فقط سرویس بهداشتی را تعمیر یا بازسازی کنید پیش از هر چیز لازم است بودجه خود را برآورد نموده و سپس با مطالعه مدل‌های موجود در بازار اقدام به خرید نمایید.

به خاطر داشته باشید که هر متریال روش‌های حفظ و نگه داری متفاوتی دارد بنابراین مواد پوشش دهنده سطوح خانه خود را بشناسید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

ویژگیهای کف پوش مناسب سرویس بهداشتی

مهمترین ویژگی کفپوش مناسب سرویس بهداشتی ضدآب بودن آن است. دقت کنید علاوه بر ضد آب بودن آن لیز نباشد و نظافت آن راحت و سریع انجام شود. معمولاً کاشی های مورد استفاده بر روی دیوار ها ابعاد کوچک تری دارند و کاشی های کف در ابعاد بزرگ تر برش خورده و به عنوان کفپوش به کار برده می شوند و فاصله بین کاشی ها با موارد ضد آب پر می شود و ماندگاری و مقاومت بالایی دارد.

هر چه ابعاد فضای شما کوچکتر باشد به همان اندازه لازم است از سرامیک‌هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید. استفاده از سرامیک‌های ابعاد بزرگ می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد در حالی که استفاده از سرامیک‌های کوچک فضاهای کوچک را بزرگتر نمایش می دهد.

  انواع کفپوش سرویس بهداشتی و حمام

  • کفپوش مرمر

پبشنهاد خوانش مقاله: انواع سنگ فرش مناسب برای محوطه سازی

انواع سرامیک مناسب کف

از گذشته های دور تا به امروز تنوع بسیاری در کاربرد سنگ مرمر وجود داشته است. سنگ مرمر کفپوشی از جنس سنگ طبیعی است و از کوه هایی در اقصی نقاط دنیا استخراج می شود.

این سنگ که با زیبایی، سبک و ظرافت ظاهری خود طرحی باشکوه به سرویس بهداشتی می بخشد، سالیان سال است که به عنوان یک عنصر معماری در تزئینات کاخ ها به کار رفته و ظاهری مجلل به آن ها می بخشد. . برای مراقبت از این سنگ، آستر مالی کردن امری ضروری است. در صورت نیاز به پوستر سه بعدی می توانید به لینک مراجعه نمایید.

  • سنگ مرمر گرانیتی

پیشنهاد خوانش مقاله: معرفی طرح های مختلف سرامیک کف

انواع سرامیک مناسب کف

تنوع بسیار زیاد یکی از مزایای استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش است که در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین از نظر ظاهری و بصری دارای بافت متنوعی می باشد. با استفاده از سنگ مرمر گرانیتی می توانید به سرویس بهداشتی خود ظاهری زیبا ببخشید. این نوع کفپوش از سرویس بهداشتی های لوکس تا سرویس بهداشتی های کوچک قابل استفاده می‌باشد.

  • کاشی

پیشنهاد خوانش مقاله: انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

انواع سرامیک مناسب کف

کاشی های متنوعی برای کفپوش حمام و دستشویی در بازار وجود دارد، از جمله کاشی های سرامیکی تا کاشی های حاوی گرانیت و غیره … کاشی های سرویس بهداشتی برای کفپوش در ابعاد متفاوتی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند و شما می تواند بر حسب سلیقه، فضای موجود و بودجه خود از انواع آن ها استفاده کنید. برای خرید کاشی بین کابینتی می توانید به لینک مراجعه نمایید.

  •  پی وی سی

پیشنهاد خوانش مقاله: کفپوش لمینت ضد آب

انواع سرامیک مناسب کف

کفپوش های پی وی سی از جنس پلاستیکی بوده و کفپوش مناسب سرویس بهداشتی به شمار می رود. این کفپوش ها آنتی باکتریال بوده و بافت و رنگ های متنوعی دارند و می توانید طرح و رنگ آن ها را بر اساس سبک و طراحی سرویس بهداشتی و سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. کفپوش پی وی سی مقاومت و ماندگاری بالایی دارد.

این کفپوش فضایی سالم و زیبا را در اختیار شما قرار می دهد و برای مکان هایی مانند کارخانه ها و بیمارستان ها انتخاب مناسبی به شمار می رود و با ویژگی ضد باکتری ای که دارد محیطی بهداشتی ایجاد می کند. اگر قصد به بازسازی ویلا دارید می توانید به لینک مراجعه نمایید.

  •   وینیل

پیشنهاد خوانش مقاله: مزایای کفپوش لمینت

انواع سرامیک مناسب کف

کفپوش وینیل یکی دیگر از انواع نمونه های محبوب و کاربردی است. کفپوش وینیل آنتی باکتریال بوده و از مواد مبتنی بر پی وی سی تولید می‌شود. همچنین تنوع بسیار بالایی داشته و با سبک های متفاوت هماهنگی دارد. وینیل ماده ای ضد آب است و به همین دلیل برای کفپوش مناسب سرویس بهداشتی و مکان های مرطوبی مانند حمام و اتاق های مستعد نم کشیدن بسیار کاربردی می‌باشد.

اگر در شیب زمین مشکلی وجود داشته باشد با استفاده از کفپوش وینیل می توان این مشکل را رفع کرد و زمینی با شیب مناسب ایجاد کرد. . قیمت پایین و کارآیی بالای این نوع باعث شده یک  کفپوش محبوب به شمار آید.  صاحب‌خانه‌ها عاشق ظاهر کلاسیک چوب هستند اما متأسفانه به خاطر میزان رطوبت بالای سرویس بهداشتی، امکان استفاده از چوب در این فضا وجود ندارد.پس وینیل های تولید شده در رنگ‌ و طرح‌ چوب، انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند.

از این نوع کاشی در طرح هایی شبیه سنگ طبیعی نیز تولید می‌شود. این مدل‌ها به راحتی با طرح مدرن و معاصر خانه شما هماهنگ می گردند. کفپوش‌های وینیلی نسبت به سایر کفپوش‌ها، نرم‌تر و راحت‌تر هستند و تردد بر روی آنها حس بهتری را ایجاد می کند.

  •  کفپوش سرامیک

انواع سرامیک مناسب کف

کاشی های سرامیکی به دلیل زیبایی ظاهری، تنوع، مقرون به صرفه  و ضد آب بودن در سراسر جهان به شکل وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. سرامیک ها دارای تنوع بسیاری در طرح، رنگ، ضخامت و اندازه هستند. با استفاده از سرامیک در کفپوش سرویس بهداشتی می توانید ظاهر آن را تغییر داده و طرح ها و رنگ های متنوعی را بوسیله آن به کار ببرید.

در سرویس بهداشتی های کوچک با استفاده از سرامیک هایی با طرح های خاص به فضا عمق و وسعت بیشتری ببخشید. هم چنین با سرامیک هایی که در ظاهر شبیه سنگ هستند هم می توانید سبک هایی مانند کانتری و یا روستیک را در سرویس بهداشتی خود اجرا کنید.

به دلیل تنوع در مدل های کفپوش های سرامیکی می توانید هر طرح و نقشی را که در نظر دارید برای سرویس بهداشتی بوجود بیاورید. حتی سرامیک هایی وجود دارند که از لحاظ ظاهری شبیه چوب و سنگ هستند و می توانید از آنها در ایجاد فضاهای زیبا و متفاوت استفاده کنید.

  • سرامیک پرسلان

انواع سرامیک مناسب کف

ممکن است شما هم درباره نوعی از سرامیک با مقاومت بالا با نام پرسلان شنیده باشید. پرسلان که با عنوان پرسلین نیز شناخته می شود از خاک رس تهیه شده و در دمای بسیار بالایی پخته می شود.  پرسلان را باید در صدر لیست مقاومت در برابر نفوذ آب و آلودگی دانست در نتیجه می‌ تواند بهترین کفپوش مناسب سرویس بهداشتی باشد. سطح سخت خارجی سرامیک پرسلان در برابر لکه، آب، باکتری و عوامل محیطی بسیار مقاوم است.

نفوذ ناپذیری پرسلان در برابر آب و رطوبت بسیار بالایت به طوریکه آن را به یک کفپوش محبوب برای سرویس بهداشتی تبدیل کرده است. این سرامیک در اشکال و ابعاد مختلفی همچون مربع، مستطیل، هشت‌ضلعی و شش ظلعی به بازار عرضه می‌شود.

  • سنگ طبیعی

انواع سرامیک مناسب کف

سنگ طبیعی یکی از قدیمی ترین کف پوش‌هایی است که هم بسیارشیک و هم موردپسند عموم قرار دارد. سنگ طبیعی، ظاهری طبیعی داشته و چنانچه به‌طور صحیح از آن مراقبت شود؛ طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. سنگ‌های طبیعی که به عنوان پوشش دهنده به کار می روند با عنوان سنگ‌های تزیینی ساختمانی نیز شناخته می شوند که انواع مختلفی دارند.

  • سنگ تراورتن

انواع سرامیک مناسب کف

این سنگ یک سنگ  بلوری است که به‌صورت ناقص تغییر شکل داده شده، در گذشته بخاطر لک شدن خیلی مورد استفاده و توجه نبوده، اما روش‌های جدید آستر کشیدن روی سنگ، این مشکل را بر طرف کرده اند. تراورتن سنگی بادوام است و طول عمر بالایی دارد. این سنگ در مدل و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود.

  • چوبی

انواع سرامیک مناسب کف

کفپوش چوبی یکی از انتخاب هایی که فضای سرویس بهداشتی را از نظر بصری گرم نگه می دارد. کفپوش های چوبی ضد آب برای استفاده در مکان های مرطوب بسیار کاربردی هستند. کفپوش های چوبی سرویس بهداشتی از موادی طبیعی تولید می‌شوند و در برابر آب هم بسیار مقاوم هستند، از هدر رفتن گرما نیز جلوگیری می کنند. کفپوش لمینت چوبی، انتخاب مناسبی در این زمینه خواهد بود.

  •   انتخاب های دیگر

از کفپوش های دیگری مانند سنگ آهک، چینی، چوب پنبه و پارکت نیز میتوانید به عنوان کفپوش مناسب سرویس بهداشتی استفاده کنید. در سال های اخیر پارکت ها با تکنولوژی های جدیدی تولید شده و از مصالح ضد آب و مقاوم در تولید آن استفاده می‌شود. کفپوش های چینی نیز از نظر رنگ و طرح زیبایی خاصی داشته و فضایی چشم نواز و زیبا ایجاد می کنند. این نوع کفپوش تنوع بسیاری در طرح و رنگ داشته و می توانید با استفاده از آن فضایی با هارمونی رنگ ها و طرح ها ایجاد کنید. کفپوش سنگ طبیعی نیز برای افرادی که می خواهند سرویس بهداشتی ای به سبک روستیک و کانتری طراحی کنند انتخاب مناسبی خواهد بود.

انتخاب کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مهمترین فضاهای داخلی ساختمان می باشد که در ارتباط مستقیم با رطوبت و آب  و مواد شوینده است در نتیجه لازم است در انتخاب کف پوش و دیوارپوش این فضا بسیار دقت کرده و تا حد امکان کفپوش مناسبی را انتخاب کنید. مهمترین بخش یک سرویس بهداشتی کف آن می باشد و مواردی مانند رنگ، ابعاد و میزان مقاومت در مقابل رطوبت در انتخاب آن بسیار مهم می‌باشند.

همانطور که مطالعه نمودید کفپوش ها دارای اهمیت و همانطور نمای بسیاری می باشند که انتخاب جنس و شمایل مناسب دارای اهمیت بسیار می باشد. کف پوش ها دارای انواع بسیاری می باشند که افراد بر اساس سلیقه خود آن را انتخاب می نمایند. کاشی را می توانیم از محبوب ترین کف پوش ها بدانیم همچنین پی وی سی که دارای محبوبیت بسیاری این روزها بنا بر آنتی باکتریال بودن آن می باشد. پیشنهاد می شود قبل از خرید کف پوش حتما با متخصصان و طراحان مشورت به جا بیاورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *