همه چیز درباره بازسازی آشپزخانه

همه چیز درباره بازسازی آشپزخانه

چرا بازسازی آشپزخانه برای ما مهم و ضروری است؟

آشپزخانه بدون شک مهمترین بخش خانه به حساب می‌آید. یک خانه می‌تواند بدون اتاق خواب باشد، اما بدون آشپزخانه هرگز! به گفته بسیاری از افراد، آشپزخانه قلب یک فضای مسکونی است. آشپزخانه چون پرکاربردترین و پررفت و آمدترین نقطه خانه نیز به حساب می‌آید، سریعتر از سایر بخش‌ها دچار فرسودگی و استهلاک می‌شود. چاره رفع این فرسودگی‌ها نیز بازسازی خواهد بود. اگر بازسازی به صورت درست و اصولی انجام شود، نه تنها آشپزخانهء کاربردی‌تری خواهید داشت، بلکه منزلی زیباتر و ارزشمندتر نیز برای شما ایجاد می‌شود. بازسازی آشپزخانه نوعی سرمایه‌گذاری درازمدت بر روی خانه‌تان خواهد بود و بخش مهمی از بازسازی ساختمان است.

اما بازسازی آشپزخانه، صرفا برای ایجاد زیبایی‌های بیشتر در آن نیست. بلکه گاهی تاسیسات آن دچار پوسیدگی می‌شوند و یا افزایش نیازهای خانوار باعث میشود به فضای بیشتری نیاز باشد. بنابراین با موارد گفته شده، بازسازی آشپزخانه میتواند بسیار ضروری و واجب باشد.
اگر شما هم اخیرا تصمیم گرفته‌اید، آشپزخانه‌ خودتان را بازسازی کنید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید؛ چراکه تصمیم داریم در مورد نکات زیر با شما صحبت کنیم:

برای دیدن محصولات ما مانند ؛ کاشی بین کابینتی ، پارکت لمینت و … میتوانید از فروشگاه دیدن فرمایید .

چرا بازسازی آشپزخانه برای ما مهم و ضروری است؟

روش های بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه‌های قدیمی فضاهای پرت و بی استفاده در آنها زیاد است. اما افزایش نیازهای خانوارهای مدرن، باعث می‌شود که آنها به فضاهای بیشتری در آشپزخانه‌ها نیاز داشته باشند. تعداد کابینت‌های بیشتر و کاربردی‌تر، فضاهای بیشتر برای یخچال فریز، فرهای توکار، هود، جزیره، گاز رومیزی، و غیره نیازهایی است که در آشپزخانه‌های مدرن بایستی طراحی و اجرا شوند.
بازسازی آشپزخانه، مانند بازسازی ویلا، بازسازی منزل مسکونی و یا هر فضای دیگری میتواند به صورت جزیی و یا کلی صورت بگیرد و شامل مراحل مختلفی باشد. در ادامه این مقاله با مراحل مختلف بازسازی آشپزخانه بیشتر آشنا بشوید:

  • تعمیر زیر کار

مشکلات متعدد لوله‌های پوسیده دست از سر آشپزخانه‌های قدیمی برنمی‌دارند. لوله‌های آب، فاضلاب و گاز با گذشت زمان دچار پوسیدگی می‌شوند. اگر خانه و آشپزخانه شما بیشتر از 20 سال از عمر گرانقدرش میگذرد، حتما سری به تعمیر زیر کفپوش، یعنی لوله‌ها بزنید. ممکن است که هزینه‌بر ترین قسمت بازسازی نیز تعمیرات مربوط به زیر کفپوش آشپزخانه باشد.

  • نور پردازی آشپزخانه

نورپردازی صحیح بیشتر از آنچه که تصورش را بکنید در تغییر حال و هوای آشپزخانه شما موثر است. منبع تامین نور آشپزخانه دیگر تنها یک لوستر سقفی نیست.

لوستر و یا لوسترهایی که در بالای جزیره آشپزخانه قرار می‌گیرند و یا نورپردازی زیر کابینت‌ها، نورپردازی هود آشپزخانه همه و همه باعث روشن‌تر و بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شوند. نورپردازی مدرن آشپزخانه هم آشپزی کردن را لذتبخش تر میکند و هم باعث درخشش بیشتر آشپزخانه شما در کل خانه خواهد شد.

علاوه بر این مسئله شما میتوانید خدمات و طراحی های ما مانند ؛ طراحی ویلا ، طراحی رستوران و … دیدن فرمایید .

نور پردازی آشپزخانه

باز سازی و تغییر کابینت ها

کابینت‌ها بیشترین فضا را در آشپزخانه اشغال می‌کنند. بنابراین رنگ و مدل آنها در سبک و سیاق آشپزخانه شما بسیار مهم است. تغییر کابینتها در حین بازسازی آشپزخانه رابطه مستقیمی با میزان بودجه شما دارد. اگر بودجه کمی دارید میتوانید تنها درب کابینت‌ها را به رنگ مناسبی که هم طراز با استایل آشپزخانه‌تان باشد دربیاورید.

ولی اگر بودجه بازسازی برای شما اهمیتی ندارد. میتوانید کلا کابینت‌های قدیمی را تعویض کنید. امروزه کابینت‌های بسیار زیبایی از جنس هایگلس و ام دی اف در بازار ترند شده‌اند.
انتخاب سبک کابینت هم رابطه مستقیمی با سبک دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه شما دارد. کابینت‌های مدرن از جنس هایگلس متناسب با سبک مدرن هستند و کابینت‌هایی از جنس ممبران نیز مناسب سبک کلاسیک.

باز سازی و تغییر کابینت ها

نصب گاز و هود مدرن

در آشپزخانه‌ها مدرن دیگر جایی برای اجاق گازهای بزرگ و قدیمی نیست. در این آشپزخانه‌ها، اجاق گازهای رومیزی جای نمونه‌های قدیمی را پر کرده است. هودها نیز نسبت به گذشته کم صداتر و کارامدتر شدند به علاوه اینکه بخشی از نور آشپزخانه نیز توسط همین نورها تامین می‌شوند.
فضایی نیز در آشپزخانه‌هایی جدید بعد از بازسازی ساخته می‌شود که در آن انواع فر و ماکروفرها به صورت توکار گذاشته بشوند.

نصب گاز و هود مدرن

هزینه بازسازی آشپزخانه

هزینه بازسازی آشپزخانه کاملا ارتباط مستقیم با حجم بازسازی شما دارد. گاهی فقط رنگ کردن درب کابینت‌ها هم بازسازی محسوب می‌شوند که حداقل هزینه را روی دست شما میگذارند. اما اگر تصمیم دارید که صفر تا 100 آشپزخانه را بازسازی کنید هزینه‌های شما شامل موارد زیر است:

  • هزینه تعویض و تعمیر انشعابات
  • هزینه طراحی و نصب کابینتهای جدید که بسته به جنس و مدل و متراژ کابینتها کاملا متغییر است.
  • هزینه نورپردازی
  • هزینه نصب بین کابینتی جدید
  • هزینه تعویض کفپوش‌های قدیمی
  • هزینه رنگ آمیزی سقف
  • هزینه نصب جزیره(انتخابی)

هزینه بازسازی آشپزخانه

مراحل بازسازی آشپزخانه

اگر بازسازی آشپزخانه قرار است به صورت صفر تا صدی انجام شود، باید در ابتدا با یک شرکت طراحی و معماری که در این زمینه متخصص باشند، تماس بگیرید. شرکت معماری ایوان با سابقه درخشان می‌تواند از همان ابتدا تمامی مشاوره‌های لازم در زمینه بازسازی آشپزخانه را به شما ارائه بدهد. پس از توافق با شرکت معماری ایوان، کارشناسان ما به محل مورد نظر شما مراجعه می‌کنند و با تهیه نقشه لازم و ارائه طرحهای سه بعدی نظرات شما در رابطه با چگونگی اجرای بازسازی را جویا می‌شوند.
سپس نقشه چگونگی اجرای کابینت‌ها، سینک، اجاق گاز، هود، جزیره و یا اپن و غیره طراحی می‌شود. نوع متریال انتخاب و کابینت‌ها توسط بهترین مجری‌های ساخت کابینت ساخته می‌شوند. تعویض لوله‌ها و انشعابات و تعویض کفپوش‌ها قبل از نصب کابینت‌ها اجرا می‌شوند. بعد از نصب کابینت‌ها، سینک ظرفشویی، هود و گاز رومیزی، نوبت به نورپردازی می‌رسد.
انتخاب سبک و رنگ غالب آشپزخانه نیز کاملا به سلیقه شخصی شما مرتبط است. اگرچه شما میتوانید در تمامی مراحل از ارائه مشاوره‌های رایگان شرکت معماری ایوان نیز برخوردار شوید.
قبل و بعد بازسازی آشپزخانه
قبل از بازسازی آشپزخانه، نیاز به ایده‌هایی داریم که بتواند قبل و بعد از بازسازی را به ما نشان بدهد. برای همین در ادامه مقاله چندین عکس که قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی و تبدیل آنها به انواع مدرن را نشان میدهد آورده‌ایم.

ایده بازسازی ارزان آشپزخانه

همانطور که در این مقاله آشپزخانه قلب یک خانه به حساب می آید. بازسازی قلب خانه به منزله بازسازی کل خانه است. اما این این روزها به دلیل شرایط اقتصادی نامساعد ممکن است بسیاری از افراد توانایی تقبل هزینه‌های بازسازی آشپزخانه را نداشته باشند. در ادامه این مقاله میخواهیم شما را با روشهای ارزان قیمت بازسازی آشپزخانه آشنا کنیم که تاثیر شگرفی در کل آشپزخانه خواهند داشت.

  • رنگ آمیزی دیوارها با رنگ و روغن

شما با تهیه یک یا چند سطل رونگ روغنی میت‌وانید کل دیوارها و سقف آشپزخانه را رنگ کنید و حال و هوای تازه به این مکان ببخشید

  • تعویض بین کابینتی‌ها

با تعویض کاشیهای بین کابینتی با نمونه‌های ارزان قیمت  اما با کیفیت، آشپزخانه‌ایی نونوار و زیبا خواهید داشت.

  • استفاده از برچسب بین کابنتی

اگر خرید بین کابینتی برای شما مقدور نیست، می‌توانید از برچسب‌های بین کابینتی که طرح‌های و مدلهای بسیار زیادی از آنها در بازار هستف تهیه بفرمایید و خودتان آنها را نصب کنید.

  •  برچسب درب کابینت

تقبل هزینه طراحی و تعویض کابینت‌ها برای شما سخت است؟ شما می‌توانید از انواع برچسب‌های درب کابینت برای نصب استفاده کنید و شکل و شمایل تازه‌ایی به کابینت‌ها ببخشید.

ایده بازسازی ارزان آشپزخانه

جمع بندی بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه مانند زدن یک تیر با دو نشان است. با بازسازی آشپزخانه‌تان، گویی بخش مهم و بزرگی از خانه را بازسازی کرده‌اید. در این مقاله با روشهای بازسازی آشنا شدید. اما در نهایت سوالی را از شما می‌پرسیم و مقاله را به پایان می‌رسانیم. آیا بودجه بازسازی شما اندک است؟ اگر پاسخ به این سوال بله است به شما میگوییم که خودتان دست به کار شوید و با روش‌های ارزان قیمتی که در این متن معرفی شدند، حال و هوای فضای آشپزخانه را عوض کنید. اگر پاسخ به این سوال خیر است. پس با شرکت طرح معماری ایوان تماس بگیرید تا آشپزخانه ایی رویایی و زیبا را برای شما آماده کنیم. البته هزینه های مشاوره طراحی ما رایگان است و برای شما همواره پیشنهادهای بازسازی ارزان قیمت هم داریم. شما همچنین برای خدمات دیگری مانند طراحی ویلا و بازسازی آن نیز می‌توانید به ایوان اعتماد کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *