پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت چیست

 

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت یک کفپوش تولید شده از ترکیب چوب و لایه های محافظ است که شبیه کفپوش چوبی یا گاهی سنگی طراحی شده است.

پارکت لمینت چیست 01
پارکت لمینت چیست 01

این یک انتخاب محبوب برای علاقه مندان به نصب خشک برای چندین دهه بوده است. بطور سنتی جایگزین ارزان تری برای چوب واقعی بود. هر متخصص بازسازی و هر کس که مشتاق تغییر خانه باشد می تواند کفپوش پارکت لمینت را بعد از خرید پارکت لمینت بدون نیاز به نصاب حرفه ای نصب کند.

در زمان های گذشته پارکت لمینت، کیفیت بسیار پایینی داشت. اگرچه ایده این بود که باید از پارکت های چوبی تقلید کند، اما تشخیص آنها از نظر ظاهر و احساس بسیار آسان بود. در سال های اخیر کیفیت پارکت لمینت قیمت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با سرمایه گذاری سازندگان معتبری در طراحی و تولید محصولات پارکت لمینت، سبک های ظاهری برتر و معتبرتری در دسترس است. در سال های اخیر نیز انتخاب طرح ها و سبک های پارکت لمینت بیشتر شده است.

پارکت لمینت چیست 03
پارکت لمینت چیست 03

لایه پارکت لمینت

ورقه به طور سنتی فقط در جلوه چوب موجود بود. در طول سال‌های اخیر، طرح‌ها و جلوه‌های مختلفی توسعه یافته‌اند تا گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. شما قادر خواهید بود از میان طرح هایی مانند: کاشی های سنگی، کاشی های سرامیکی و طیف وسیعی از گونه های مختلف چوب و بامبو را انتخاب کنید.

ممکن است کسی به راحتی کفپوش پارکت لمینت با کیفیت خوب را با پارکت چوبی اشتباه بگیرد. با این حال، کفپوش پارکت لمینت حاوی چوب سخت شده ترکیبی به شکل اچ دی اف است . هر تخته از لایه های مصنوعی مختلف تشکیل شده است و روی آن لایه ای نازک از چوب (یا طرح سنگ) قرار داده شده است.

لایه سطحی گاهی اوقات می تواند دارای یک محافظ خراش داخلی برای محافظت بیشتر باشد. سطح بالایی کف مقاوم در برابر آب است بنابراین می تواند با نشت یا پاشش گاه به گاه مقابله کند. برخی از انواع پارکت لمینت حتی ضد آب اما ضد آب کامل مخصوص محصولات چوبی بامبو میباشد و بخاطر نبود جنگل های بامبو در ایران تقریبا میشود گفت در انحصار چین هستند و به دلیل هزینه بالا بسیار گران است. ولی انواع پارکت لمینت ضد آب تولید شده با قیمت های نه خیلی گران دارای یک لایه روغنی هستند که تا حدود سطح پارکت لمینت را از آب حفظ میکند ولی باید مراقب بود که آب به داخل شیارها وارد نشود یا به زیر پارکت لمینت نفوذ نکند

پارکت لمینت چیست 04
پارکت لمینت چیست 04

کفپوش پارکت لمینت جایگزین عالی برای پارکت چوبی واقعی است. با این حال، مهم است که تفاوت بین این دو را بپذیریم. ممکن است مفید باشد

پارکت لمینت چگونه ساخته می شود؟

هر مارک متفاوت از کفپوش لمینت کمی متفاوت ساخته می شود. با این حال، اصول اصلی یکسان است.

کفپوش پارکت لمینت از چند لایه ساخته شده است. ایده این است که محصول نهایی شبیه کفپوش چوبی، سنگی یا کاشی باشد. بالای کفپوش (بخشی که می بینید) عکسی با کیفیت بالا از جلوه انتخابی شما است. این معمولا یک نوع چوب سخت است اما می تواند بامبو یا سنگ نیز باشد. عکس با کیفیت بالا بسیار دقیق است و بسیار معتبر به نظر می رسد. این توسط یک لایه سطحی محافظ شفاف پوشانده شده است (یا لمینیت شده است). لایه سطحی محافظتی را که کف برای مقابله با سایش و پارگی روزانه به آن نیاز دارد، می دهد. یک پارکت لمینت با کیفیت خوب، سطحی بادوام با محافظ ساخته شده در برابر خش و ضد آب خواهد داشت.

پارکت لمینت چیست 01
پارکت لمینت چیست 01

در زیر عکس یک لایه اصلی وجود دارد. این هسته معمولاً از تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) ساخته می شود که به ساختار کفپوش کمک می کند. لایه نهایی و پایینی برای متعادل کردن تخته کف وجود دارد. این لایه متعادل کننده به استحکام بیشتری به کف شما کمک می کند و از حجامت یا خم شدن تخته ها در هنگام نصب جلوگیری می کند.

محصول نهایی یک تخته کف است که در هر لبه دارای سیستم اتصال کلیک است. عرض، طول و ضخامت تخته های مختلف متناسب با نیاز شما در دسترس است

آیا نصب پارکت لمینت آسان است؟

نصب پارکت لمینت بعد از خرید پارکت لمینت بسیار آسان است. بهترین راه این است که آن را روی یک زیرانداز شناور کنید. نیازی به تجهیزات تخصصی، چسب یا میخ نخواهید داشت. این یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت آن در بین علاقه مندان به نصب خشک شده است. که امروز بقول مجله هوم دکور :

بسیاری از مواقع شما نیاز به یک پوشش کف :  آسان برای نصب ، به صرفه از لحاظ قیمت ، سریع برای انجام هستید

آماده سازی کف خود برای نصب

قبل از شروع نصب کف پارکت لمینت جدید خود باید چند مقدمات را انجام دهید. باید اجازه دهیدپارکت لمینت جدید شما با محیط اطراف خود سازگار شود. شما باید تمام کف (در بسته های باز نشده) را در وسط اتاق قرار دهید و آن را بگذارید تا زمانی که آماده نصب آن شوید. باید حداقل 48 ساعت بماند. اتاق باید دمای معمولی داشته باشد و گچ کاری یا سیمان کاری تازه نداشته باشد.

همچنین باید زیرزمین موجود خود را آماده کنید. شما باید کفپوش موجود (لمینت قدیمی، فرش، چوب و غیره) را بردارید. کف باید صاف، هموار، خشک و تمیز باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آماده سازی کفپوش خود به مقاله زیر نگاهی بیندازید.

نصب کف پارکت لمینت شما

هنگامی که تمام مراحل آماده سازی شما کامل شد، آماده شروع نصب کف پارکت لمینت خود هستید. شما باید قبلاً انتخاب کرده باشید که زیرانداز مورد نیازتان است. برای گرمایش از کف یا استاندارد یا زیرین. این را به اندازه برش دهید و آن را بچینید. محل نصب لمینت را انتخاب کنید و یک تخته کامل را روی زمین قرار دهید. سپس به سادگی کلیک کنید و هر تخته کف را در جای خود قفل کنید. در برخی از فضاهای تنگ مقابل دیوارها، ممکن است چسباندن تخته ها روی هم مشکل باشد. ممکن است بخواهید از کیت اتصالات کف استفاده کنید تا کار را آسان تر کنید.

هنگام نصب کف لمینت خود، به یاد داشته باشید که یک فضای گسترش در اطراف محیط اتاق بگذارید. این شامل اطراف لوله کشی و در راهروها می شود. شکاف انبساط باید حداقل 10 میلی متر عرض داشته باشد. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کف می تواند به طور طبیعی منبسط و منقبض شود. هنگامی که کف خود را نصب کردید، شکاف ها را می توان با روکش های دامن، مهره و لوله پوشانید.

حفظ کف لمینت شما

نگهداری و مراقبت از کف لمینت جدید شما بسیار آسان است. با جارو کردن منظم آن را تمیز نگه دارید. می توانید لکه های سرسخت بیشتری را با اسپری و پاک کننده کف شوی چوب پاک کنید. به یاد داشته باشید که فوراً آب را پاک کنید و با استفاده از پدهای محافظ نمدی در کف مبلمان، کف خود را از آسیب محافظت کنید.

پارکت لمینت چیست 05
پارکت لمینت چیست 05

در کدام اتاق های خانه می توان از پارکت لمینت استفاده کرد؟

کفپوش لمینت بسیار متنوع است. تقریباً در هر اتاق خانه خود می توانید از کف استفاده کنید. به گونه ای ساخته شده است که به اندازه کافی بادوام باشد تا بتواند با فرسودگی روزانه شما مقابله کند، بنابراین برای راهروها، قسمت های نشیمن و اتاق خواب انتخابی عالی داشته باشید. طرح های زیبایی از کفپوش ها را خواهید دید. این به شما این امکان را می دهد که آن را با هر دکوراسیون یا تمی مطابقت دهید و ظاهر جدیدی به اتاق شما می بخشد.

برخی از انواع کفپوش‌های لمینت مقاوم در برابر آب هستند، بنابراین برای اتاق‌هایی که ممکن است مقداری آب یا نوشیدنی وجود داشته باشد، مانند فضاهای غذاخوری و راهرو، انتخاب‌های بهتری است. اگر می خواهید در اتاق هایی با آب زیاد مانند حمام، آشپزخانه یا اتاق های تاسیسات، کفپوش پارکت لمینت داشته باشید، توصیه می شود.

مزایای پارکت لمینت چیست؟

کفپوش لمینت هنوز یک انتخاب بسیار محبوب است. فواید و مزایای زیادی دارد:
شما می توانید لمینت را با هزینه ای بسیار ارزان تر از پارکت چوبی یا محصولات سنگی واقعی پیدا کنید. این باعث می شود برای افرادی که بودجه کمی دارند یا آپارتمان های اجاره ای هستند بسیار محبوب باشد.
کفپوش محکم و بادوام است. در برابر لکه، ضربه و خراش مقاوم است بنابراین برای مناطق شلوغ عالی است.
در نور خورشید مانند برخی از گونه های چوبی یا محصولات سنگ طبیعی محو نمی شود. این به دلیل پوشش بالای محافظ آن است.
شما قادر خواهید بود از اکثر انواع پارکت لمینت با گرمایش از کف استفاده کنید. فقط باید با سازنده چک کنید و مطمئن شوید که از فوم عایق درست استفاده می کنید. زیرانداز مخصوص گرمایش از کف اجازه می دهد تا گرما به طور موثر منتقل شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، این یک نوع کفپوش بسیار کم تعمیر و نگهداری است. کفپوش پارکت لمینت نیاز به جارو کردن برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی دارد و تنها چند اقدام احتیاطی برای جلوگیری از آسیب نیاز دارد. مراقبت از آن بسیار آسان است.
پارکت لمینت دارای سیستم اتصال کلیکی است بنابراین نصب آن آسان است. به سادگی با کلیک کردن روی تخته ها روی یک لایه زیرین قرار دهید. سپس کف شما بلافاصله آماده استفاده خواهد بود.
طیف وسیعی از افکت ها، رنگ ها و الگوهای مختلف برای انتخاب وجود دارد. پارکت لمینت به طور سنتی یا چوب کم رنگ یا تیره بود. امروزه می توانید پارکت لمینت را در سبک های مختلف چوب و سنگ پیدا کنید.
اکثر انواع کفپوش پارکت لمینت با کیفیت خوب در برابر آب مقاوم هستند. برخی از انواع حتی به عنوان ضد آب طبقه بندی می شوند، بنابراین مهم است که قبل از خرید پارکت لمینت این موضوع را بررسی کنید.
پارکت لمینت در طیف وسیعی از اندازه های مختلف تخته موجود است. با عرض و طول های مختلف، مطمئناً کف پارکت لمینت مناسب خود را پیدا خواهید کرد. اغلب ضخامت های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. این می تواند مهم باشد اگر فقط یک شکاف باریک در زیر درها داشته باشید.
پارکت لمینت یک نوع کفپوش بسیار بهداشتی است. سریع و آسان تمیز می شود و اجازه نمی دهد گرد و غبار یا کثیفی ایجاد شود. اگر آلرژی دارید، این ممکن است یک انتخاب عالی برای شما باشد.
پارکت لمینت برای خانواده هایی که حیوانات خانگی دارند ایده آل است. سطح بالایی کفپوش نسبتاً سخت و بادوام است. این بدان معنی است که به عنوان یک لایه مقاوم در برابر خش عمل می کند. هیچ نیازی به نگرانی در مورد علامت گذاری یا خراشیدن پنجه های حیوان خانگی روی زمین شما نیست.

گزینه های پارکت لمینت بی پایان هستند. پارکت لمینت مانند یک ماده طبیعی به نظر می رسد اما با کسری از قیمت. این یک انتخاب کفپوش بسیار محبوب است و به دلیل کم هزینه بودن، سهولت در جابجایی و نگهداری کم آن همچنان ادامه خواهد داشت.

شما میتوانید از فروشگاه ایوان استفاده کنید

امتیاز دهید

۱ thoughts on “پارکت لمینت چیست؟

  1. اشتراک ها: نحوه نصب کفپوش لمینت | فروشگاه ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *