انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف
فهرست پنهان
4. ویژگی‌های کفپوش‌های محبوب در سال 2021

کف پوش و اهمیت استفاده از آن

تاثیر کفپوش در اتمسفر داخلی خانه انکار ناشدنی است. کفپوش میتواند به تنهایی خانه را گرم‌تر و بزرگتر و یا حتی بسته و کوچک نشان بدهد. بنابراین انتخاب یک کفپوش مناسب برای رسیدن به مقاصد اصلی طراحی داخلی و یا بازسازی خانه بسیار مهم است.

یکی از بهترین گزینها برای طراحی کفپوش هر خانه‌ایی میتواند انتخاب پارکت لمینت و یا سایر کفپوش‌ها همچون سنگ و سرامیک باشد.

انواع کف پوش مناسب و مزایا و معایب آن

در این مقاله به طور دقیق‌تر قرار است شما را با بهترین سبک‌های پارکت لمینت و کفپوش که در سال 2021 ترند شده‌اند آشنا کنیم. انتخاب دقیق و هوشمندانه پارکت لمینت برای خانه باعث میشود برای سالها از انتخاب آن احساس رضایت خاطر کنید

برای مثال برای 5 سال آینده از نصب آن احساس عدم رضایت نکنید. پس، نگران نباشید؛ ما بهترین ترندها را به همراه پیش بینی های خود درباره مدت دوام این ترندها کنارهم گردآوری کرده‌ایم تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

آخر سال رسیده و بهترین زمان برای بازسازی خانه فراهم شده است، بازسازی همان خانه‌ایی که همیشه آرزوی آن را داشتید و در سر رویای آن را می‌پروارندید.

اما بازسازی هر خانه‌ایی نیاز به پیش‌نیازهایی دارد که شما می‌توانید با دانستن و رعایت آنها بسیاری از کارها را با کمترین هزینه پیش ببرید و خانه‌ایی لاکچری را برای خودتان طراحی کنید.

در این مقاله از ایوان قصد داریم که درباره یکی از مهمترین اجزا طراحی داخلی هرخانه، یعنی کفپوش و تاثیر آن در زیبایی خانه صحبت و از آن به عنوان یکی از نکات کلیدی در بازسازی طلایی خانه سخن به میان بیاورید. جهت اطلاع از پارکت قیمت و پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

پیشنهاد خوانش مقاله: آشنایی با انواع کفپوش مناسب سرویس بهداشتی

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش پی وی سی

یکی از بهترین انتخابها برای نصب کفپوش در سال 2021، کفپوش وینیل است. با پیشرفت فن آوری، ظاهرپارکت وینیل به چوب و سنگ طبیعی نزدیکتر و نزدیکتر شده است و الگوهای تزئینی بیشتری نیز پیدا کرده است و همین مساله باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. پارکت وینیل زیبایی بی حد و حصری دارد و به علاوه زحمت تمیزکاری نگهداری آن بسیار کمتر از سایر کفپوشهای پارکت لمینت است.

 انواع پارکت وینیل محبوب در سال 2021

  • پارکت ونییل ضد آب با هسته 100 درصد spc: این لمینت 100 درصد ضد آب است و از پارکت لمینت نوع ونیل wpc مقاومت بیشتری دارد و به طور کلی تمامی ویژگی های مثبت یک پارکت لمینت ضد آب در این نوع نهفته است.
  • کفپوش ورقه‌ای وینیل: برای داشتن یک کفپوش ارزان قیمت و مناسب، هیچ چیزی نمی‌تواند بر ورق های وینیل غلبه کند، این ورقه‌ها همچنین دارای الگوهای تزئینی درجه یک نیز هستند.
  • تخته‌های وینیل با ظاهر چوبی: این نوع از کفپوشهای وینیل ظاهر چوبی و کلاسیک چوبی با بافت‌های برجسته و جلوه‌های ظاهراً گران قیمت دارند که حتی شکل وشمایل واقع گرایانه‌تری نسبت به انواع دیگر دارند.
  • لمنیت وینیل به شکل تایل‌های سنگ و سرامیک: این نوع لمینتها به گونه‌ایی ساخته شده‌اند که جلوه‌ایی با شکوه از سنگهای طبیعی زیبا، از جمله سنگ مرمر، سنگ آهک، سنگ تراورتن و غیره داشته باشند.
  • لمینت‌های وینیل دکوراتیو: در این نوع پارکت لمینت‌ها می‌توانید الگوهای تزئینی شیک مانند شیشه های رنگی ، طرحهای مروارید گونه و طرح های هندسی محبوب  زیادی را  پیدا می‌کنید.

نکته: بدون شک! کفپوشهای پارکت وینیل بادوام، گرم، انعطاف پذیر و شیک هستند. این نوع از کفپوش ها مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند و مطمئنا در دهه‌های آینده نیز همچنان بین طراحان دکوراسیون محبوب باقی خواهند ماند.

پیشنهاد خوانش مقاله: انواع سنگ فرش مناسب برای محوطه سازی

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش کاشی به دلیل ظاهر کلاسیک، قابلیت استفاده پذیری و ترکیب عملاً به تخریب ناپذیری و ماندگاری بالا مشهور است. از آنجا که کاشی لعابدار به طور طبیعی ضد آب است، تنها گزینه کفپوشی است که می توانید با خیال آسوده در هر مکان مانند حمام ، آشپزخانه ، گلخانه و سایر مکانها از آن استفاده کنید.

در ادامه برخی از ترندهای تایل‌های کفپوشهای کاشی کف به طور خلاصه  آورده شده است:

  • کاشی با ظاهر سنگ مرمر: با این نوع از کاشی‌های کفپوش میتوانید جلوه مرمریت را بدون اینکه پول زیادی را هزینه کنید، بدست آورید و از ماندگاری طولانی مدت آن لذت ببرید.
  • کاشی با ظاهر Encaustic: از الگوی های بسیار دقیق کاشی با ظاهر (آب و باد) Encaustic لذت ببرید. سبک های محبوب از اشکال هندسی تا گل، به دنیای قدیم و ویکتوریایی را شامل می شوند.
  • سبک های کاشی تزئینی: از الگوهای جذاب کاشی هنری دکو گرفته تا اشکال رنگارنگ و پیچیده کاشی مراکشی، سبک های تزئینی زیادی برای انتخاب وجود دارد.
  • کاشی سرامیکی عربی: در این سبک از کفپوش‌ها بیشتر سبک کفپوش‌های عربی و کاشی‌هایی که بیشتر بدست طراحان طراحی شده‌اند را خواهید دید.

آیا ترند کفپوش کاشی سرامیکی در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

این سبک از کفپوش‌ها از زمانهای بسار قدیم به وجود آمدند اما در سالهای اخیر تولید کنندگان نوعی از کفپوش‌های سرامیکی را تولید کرده‌اند که به راحتی بدست خود مصرف کننده قابل نصب هستند تا همچنان از محبوبیت آنها کاسته نشود.

پیشنهاد خوانش مقاله: مزایای کفپوش لمینت

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش پارکت لمینت

کفپوش پارکت لمینت با طراحی چند لایه خود جذاب ، آسان از منظر نگهداری و با دوام است که همگی این موارد باعث نمیشوند که پارکت لمینت در مقایسه با پارکتهای چوبی سخت قیمت بیشتری داشته باشند.

در ادامه برخی از برترین ترندهای کفپوش پارکت لمینت در سال 2021 آورده شده است:

  • پارکت لمینت‌ ضد آب: این نوع پارکت لمینت بهترین کفپوش از منظر مقاومت در برابر ضربه و حتی ضد آب است که دارای عملکردی بسیار سبک نیز میباشد.
  • پارکت لمینت با ظاهر چوب روشن: رنگهای روشن و درخشان لمینت همانند خاکستری، بلوند و عسلی باعث می شود فضای شما بزرگتر و بازتر دیده شود.
  • پارکت لمینت به شکل تخته عریض: تخته‌های بزرگتر و عریض تر باعث می شوند کف خانه شما شما کمتر شلوغ به نظر برسد و همچنین جادارتر!
  • پارکت لمینت با ظاهر چوب با تنوع بالا: با چوب سخت واقعی، هیچ دو ورق از پارکت لمینت یکسان به نظر نمی رسند.

آیا ترند کفپوش پارکت لمینت در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

در چند سال آینده پارکت لمینت محبوبیت بیشتری خواهد یافت. از آنجا که پارکت لمینت مقرون به صرفه ، شیک و با دوام است، بسیاری از مردم به انتخاب کفپوش پارکت لمینت برای خانه های خود ادامه می دهند.

پیشنهاد خوانش مقاله: کفپوش لمینت ضد آب

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش فرش مانند در سال 2021

فرش برای ما ایرانیان همواره گزینه‌ایی آشنا و کاربردی برای پوشاندن کف زمین خانه‌هایمان بوده است. فرشها چه به دیوار نصب شوند چه به کف زمین انداخته شوند ظاهری کلاسیک و شیک به خانه میبخشند. اما این روزها حتی گزینه های بیشتری برای استفاده از فرش‌ها پیش روی طراحان دکوراسیون قرار گرفته است آنهم کفپوش‌هایی به شکل فرش است با این کفپوش‌ها میتوانید دوام و راحتی فرش را به خانه خود بیاورید. از بین کفپوش‌های فرشی، از اشکال کاشی گرفته تا کفپوش‌های سنتی،  و مدرن نایلونی، بازهء انتخاب گسترده‌ای وجود خواهد داشت. شما حتی از برخی از کفپوش‌های فرشی جنس نایلون برای فضای باز و برای کسانی که می خواهند وارد حیاط خانه شما بشوند، استفاده کنید.

در اینجا برخی از برترین ترندهای کفپوش فرش در سال 2021 آورده شده است:

  • کفپوش‌های فرشی به شکل کاشی: این کفپوش‌ها را به راحتی می‌توانید نصب کنید و یک جایگزین مناسب برای انواع کفپوش‌های قدیمی را برای خانه خود به ارمغان بیاورید. کفپوش‌های کاشی-فرشی به شما امکان می دهند الگوها و رنگها را با هم تطبیق دهید. اکنون می توانید با تخته های فرش نیز خلاقیت بیشتری داشته باشید.
  • کفپوش‌های فرش مخمل خواب دار با پارچه های بالان‌دار: هیچ چیز راحتی فرشهای مخمل خواب دار را از بین نمی برد و فرش های پرزرق و برق به زودی به شدت ترند خواهند شد، زیرا افراد بیشتری گرما و راحتی خانه های خود را انتخاب می کنند.
  • کفپوش‌های فرشی مدرن: با کفپوش فرش مدرن تزئینی، رنگ و سبک دیگری به خانه خود اضافه کنید! با این کفپوشها می توانید از نگهداری آسان کفپوشهای سطح سخت(مانند پارکت لمینت) و سطح نرم همانند فرش ، همه در یک اتاق لذت ببرید.
  • کفپوش‌های فرشی با الگوهای هندسی: افراد بیشتر و بیشتر از فرش برای بیان گزاره استفاده می کنند و الگوهای هندسی جسورانه و گرم یکی پرطرفدارترین انواع شکل‌های کفپوش فرشی است.

آیا ترند کفپوش فرشی در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

 این ترند فرش همچنان مستحکم  و به قوت خود ادامه خواهد یافت! اگرچه در چند سال گذشته کفپوش‌های سخت از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند، اما کفپوش فرشی همچنان یکی از گزینه های پرطرفدار اصلی است.

پیشنهاد مقاله: راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش‌های مهندسی ساز در سال 2021

کفپوش چوب سخت مهندسی شده یک جایگزین کم هزینه و مقرون به صرفه برای کفپوش چوب سخت است. علاوه بر لایه واقعی روکش چوب، چوب سخت مهندسی شده از مواد ساخته شده توسط انسان مانند تخته فیبر با تراکم بالا (HDF) تشکیل شده است تا ظاهر کفپوش همانند چوب سخت و بادوام باشد

در اینجا برخی از برترین ترندهای  کفپوش مهندسی ساز در سال 2021 آورده شده است:

  • کفپوش چوب مهندسی شده ضد آب: این کفپوش از نمای چوب واقعی برخوردار است و از  مزیت مقاومت بالا در برابر آب سود میبرد. میتوانید کفپوش مهندسی ساز را در مناطق دارای رطوبت زیاد نصب کنید و لذت ببرید.
  • کفپوش چوب سخت مهندسی شده: سبک چوب سبک محبوب تری می شود، زیرا بیشتر افراد به منظور روشن‌تر و بزرگتر نشان دادن کف خانه‌هایشان به دنبال کف چوبی برای آنها هستند.
  • چوب سخت مهندسی شده دست‌ساز: این کفپوش‌ها دارای ظاهر منقوش، خراش های بلند و ریشه دار با تنوع زیاد بین تخته ها است که باعث می شود هر ورقهء کفپوش دست ساخته به نظر برسد.
  • چوب سخت مهندسی Wirebrushed: به نظر می رسد Wirebrushed خراش های ظریف و عمدی سیم را نشان می دهد که ظاهر چوب بشدت طبیعی را یادآور می‌شوود.

آیا ترند کفپوش به شکل چوب‌های سخت مهندسی شده در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

چوب های مهندسی در چند سال آینده مرسوم تر خواهد شد. صاحبان خانه شروع به ارزش گذاری ظاهری معتبر و مواد با کیفیت می کنند و چوب مهندسی شده هر دو را ارائه می دهد. همانطور که تولید کنندگان راه هایی برای تولید چوب سخت مهندسی ضد آب پیدا می کنند ، انتظار می رود این روند را بیشتر در خانه‌ها ببینید.

پیشنهاد مقاله: بهترین و مناسب ترین پارکت لمینت برای محیط کار چه ویژگی هایی دارد؟

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

ویژگی‌های کفپوش‌های محبوب در سال 2021

تمرکز اصلی در استفاده از کفپوش امسال(سال 2021) سهولت نصب و خلاقیت است. در دنیای امروز ما می خواهیم همه چیز بدون دردسر انجام شود. چراکه بیشتر زمانها بشدت ما مشغول هستیم، زندگی و وظایف کارهایی را که باید انجام دهیم، انجام می دهیم و صرف ساعت های طولانی برای نصب یا تمیزکاری کف خانه یکی از این وظایف کاری نخواهد بود. همچنین با گتسترش آگاهی درباره نحوه ساخت و متریال کفپوشها برایمان بسیار مهم است که آنها از کجا آمده اند و چگونه ساخته شده‌اند.

بررسی ترند کفپوش های محبوب سال 2021 با گزینه‌هایی چون کفپوش ضد آب، کفپوش بازیافت شده و کفپوشهای ساخت کشورهای معتبر همچون آلمان و آمریکا، این مسئله را گوشزد میکند که مردم به دنیال نصب کفپوش‌های همه چیز تمام هستند.

پیشنهاد مقاله: بهترین زمان برای واکس پارکت لمینت هر چند وقت یک‌ بار است ؟

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش ضد آب

کفپوش ضد آب امسال بسیار مورد تقاضا است.  این مساله کاملا، منطقی است! مردم زندگی پرکاری دارند و نمی خواهند نگران ریختن و نگهداری مداوم کف خانه خود باشند.

قبلاً اینگونه بود که اگر کفپوشهای ضد آب می خواستید ، کاشی های سرامیکی و یا سنگی تنها گزینه عالی پیش روی شما بودند. با این وجود ، در حال حاضر موضوع مهم ضد آب بودن کاشی است. شما می توانید از بین گزینه‌هایی چون کفپوش پارکت وینیل ضد آب، پارکت لمینت ضد آب، چوب سخت مهندسی شده ضد آب و حتی فرش ضد آب یکی را  انتخاب کنید!

پیشنهاد مقاله: روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

  • پارکت وینیل ضد آب: طی چند سال گذشته، تقاضا برای پارکت وینیل ضد آب با هسته های WPC (کامپوزیت پلاستیک چوب) که 100٪ ضد آب هستند، افزایش یافته است. هم اکنون یک وینیل ضد آب جدید به نام وینیل هسته سفت و سخت، با هسته SPC وجود دارد. همچنین این کفپوش به عنوان کامپوزیت پلاستیک سنگ شناخته می شود. کفپوشی با یک هسته با دوام، سخت و با مقاومت کامل در برابر آب و به معنای واقعی در یک کلام کفپوشی هم چیز تمام.
  • کفپوش پارکت لمینت ضد آب: پارکت لمینت استاندارد می تواند با جذب رطوبت بیش از حد تاب بخورد و حباب بزند، اما پارکت لمینت مقاوم در برابر آب داستانی متفاوت دارد. کفپوش پارکت لمینت ضد آب هنوز بسیار کمیاب است، بنابراین پیدا کردن آن در بازار بسیار دشوار است. با این حال، وقتی پارکت لمینت ضد آب را پیدا کنید، شما از کف پوش DIY که 100٪ ضد آب است لذت خواهید برد. این کفپوشها را می توانید در آشپزخانه‌ها، حمام ها، زیرزمین ها و سایر نواحی مرطوب نصب کنید.
  • کفپوش مهندسی شده ضد آب: کفپوش مهندسی شده با روکش چوبی واقعی و پایه مصنوعی ساخته شده است. اخیراً تولیدکنندگان، کفپوش سخت مهندسی شده با هسته 100٪ ضد آب SPC تولید کرده اند. در آخر، شما با این کفپوش می توانید زیبایی چوب طبیعی را در مناطق با رطوبت بالا به نمایش بگذارید.
  • کفپوش فرش ضد آب:  این نوع کفپوش فرشی کاملاً ضد آب است و اکنون تولید آن به یک واقعیت تبدیل شده است.  ساخت و تولید این نوع کفپوش به گونه ایی است که پوششهای الیاف ضد آب و پشتی فرش محافظ به فرش ها 100٪ ضد آب کمک می کند. این فرش ها آب را جذب نمی کنند، لکه دار نمی شوند و کپک نمی زنند. در عوض، می توانید به راحتی  مایعات ریخته شده بر روی آن را تمیز کنید، چراکه لکه و آلودگی در بین الیاف آنها نفوذ نمیکنند.

آیا ترند خرید کفپوش ضد آب در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

البته! کفپوش ضد آب روند بازی را در دنیای کفپوش ها تغییر داده است و هیچ نشانه ای از توقف در استفاده و تولید در آنها دیده نمی شود. اما دلیل اصلی محبوبیت کفپوشهای ضد آب چیست؟ همه ی افراد یک کفپوش زیبا و با نگهداری کم (از منظر تمیزکاری) می خواهند که در برابر آسیب آب مقاومت کند. ما در ایوان پیش بینی می کنیم که کفپوش ضد آب عملا در همه نقاط دنیا برای دهه های متمادی بسیار محبوب و مورد پسند باشد.

پیشنهاد مقاله: همه چیز درباره آسیب زدن موریانه به پارکت لمینت

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش های سازگار با محیط زیست

روند تولید و استفاده از کفپوش‌های بازیافتی در سال 2021 بسیار پرطرفدار شده است. تولید کفپوش بازیافتی فرشی پیشتاز این حرکت است، اما در سایر کفپوش ها نیز در حال اتفاق افتادن است.

ما به زمانی رسیده ایم که جمعیت کل جهان رو به گسترش است. امروزه این تعداد جمعیت بیشتر از هر زمان دیگری است بنابراین برای این جمعیت زیاد به اندازهء کافی مواد اولیه برای تولید متریال وجود ندارد. پس بهترین گزینه استفاده از مواد و متریال بازیافتی برای تولید ادوات مختلف همچون کفپوش است. استفاده از مواد بازیافتی به معنای احترام به محیط زیست است که این مساله توسط انجمنهای حمایت از محیط زیست نیز بسیار پذیرفته شده است.

استفاده از مواد بازیافتی برای تولید کفپوش‌هایی همچون پارکت لمینت باعث می‌شود که قیمت تمام شده کمتری را نیز بر روی دست مشتریان گذاشته شود.

کفپوش های “سبز” یا سازگار با محیط زیست در سایزهای بسیار بزرگ تولید می‌شوند ، تقریباً در تمام کفپوشهای فرشی حداقل تا حدی کمی از مواد بازیافتی تهیه می شوند. مواد بازیافتی مانند بطری های نوشابه پلاستیکی و حتی تورهای ماهیگیری را برای ساخت این کفپوش‌ها استفاده میکنند. و به گفته شرکت فست کمپانی ، تولیدکنندگان در زمینه تولید کفپوش بازیافتی بیشتر  از قبل گام برمی دارند و  ازمحل دفن زباله ها حدود 3.5 میلیارد پوند کفپوش فرشی تولید میکنند.

بعلاوه، شما با استفاده از مواد طبیعی و بازیافت شده ، کفپوش‌های سخت همچون کفپوش پارکت لمینت و  سایر سطوح سخت بازیافت شده را نیز میتوانید تولید کنید.

در این بین منابع طبیعی و تجدیدپذیر را برای تولید کفپوش نباید فراموش کرد. چوب پنبه و بامبو گزینه‌های بسیار مناسبی برای محیط زیست و تولید کفپوش چوبی و  سخت هستند.

آیا ترند تولید کفپوش های سبز و دوستدار محیط زیست در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

اگر از چیزی با اطمینان خاطر بخواهیم صحبت کنیم همین موضوع یعنی تولید هرچه بیشتر کفپوش‌های سبز در آینده خواهد بود. ما در ایوان پیش بینی می کنیم که مصرف کنندگان برای چندین دهه آینده، فقط کفپوش ‌های دوستدار محیط زیست را بخواهند. این کفپوش‌ها ارزش افزوده بیشتر و زمان تولید کمتری نیز دارند.

پیشنهاد مقاله: روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش‌های آمریکایی و آلمانی

این روزها ، برخی از مردم دنیا خواستار خرید پارکت لمینت های ساخت آمریکا  و آلمان هستند. زیرا، بسیاری از محصولات ساخته شده آمریکایی و آلمانی به صورت پایدار تولید می شوند که برای افرادی که کفپوش های سازگار با محیط زیست می خواهند، این مساله جذاب است.

کفپوش های ساخت آمریکا  و آلمان به طور مداوم در حال نوآوری هستند تا جدیدترین روندها و برترین تکنولوژی کفپوش پارکت لمینت  را به شما ارائه دهند.

آیا روند تولید کفپوش پارکت لمینت آلمانی و آمریکایی در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

ما در ایوان پیش بینی می کنیم، تقاضا برای کفپوش ساخت آمریکا (و ساخت المان) در سال های آینده ثابت بماند. کفپوش‌های ترند در سال 2021 از نظر ظاهر امسال همهء ترندها به سمت و سوی ظاهری طبیعی در حال حرکت هستند. البته برخی از سبک های تزئینی و لوکس نیز همچنان به قوت خود باقی هستند.  اما، وقتی صحبت از ترند کفپوش می‌شود، همواره کفپوش‌های با ظاهری چوبی و سنگی، در صدر توجه و تقاضا قرار دارند، چراکه هم ظاهری طبیعی دارند و هم بسیار بادوام هستند.

پیشنهاد مقاله: آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش چوبی

چوب و وسایل چوبی از دیرباز در خانه محبوب بوده‌اند. اما متاسفانه وسایل چوبی از جمله کفپوش‌های پارکت لمینت چوبی به دلیل قیمت نسبتا بالا برای همه قابل دسترس نبودند. کفپوش‌های چوبی جامد گران، ظریف و مناسب برای هر خانه‌ایی هستند. اما باید دقت شود این کفپوش‌ها خیلی برای خانواده‌های پرجمعیت، خانواده‌هایی با حیوانات خانگی یا مناطقی که رطوبت زیادی وجود دارد مانند آشپزخانه ، حمام و زیرزمین مناسب نیستند. به دلیل محبوبیت بالای این کفپوش‌ها و محدودیت استفاده از آنها، عاشقان وسایل چوبی شروع به تولید کفپوش‌هایی با ظاهر چوب ولی مقاومت بالا کردند.

  • کفپوش پارکت لمینت: این کفپوش اولین جایگزین چوب های سخت و طبیعی شد و صد البته، و همچنان بهترین گزینه باقی مانده است.
  • پارکتهای وینیل شکل چوبی: پارکت‌های وینیل لوکس و ضد آب با ظاهر چوبی، تصاویر و بافت های چوبی بسیار واقع گرایانه را ارائه می دهند و همین مساله باعث محبوبیت بالای آنها شده است.
  • کاشی و سرامیک پرسلان با ظاهر چوبی: کاشی های سفت و سخت و مقاوم پرسلان حتی برای پررفت و آمدترین خانه ها نیز گزینه مناسبی هستند. ظاهر چوبی شکلشان نیز بر محبوبیت صدچندان آنها افزوده است.

آیا روند تولید کفپوش‌های چوبی شکل در سال 2021 و بعد از آن و دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست  خواهد داشت؟

با اطمینان خاطر می‌توان گفت بله! این روند تا دهه‌های آتی همچنان با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش نمای سنگ 

چوب و سنگ طبیعی به دلیل افزایش دسترسی، در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و تقاضای بیشتری درباره آن می‌شود. به عنوان مثال ، اکثر مردم نمی توانند کفپوش سنگ مرمر که بسیار زیبا و جذاب است را به دلیل قیمت بالا تهیه کنند. اما با انواع کفپوش‌های سنگی طرح مرمر دیگه دسترسی به این نوع کفپوش‌ها دور از انتظار نیست.

چند مورد از محبوب ترین کفپوش‌ها در سال 2021 مورد زیر خواهند بود:
  • کفپوش‌هایی با ظاهر تخته سنگ: این نوع کفپوش‌ها برای کف آشپزخانه ها و یا خانه‌هایی با دکوراسیون مینیمالیستی عالی هستند.
  • کفپوش به شکل سنگ آهک: با کف پوش به صورت سنگ آهک، می توانید از زیبایی طبیعی و تغییرات رنگ سنگ بدون اینکه  قیمت بالاتری را بپردازید، لذت ببرید.
  • کفپوش به شکل سنگ تراورتن: اکنون می توانید جلوه ای زیبا و جذاب از سنگ تراورتن به عنوان کفپوش را به سبک های مدرن تری پیدا کنید. کفپوش با ظاهر تراورتن کلاسیک با یک روند رو به رشدی مورد توجه و تقاضا قرار گرفته است.
  • کفپوش با ظاهری بتنی: بتن کمی با نمای طبیعی سنگ تفاوت دارد ، اما اینروزها بسیار پرطرفدار است. اگر از طرفداران زیبایی صنعتی و یا سبکهای این چنینی هستید، عاشق کفپوش های ظاهری بتونی نیز خواهید بود.  این کفپوشها مینیمالیستی ، معاصر و بسیار شیک هستند.

آیا ترند کفپوشهای نما سنگی در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

ما به شما قول میدهیم که این کفپوشها با ظاهر سنگی کلاسیک را طی دو دهه آینده بیشتر از هر زمان دیگه‌ایی ببینید.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش سنگ طبیعی

کفپوش سنگ مرمر با آنکه بسیار کلاسیک است، میتواند خانه‌ایی به شدت مدرن و چشم نواز را برای شما ایجاد کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همواره به دنبال برچسب “لوکس عالی” می‌باشید ، کاشی یا پارکت وینیل با ظاهر سنگ مرمر برای شما انتخاب مناسب است.
با نقش و نگارهای زیبا در چرخش، کفپوش مرمر یک ظاهر منحصر به فرد دارد و این اطمینان را می دهد که هیچ خانهء دیگری در جهان دقیقاً شبیه کف خانهء شما را ندارد.

آیا ترند کفپوش به شکل مرمر در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

ظاهر سنگ مرمر به زمان خاصی تعلق ندارد. بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که این سرمایه گذاری(نصب کفپوش مرمر) دوام داشته باشد.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش دکوراتیو 

در حالی که شکل و شمایل و ظاهر طبیعی برای کفپوش هنوز خواسته بسیاری از افراد است، تعدادی از افراد نیز به دنبال نصب کفپوشهای دکوراتیو هستند. کفپوشهایی با الگوهای هندسی که در حال حاضر در کاشی ، فرش و پارکت وینیل بسیار زیاد است و این روند رو به رشد خواهد بود.

سبک های دکوراتیو و گرافیکی مانند الگوهای شلوغ برای پارکت و طرح های کلاسیک گل مروارید برای آشپزخانه‌ها و حمام‌ها بسیار مناسب هستند و میتوانید با خلاقیت بسیار زیاد آنها را در همه جا نصب کنید.

آیا ترند کفپوش‌های دکوراتیو در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

استفاده از کفپوش‌های دکوراتیو به مانند کشاندن پای سبک رنسانس به داخل خانه است . این کفپوشها با نقوش برجسته، رنگ های سرگرم کننده و بسیاری از روش ها برای بیان خود هیچ چیزی را را تحت الشعاع قرار نمی دهند.

رنگهای ترند برای کفپوش در سال 2021

در سال 2021 ترندها با تمرکز بر رنگهای سبک، روشن و کمی متمایل به رنگ های گرم تغییر می کنند. کفپوشهای  زیادی با رنگ بور و سفید و سرد را مشاهده خواهید کرد، اما رنگ خاکستری نیز همچنان به قوت خود پرطرفدار است.

کفپوش رنگ خاکستری

تقاضا برای کفپوش رنگ خاکستری، به ویژه چوب  و یا پارکت لمینت خاکستری ، در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. اگرچه کاشی های خاکستری ، به ویژه در نمای سنگی ، نیز بسیار محبوب هستند.

خاکستری به سرعت به محبوب ترین روند رنگی در سالهای اخیر تبدیل شده است، نه فقط کف پوش ، بلکه به طور کلی برای تمامی وسایل آشپزخانه ها و خانه ها. طراحان همچنین شروع به مخلوط کردن رنگ خاکستری با سایر رنگهای خنثی مانند بژ کرده و رنگهای متمایل به سبز را ایجاد کرده اند که با هر سبکی مطابقت دارد. چطور خاکستری در تمامی طیفهای روشن تا تیره محبوب تر از قبل خودنمایی خواهد کرد.

علاوه بر شیک به نظر رسیدن کفپوشهای خاکستری ، آنها نمایی مدرن و دلپذیر در خانه شما ایجاد می کنند. به دلیل ماهیت خنثی بودن رنگ خاکستری، این رنگ به شما این امکان را میدهد که هر رنگ دیگری را با آن ترکیب کنید، از رنگ قرمز بگیرید تا سبز زمردی

آیا ترند کفپوش خاکستری در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

بله رنگ خاکستری برای دهه های آینده همچنان پرطرفدار و مرسوم خواهد بود و بیشتر از سالهای قبل در قالب کفپوش خواهد درخشید.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش‌ها با ظاهر چوب روشن

سالها، کفپوشهای چوبی با رنگ روشن، قدیمی یا ارزان قیمت قلمداد می شدند. اما دیگر اینگونه نیست. امروزه بیشتر صاحبان خانه‌ها از نور و هوای مطبوع در خانه های خود استقبال می کنند، پس بیشتر از قبل شاهد تجدید حیات مجدد کفپوش های چوبی رنگ روشن (و ظاهری چوبی) خواهید بود. به ویژه کفپوش های بلوند می توانند آن احساس سبک و بی انتها را برای شما ایجاد کنند.

با چوب روشن و ظاهر چوبی، دست شما برای تزیین خانه باز و انتخابهای شما بی پایان است. می توانید به دنبال یک احساس شیک، معاصر یا حال و هوای روستایی و خانگی باشید.

صاحبان خانه اکنون از ظاهر پرزرق و برق ، مدرن، صنعتی و یا حتی  روستیک دور شده اند. آنها به دنبال سبکهای ساده و روشن هستند که کفپوشهای رنگ روشن برای رسیدن به این مهم بسیار مناسب هستند!

کفپوشهای رنگ روشن باعث می شوند اتاق شما بزرگتر و بازتر دیده شوند، به خصوص اگر از تخته های بزرگ مد روز استفاده می کنید، حتما باید از این نوع کفپوشها نیز بهره ببرید.

آیا ترند کف پوشرنگ  بلوند در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

اگر از ما بپرسید ، قبل از اینکه تغییر جدیدی بروید ابتدا کفپوش رنگ روشن را انتخاب کنید، چرا که آنها مدتی مورد توجه خواهند بود و از مد میروند.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش های سفید و شسته شده

کفپوش رتگ سفید بیشتر یک ترند ساحلی است که در حال گسترش در سایر مناطق دنیا است. این ترند به خانه شما آرامش و آرامش ساحلی می دهد، و صادقانه بگوییم چه کسی چنین چیزی را نمی خواهد؟

کف‌پوشهایی به رنگ چوب سفید برای خانه های به سبک روستیک و به ویژه در آشپزخانه آنها، بسیار عالی هستند.

کفپوشهای چوبی سفید شده به طور معمول ظاهر ساییده شده را نشان می دهد و رنگ های تیره از زیر آن بیرون می آید. این شکل و شمایل به ترند استفاده از وسایل پتینه و کهنه نما در سال 2021 بسیار هماهنگ است.

رنگ سفید باعث می شود خانه شما روشن تر، بزرگتر و آرامتر به نظر برسد. بسته به بقیه دکوراسیون شما می تواند به آن احساس سبک “ساحلی” یا احساس سبک مدرن مجلل را بدهید.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش سرامیکی

نصب و خرید سرامیک و کاشی در خانه به خصوص در آشپزخانه ها ، حمام ها و فضاهای تجاری بسیار پرطرفدار شده است. کفپوش های سرامیکی فوراً فضای اتاق شما را بزرگتر نشان می دهند، خصوصاً اگر از کاشی های بزرگ استفاده می کنید. این کفپوش ها را در یک اتاق با نور طبیعی زیاد خورشید نصب کنید تا ظاهری کاملاً خاص داشته باشید.

یک نکته عالی در مورد انتخاب کفپوش سرامیک این است که گزینه های زیادی برای مبلمان و دکوراسیون دارید. آیا چیزی وجود دارد که با کفپوش سرامیک مطابقت نداشته باشد؟ فکر نمی کنیم

آیا ترند کفپوش سفید در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

کفپوشهای سفید کلاسیک همیشه به سبک و سیاق خود باقی می مانند و هیچگاه از مد نمیروند. با این وجود کفپوشهای ساحلی و سفید شسته شده قابلیت استفاده کمتری خواهند داشت.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش با رنگ سرد

در حال حاضر رنگ های سرد و معاصر با آبی و سبز زیادی در کاشی، کفپوش و  فرش و رنگ های روشن تر و براقتر برای کفپوشهای چوبی و سنگی به چشم می خورد. تقاضا برای رنگ های سرد در سال 2021 در بازار کفپوش رو به رشد خواهند بود، اما صادقانه بگوییم  که این روند اغلب بین رنگ های گرم و سرد به عقب و جلو می رود.

در این مرحله ، رنگ آبی از نظر تنوع در فضاهای طراحی تقریباً مانند رنگ خنثی است. یک کف خاکستری-آبی بدون اینکه خیلی طاقت فرسا باشد ، فضای درامی را ایجاد میکند. به زودی کفپشوهای ونیل، فرش و کاشیهای زیادی را به رنگ آبی خاکستری روشن خواهید دید.

آیا ترند کفپوش‌ها با رنگ سرد در سال 2021 و بعد ادامه خواهد داشت؟

ما فکر می کنیم که این ترند جذاب و معاصر مدتی وجود داشته باشد. تا زمانی که به شکلی سبک و بی صدا این ترند ادامه داشته باشد باید قدرت ماندگاری بالایی را نیز برای خود حفظ کند.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش چند رنگ

تنوع زیاد رنگ در رنگ چوب (و ظاهر چوب) پارکت لمینت و همچنین سرامیک در حال رواج پیدا کردن است. چوب به طور معمول از تنوع رنگی زیادی در بین الوارهای مختلف برخوردار است ، در حالی که تنوع زیاد  رنگی در سرامیک به طور معمول به میزان تغییر رنگ در هر قطعه کاشی مربوط میشود. صاحبخانه‌هایی که ظاهر طبیعی و روستیک را میپسندند این سبک از کفپوشها را نیز بسیار دوست خواهند داشت.

اکنون، با استفاده از فن آوری مدرن، می توان به لمینیت، وینیل، چوب مهندسی شده، کاشی و سرامیک به این ظاهر طبیعی دست یابید! این کفپوشها در عین حالی که میتوانند ظاهری روستیک داشته باشند در دکوراسیون سبک معاصر نیز به خوبی مورد استفاده قرار میگیرند.

آیا ترند کفپوش رتگارنگ در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

استفاده از این نوع کفپوشها بسیار چالش برانگیز و ریسکی است. به نظر می رسد کفپوش با ظاهر چوب و پارکت لمینت برای دهه آینده با همین حدود مد باشد. اگرچه ، من پیش بینی می کنم کاشی هایی با تنوع بالا به طور قابل توجهی طولانی تر مد خواهند بود.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش سیاه و سفید

انتظار می رود در سال 2021 کفپوش های سیاه و سفید بیشتری ببینید! این نمای پرزرق و برق ، بخصوص با به صورت سرامیک، محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. وقتی مردم شروع به ترجیح دادن زیبایی قدیمی و قدیمی در کنار مدرن میکنند، این کفپوشها را انتخاب و برای خانه خود به عنوان یک کفپوش با دوام برمیگزیند.

کفپوشهای سیاه و سفید ممکن است در فضاهای کوچکتر اغلب با رنگهای رنگ روشن هماهنگ شوند. کفپوشهای سفید و سیاه احساس تازگی و شادابی به خانه شما میدهند و شما میتوانید هم با دکوراسیون مدرن و هم کلاسیک از آنها بهره ببرید.

آیا ترند کفپوش سیاه و سفید در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

احتمالاً برای مدتی کوتاه. در واقع ترند کفپوش سیاه و سفید هرگز به طور کامل از مد خارج نشده است، اما همچنین به چشم ماندگارترین طرح و مدل هم نباید به آن نگاه نکنید.

اگر قصد دارید خانه خود را در چند سال آینده بفروشید ، بهترین ایده استفاده از کفپوش‌هایی با ظاهر چوبی، مانند پارکت لمینت است.

ترند الگو و پترن انواع کفپوش در سال 2021

این ترند یعنی استفاده از کفپوشهای طرح دار طی چند سال گذشته کاملاً ثابت بوده است. کفپوش‌های بزرگ چه در قالب پارکت لمینت و چه در قالب کاشی و سرامیک در کنار هم می‌تواند الگوهای بی‌نظیری را خلق کند.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش‌های عریض و پهن

روند استفاده و نصب کفپوشهای پهن وعریض، ترندی است که می توانید انتظار داشته باشید هر ساله در هر سبکی موورد تقاضای افراد زیادی قرار بگیرد. قطعات کفپوش طویلتر و عریض‌تر ، اتاق های شما را بزرگتر ، بازتر و شلوغ تر نشان می دهد.

به زودی استفاده قطعات نازک و کوتاه کفپوش منسوخ می شوند. در حقیقت ، ما حدس می زنیم که نصب با کفپوش های کوچکتر می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، چراکه از زیبایی و مدرنیته خانه شما به شدت میکاهند. پس توصیه ما به شما استفاده و نصب از کفپوشهای پهن و عریض است.

آیا ترند استفاده از کفپوش پهن در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

در سالهای آینده تولیدکنندگان فقط به سمت تولید قطعات عریض و بلندتر کفپوش گرایش خواهد داشت. این نوع کفپوشها به زودی به یک متریال اساسی در خانه‌ها تبدیل خواهد شد.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش های طرح زیکزاکی و تیغ ماهی

کفپوشهای طرح تیغ ماهی با اتصال دو تخته در زاویه 90 درجه الگوی زیگ زاگ معاصر را ایجاد می کنند. این مسئله باعث می شود کف خانه شما بسیار منحصر به فرد و زیبا به نظر برسد به علاوه نصب این مدل از کفپوش نیز بسیار آسان است. بنابراین در بین بسیاری از طراحان دکوراسیون محبوب شده است. در همین حال، کف پوشهایی با طرح شورون نیز که دارای یک طرح پیکان مانند هستند اما تخته ها به شکل زاویه دار در یک نقطه جمع می شوند نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند.

هماهنگی و زیبایی بالایی را نیز می‌توان بین این طرح از کفپوش و سایر وسایل خانه پیدا کنید، به طوری از چشم نوازی و زیبایی آن همگان شگفته زده بشوند.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

آیا ترند کفپوش‌های شرون و تیغ ماهی در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

این روند احتمالاً برای همیشه دوام نخواهد داشت ، اما مطمئناً تا اینجا وجود دارد بسیار زیبا به نظر می رسد. و احتمالاً طولانی ترین در آشپزخانه ها و ورودی ها مد خواهد بود.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش چهارخانه

ظاهر شطرنجی همیشه یک طرح کلاسیک در آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی به ارمغان میاورده و اکنون این الگوی زیبا کاملاً پرطرفدار شده است. از آنجا که ترندها بیشتر به سمت سبک‌های منحصر به فرد و پرزرق و برق حرکت می‌کنند، منطقی به نظر می رسد که کفپوش های شطرنجی دوباره مورد توجه همگان قرار بگیرند.

این ترند فقط مخصوص رنگ سیاه و سفید نیست. شما می توانید الگوهای شطرنجی را در طیف گسترده‌ای از رنگها و طرحها پیدا کنید. الگوی شطرنجی کفپوشهای معرق همچنین به عنوان کفپوش “تکه ای” نیز شناخته می‌شود.

این سبک پرزرق و برق تازه یک راه عالی برای به روزرسانی آشپزخانه های سایز کوچکتر است. با نصب کفپوش چهارخانه و یا شطرنجی می‌توانید خانه کوچکتان را پرعمقتر و بزرگتر نشان بدهید.

آیا ترند کفپوش شطرنجی در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

ما در ایوان معتقد هستیم که کفپوش شطرنجی برای افراد جوان در چند سال آینده بسیار محبوب خواهد بود. اما در مقایسه با کفپوشهای چوبی و یا پارکت لمینت‌های طرح چوب حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

کفپوش با طرح خلاقانه

با کفپوشهای قدیمی و با خطوط مستقیم خداحافظی کنید. احتمالاً این ترند از کفپوشها  را در Pinterest دیده اید. طرح کفپوش لانه زنبوری یکی از همان طرحهایی است که همچون بمب در دنیای کفپوشها سر و صدا به پا کرده است.

الگوی این نوع کفپوش اغلب با شش ضلعی بدست می‌آید، اما از اشکال خلاقانه تری دیگری نیز میتوان برای  نصب این نوع کاشی استفاده کرد. این کاشیها برای بیان خلاقیت شماست.

آیا ترند کاشی لانه زنبوری در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

شاید! اما این طراحی جسورانه برای همه مناسب نیست، طرح لانه زنبوری بشدت جلوه مدرن منحصر به فردی را به هر فضایی می بخشد. حدس ما این است که ترند لانه زنبوری در سالهای آینده رشد بیشتری خواهد کرد، اما هرگز جای کفپوشهای چوبی را نخواهد گرفت.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

انواع بافت کفپوش در سال 2021

ترند مهم دیگر امسال به طور کلی توجه به بافت کفپوش است. بافت خراشدار، گرهدار، مفتول مانند و غیره برای کفپوش بسیار مرسوم شده است. مردم کفپوشی می خواهند ظهار فرسوده و قدیمی را داشته باشد بلکه حس منحصر به فردی را به خانه آنها منتقل کند.

این نوع بافت‌ها را قبلاً فقط در چوب های سخت جامد موجود دیده میشدند ، امسال در سایر سطوح سخت همچون لمینت و سرامیک در حال رشد هستند.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

بافت تراشیده شده برای کفپوش

این یکی از محبوب‌ترین بافتها برای کفپوش است! ظاهر خراشیده شده برای کفپوش باعث می شود خانه شما بی انتها و گرانقیمت به نظر برسد. این بافت برای سبک دکوراسیون روستیک بسیار عالی هستند. همچنین کفپوش با بافت سخت برای آشپزخانه‌های صنعتی نیز بسیار مناسب هستند.

از آنجا که کفپوشها با بافت خراش دار واقعاً بی نظیر به نظر می رسند، نه تنها افراد جوان بلکه افراد کلاسیک پسند نیز از آن بسیار استقبال خواهند کرد. کفپوش خراشدار تقریباً همه جوره ارزش خانه شما افزایش می دهد. این نوع خراشها را در انواع کفپوشهای سنگی، چوبی پارکت لمینت و سرامیک خواهید دید

آیا ترند کف پوش های خراش در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

کفپوش خراشدار گران به نظر می رسد و مردم چیزهای گران قیمت را دوست دارند. بنابراین با اطمینان میتوانگفت تقاضا برای این کفپوش افزایش مییابد.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش طرح رگه‌دار

طراحان دکوراسیون  عاشق این طرحهای مبهم و عجیب هستند. کفپوشهایی با طرح رگه‌دار خانه‌ایی پر رمز و راز برای شما ایجاد میکنند.

مزیت دیگری برای کفپوش های رگه‌دار، این کفپوشها خاک را به خوبی پنهان می کنند تا شما مجبور نباشید کف خانه خود را مرتب تمیز کنید! اگر تمیز کردن سرگرمی مورد علاقه شما نیست ، این مساله میتواند یک امتیاز عظیم برای این پترن، مخصوصاً در آشپزخانه باشد.

در سال 2020 ، کف های رگه‌دار روند اصلی در کفپوش سازی های بافت دار را در اختیار داشتند. با این حال ، با یک حرکت رو به جلو ، پیش بینی می کنم که ترند کفپوش خراش دار و یا طرح درهم برهم بتواند گوی رقابت را از این طرح برباید.

آیا ترند کفپوش سازی خراش در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

این پترن چون توانایی بسیار بالایی در پوشاندن گرد و خاک و غبار در خانه دارد پیش بینی میکنیم در چند سال آینده همچنان طرح محبوب برای کفپوش آشپزخانه ها باشد. با این حال پیشنهاد ما به شما انتخاب پترن خراش دار به ای تمام پترنهای دیگر است.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کفپوش طرح درهم برهم

مردم کفپوشهایی که شخصیت خاصی را دارند دوست دارند و پنهان نیست و کفپوشهایی با پترن درهم برهم دقیقا این شخصیت را دارند که مورد علاقه قرار بگیرند! بافت های درهم برهم با خراش های عمدی، جای سوختگی ها و  حتی کهنگی و رنگ رفتگی به کف ساختمان شما شخصیت می دهند. اصالتا، این کفپوشها به خانه شما بسیار قدیمی تر از حد واقعی میبخشند.

تنظیم لحن با کف که تقریباً تاریخی به نظر می رسد فوراً دکوراتیکی را ایجاد می کند که باعث ایجاد حسادت می شود. کفپوشهایی با طرح درهم برهم با دیوارهای آجری ، شومینه ، سنگ انباشته ، آشپزخانه های به سبک روستیک و اساساً هر روند پرطفدار دیگر طراحی داخلی که در حال حاضر جریان دارد، جفت و جور می شوند.

آیا ترند کفپوش طرح درهم برهم در سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟

ما در ایوان معتقدیم که که کفپوشهای طرح درهم برهم  های همچنان محبوب خواهند بود  به ویژه در نسل های جوان. با این حال، پیش بینی ما این است که طرح مفتول و خراش محبوبیت بالاتری خواهند داشت و بیشتر گسترش یابند. و اگر میحواهید ارزش خانه شما بالاتر روند پترن خراش را انتخاب کنید.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

پترن نرم و صاف برای کفپوش

پترن صاف و نرم برای کفپوش بدون هیچگونه درهم ریختگی، و رنگ پریدگی چیزی نیست که امروز مد و فردا از یادها برود. این پترن همواره بوده اما امروزه پترنهای خراش دار، رگه‌دار و کهنه نما برای کفپوش از محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به این کفپوش بدون طرح و اصالتا صاف، برخوردار هستند.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش اپوسکی

این نوع کف پوش در مواردی چون کف پارکینگ یا کف فروشگاه یا سالن ورزشی کاربرد بیشتری دارد. در سال های اخیر کف پوش اپوسکی برای داخل فضاهای منازل مثل حمام یا اتاق خواب هم به شکل سه بعدی استفاده می شود.

کف پوش اپوسکی ترکیبی از جنس پلیمر است که در رنگ های مختلف تولید می شود و در هنگام استفاده در فضای داخل ساختمان از لاک اپوسکی برای شفافیت استفاده می شود و نوع سه بعدی آن ابتدا یک تصویر در کف کار می شود و بعد روی آن اپوسکی اجرا می گردد. کل ضخامت آن در نهایت حدود 2 تا 3 سانتی متر خواهد شد.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش چمن مصنوعی

چمن مصنوعی با استفاده از مواد پلیمری یا پلی ارتان به شکل الیاف تولید می شود و بعد از دوخت روی یک لایه لاستیکی به شکل چمن با رنگ های مختلف آماده می شود.

کیفیت چمن مصنوعی بستگی به قد و ارتفاع و تراکم آنها دارد. از چمن مصنوعی در زمین های ورزشی یا داخل منازل، حیاط، باغ و … می توان استفاده کرد.

دارای ظاهری کاملا مشابه چمن طبیعی می باشند و به شکل های مختلف چمن های طبیعی تولید می شوند. برای نصب آن باید به داخل یا خارج ساختمان و سطحی که باید روی آن چسباند توجه شود و در هنگام نصب، نوع چسب ها متفاوت خواهند بود.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش مناسب پذیرایی

در سالن پذیرایی پارکت لمینت یا سرامیک پرسلان یا سرامیک ساده با روکش های نانو می توان استفاده کرد. از لحاظ جنس بستگی به مکان و یا سلیقه شما دارد ولی از لحاظ فنی، پوشش سرامیک برای ساختمان های تازه تاسیس و پوشش پارکت لمینت در فرایندی بعد از اتمام ساختمان استفاده می شود.

سلیقه کارفرما و یا صاحب منزل در انتخاب کف پوش بسیار تاثیر گذار است، ولی در هنگام استفاده از پوشش پارکت لمینت بخاطر ذات چوب و فوم عایق زیر آن، کفی گرم تر و کم صدا تر و طرحی غالبا شبیه چوب خواهید داشت. در پوشش سرامیک کفی خنک تر و رنگ هایی از نوع سنگ خواهید داشت.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

کف پوش مناسب سالن ها و فروشگاه ها

در زمان جدید اغلب سالن ها و فروشگاه ها با پوشش اپوسکی روی یک سطح بتنی کار را تمام می کنند، و این بخاطر سرعت اجرا و مقاومت پوشش اپوسکی است ولی اگر فروشگاه یا سالن، کوچک یا سالن برای رستوران، یا یک فضای لاکچری داشته باشید انتخاب سرامیک پرسلان با تکنولوژی نانو انتخابی زیباتر و بهتر است و می توان از طرح های سنگ طبیعی در دیزاین داخل سالن ها بهره برد.

انواع کفپوش مناسب برای استفاده در جاهای مختلف

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی کفپوشهای محبوب در سال 2021 از نظر رنگ، اندازه و طرح آشنا کنیم. با این حال، هنوزهم موارد زیادی در صنعت کفپوش سازی در حال تولید شدن هستند. گزینه های بسیار متنوع و منحصر به فردی وجود دارد که احتمالاً برای سالهای آینده پابرجا خواهند ماند و این به این معناست که دست شما برای انتخاب کفپوش مناسب باز باز است.

اما به طور کلی اگر کفپوشی گرمابخش می خواهید که در طولانی مدت باشد ، مورد استفاده قرار بگیرد توصیه ما به شما خرید پارکت لمینت های بزرگ، با پترن چوب چوبی رنگ بور یا خاکستری چوبی است.

حدود قیمت کف پوش های مناسب

کف پوش ها به سبب تنوع متریال و جنس، قیمت های مختلفی دارند. ولی در زمان حاضر برای تهیه کف پوش پارکت لمینت از حدود متری 160/000 تومان تا 400/000  تومان می توانید هزینه کنید، بستگی به جنس، برند و کشور تولید کننده دارد.

برای تهیه کفپوش سرامیک از حدود متری 100/000 تومان تا 4/000/000 تومان می توانید هزینه کنید، بستگی به شرکت تولید کننده، جنس و ابعاد و طرح انتخابی دارد.

برای چمن مصنوعی از متری 120/000 تا 330/000 تومان، بسته به تراکم و قد چمن، می توانید هزینه کنید.

خرید کف پوش های مناسب از ایوان

شما می توانید در فروشگاه ایوان، سرامیک پرسلان، پارکت لمینت، چمن مصنوعی را به راحتی با مشاهده تنوع طرح و کیفیت های خوب خریداری نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *