ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

یکی از نگرانی‌های افراد هنگام خرید کاغذ دیواری، هماهنگی آن با سبک و دکوراسیون خانه، مخصوصاً مبلمان است. دیوارها در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه نقش بسزایی دارند. دیوارها اولین تصویری هستند که به محض ورود به خانه درست مقابل چشمان شما قرار دارند.

بنابراین تزئین دیوارها می‌توانند تاثیر فوق العاده‌ای بر زیبایی و جذابیت خانه شما داشته باشند. برای رسیدن به این هدف کاغذ دیواری ها می توانند برای شما کمک بزرگی باشند و شما را سریعتر و با قیمت مناسبتری به هدفتان برسانند.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

حال که در انتخاب کاغذ دیواری برای طراحی دیوار خانه تان مصمم شده‌اید و می‌خواهید فضایی شاد و متناسب با روحیات خود بسازید باید حواستان به چند نکته مثل مشخص نمودن رنگ مورد علاقه‌تان، میزان حجم فضای مورد نظر، طیف رنگ های موجود در اتاق، میزان نورپردازی اتاق، رنگ و سبک دیگر وسایل خانه و … باشد.

یک راهکار ساده این است که آن را با پارچه مبلی ست کنید. هنگام ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان سعی کنید که طرح و رنگ کاغذدیواری با روکش و پارچه مبلی آن ست باشد.

پس اگر ابتدا دیوار خود را کاغذ دیواری کرده و اکنون می‌خواهید مبلمان خود را خریداری کنید، به رنگ و پارچه آن که قرار است با دیوار هماهنگ باشد دقت کنید. قطعا کاغذ دیواری ای که انتخاب کرده اید مطابق سلیقه شما بوده، اما اکنون باید ببینید چه رنگی برای مبلمان شما مناسب تراست و ترکیب آن با کاغذ دیواری خریداری شده ترکیب هماهنگ تری ایجاد می‌کند. بهتر است که هر دو در یک طیف رنگی قرار بگیرند.

رنگ هایی را انتخاب کنید که برای چشم آزاردهنده نباشد. برای مثال اگر کاغذ دیواری شما بیشتر به رنگ طوسی است، مبلمانی که جلوی آن قرار می‌گیرد اگر سبز رنگ باشد بسیار جلوه جذاب و دلنشینی دارد.

دقت کنید که ست بودن رنگ‌ها تنها به معنای هم رنگ بودن آنها نیست بلکه می‌توان دو رنگ مخالف که در کنار هم رنگی دلنشین دارند را در فضای نشیمن به کار ببرید.


مشاهده نمونه کار بازسازی شرکت ایوان


اگر نمی‌خواهید وسایل قدیمی که در طول سال‌ها درخشش خود را از دست داده‌اند را تغییر دهید می‌توانید تنها با خرید کاغذ دیواری جلوه و روحی جدید به خانه خود ببخشید. همچنین برای خرید کاغذ دیواری به سبک مبلمان و وسایل خانه خود دقت کنید و جذابیت مبلمان خود را با ترکیب رنگهای کاغذ دیواری بالا ببرید. می‌توانید با خرید کاغذ دیواری های طرح دار روحیه تازه ای به آنها بدهید

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

این روش سرعت بیشتری در تغییر روح و دکوراسیون خانه شما دارد. این تغییر شکل می تواند بسار چشمگیر و دلپذیر باشد.

اطمینان حاصل کنید که رنگ ها و الگوهای کاغذ دیواری خریداری شده با سایر مبلمان و عناصر تزئینی موجود در اتاق ست باشد،

در غیر این صورت ممکن است نوعی ناهماهنگی در سبک وسایل و کاغذ دیواری با یکدیگر ایجاد کنید مخصوصاً اگر قصد دارید برای پوشاندن مناطق وسیع از کاغذ دیواری طرح داراستفاده کنید.

وقتی در مورد رنگ‌ها در طراحی فضای داخلی خانه صحبت می کنیم، باید بدانیم که رنگ ها به طور تصادفی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

در اولین نگاه ممکن است فکر کنید انتخاب رنگ ها برای یک اتاق نشیمن، یا برای کل خانه ساده است و به راحتی آنچه را دوست دارید، انتخاب می کنید.

در موارد بسیاری، نتایج خیلی هم خوب هستند، اما در اغلب موارد، اگر شما چیزی درباره رنگ‌ها  و ترکیب آنها ندانید و اینکه چه ترکیباتی برای سبک منزل شما عالی به نظر می رسند، نتایجش ممکن است هیچ وجه مشترکی با ظاهر حرفه ای نداشته باشد.

یک راه هوشمندانه در تغییر دکوراسیون این است که  با اضافه کردن یک رنگ خاص یا ترکیبی از رنگ ها, می توانید به سادگی تغییرات دلخواه خود را انجام دهید،

اتاق شما با ایجاد توهم نوری، کوچک تر یا بزرگ تر و … شود. برای این کار بهتر است ابتدا رنگ‌های اصلی را بشناسیم؛ زرد, قرمز و آبی سه رنگ اصلی هستند با ترکیب این سه رنگ اصلی می‌توانید رنگ‌های ثانویه و فرعی را به دست آورید.

مثلاً ترکیب رنگ زرد و آبی، سبز می شود؛ زرد و قرمز نارنجی می شود و آبی و قرمز، بنفش می شود. میتوان رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های ثانویه ترکیب و رنگ‌های متفاوتی به دست آورد که به آنها رنگ های سومین می‌گویند. هر جفت رنگ‌ها مکمل یکدیگر هستند و یک رنگ خنثی تولید می‌کنند.

اصولاً  رنگ‌ها را به دو دسته سرد یا گرم تقسیم می‌کنند. رنگ‌های آبی و سبز ، سرد هستند و رنگ‌های نارنجی و قرمز، گرم هستند.

برخی رنگ‌ها می‌توانند ما را خواشحال کنند, ما را تشویق کنند, می‌تواند باعث شوند احساس امنیت و آرامش کنیم, یا حتی  توانایی تمرکز یا به یاد آوردن چیزهای دلپذیر را افزایش دهند.

در مقابل رنگ هایی هم وجود دارند که ما را افسرده می کنند, یاد‌آور مسائل غم انگیز هستند, می‌توانند خسته کننده باشند یا پس از مدتی آزاردهنده شوند.

باید این موضوعات را زمانی که رنگ‌های خود را انتخاب می‌کنیم، در نظر بگیریم. ما کسانی هستیم که در خانه زندگی می‌کنیم و خیلی مهم است که در آن احساس خوبی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: چند مدل کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون


نکات زیر را در زمان انتخاب رنگ دکوراسیون خود در نظر بگیرید: 

  1. به فضایی که می‌خواهید برای آن رنگ انتخاب کنید با دقت نگاه کنید هر رنگی را بر مبنای فضای مورد استفاده، مدت زمانی را که در آنجا سپری می‌کنید و فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌دهید، انتخاب کنید.
  2. دقت کنید چه زمان‌هایی از روز نور خورشید به داخل اتاق تابیده می‌شود؟ این بستگی به موقعیت اتاق و جهت تابش نور خورشید دارد.
  3. با توجه به اندازه اتاق ها از رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن فضای اتاق شما را بزرگتر و رنگ‌های تیره با گرم باعث می‌شوند اتاق کوچکتر به نظر برسد. رنگ ها می‌توانند احساسات و خاطرات متفاوتی را در اشخاص ایجاد کنند به عنوان مثال بسیاری  از افراد رنگ مشکی را با عزاداری و یادآوری چیزهای غم انگیزی مرتبط می‌دانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را دوست داشته باشند،‌ شیک بدانند و احساس خوبی بگیرند. استفاده از روان شناسی رنگ ها در طراحی داخلی تضمین نمی‌کند که برای هر فرد در خانه دقیقاً یک حس را منتقل کند.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

  •  نحوه ست کردن کاغذ دیواری با رنگ های مختلف مبلمان و چیدمان منزل

اگر به هماهنگی و ست کردن رنگ در دکوراسیون منزل خود علاقه‌مند هستید می‌توانید کاغذ دیواری را با روکش صندلی و مبلمان ست کنید. همچنین می‌توانید به جای ست کردن با کل مبلمان آن را با  پرده و کوسن‌های همرنگ یا پارکت لمینت کف ست کنید.

نیازی نیست که کاغذ دیواری همه ی سطح دیوارهای یک اتاق را بپوشاند می‌توانید با توجه به مکان و وسایل خاصی که در چیدمان فضا در نظر گرفته اید،

از کاغذ دیواری فقط بر روی یکی از دیوارها و حتی قسمتی از آن استفاده کنید، این کار جلوه‌ای خاص به فضای شما خواهد داد . دیوارهای دیگر را با رنگی که مناسب فضا باشد رنگ آمیزی کنید. مثلاً دیوار پشت تلوزیون می تواند دیواری خاص و ویژه در فضای داخلی خانه شما باشد.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

در اتاق خواب نیز دیوار پشت تخت می‌تواند متمایز با دیگر دیوارهای اتاق بوده و پوشاندن آن با کاغذ دیواری زیباتر به نظر خواهد رسید.

در این فضا انتخاب رنگ رو تختی و  تخته پشتی تخت خواب نقش بسیار زیادی خواهند داشت تا در اتاق خواب احساس هماهنگی و یکپارچگی داشته باشید.

حتی شما می توانید از دو کاغذ دیواری متفاوت برای یک فضا استفاده کنید. نکته مهم این انتخاب توجه به ترکیب رنگی و طرح و نقش آنهاست.

خلاقیت در این کار موجب ایجاد تنوع در فضای خانه شما می‌شود. دقت کنید که این کار برای شما حس آشفتگی و بی نظمی در فضا به وجود نیاورد.

همچنین می‌توانید سایر دیوارپوش‌ها را به راحتی با کاغذدیواری ترکیب کنید. می‌توان از دیوارپوش‌های چوبی، سنگی و حتی آجری در کنار کاغذ دیواری استفاده کرد فقط باید به خاطر داشته باشید که طرح و رنگ آنها تاثیر متقابلی بر روی هم خواهند داشت.

در نظریه رنگ ها قانون ساده‌ای وجود دارد به نام قانون 10 – 30 – 60 که با استفاده از آن می‌توانید بین رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون خود تعادل برقرار کرده و فضای دلنشین  و جذابی داشته باشید.

این قانون پیشنهاد می‌دهد که 60 درصد از کل فضای مورد نظرتان مثلاً اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه یا پذیرایی را به رنگ اصلی که متناسب به سلیقه‌تان است اختصاص دهید به طوری که این رنگ پس زمینه محیط باشد.

مثلاً در دکور پذیرایی یا نشیمن این 60 درصد می‌تواند دیوار،‌ کف یا مبل باشد، یا در آشپزخانه رنگ کابینت‌ها باشد. در این حالت شما رنگ اصلی را به اکثر فضا اختصاص می‌دهید.

در قانون 30 ، شما 30 درصد از رنگ فضا را که نصف میزان رنگ اصلی است را به رنگ ثانویه یا رنگ دوم اختصاص می‌دهید می‌توانید از همان خانواده رنگ اصلی یا از تنالیته هم خانواده و یا رنگ های متضاد بهره بگیرید.

در واقع این 30 درصد می‌تواند هم 60 درصد را حمایت کرده و هم ظاهر جدیدی به آن بدهد در دکور می‌توانید از صندلی تک نفر ، مبل ، پرده و یا میز عسلی به عنوان رنگ دوم استفاده کنید.

از 10  درصد باقی مانده هم برای جلوگیری از یکنواختی فضا و ایجاد جذابیت و کمی سرزندگی استفاده کنید وسایلی مانند کوسن، گلدان و لوازم دکوری را در این دسته قرار دهید. البته که هرجا احساس نیاز کردید می‌توانید این قانون را شکسته و هنگام ست کردن رنگ‌ها قوانین خود را داشته باشید.

حتی می‌توانید بیشتر از سه رنگ استفاده کنید یا از دو رنگ استفاده کنید و سهم هر رنگ 50 درصد باشد.

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین ایده‌های دکوراسیون داخلی سال 2021

  • نحوه ست کردن کاغذ دیواری با سبک های مختلف مبلمان خانه

سبک دکوراسیون مورد علاقه شما با اهمیت ترین بخش در طراحلی داخلی محسوب می‌شود. بعد از اینکه شما سبک مورد علاقه خود را انتخاب کردید می‌توانید با انتخاب مبلمان و کاغذ دیواری متناسب با آن کار طراحی خانه خود را آغاز کنید .

سبک دکوراسیون، طیف رنگی مناسب و نور فضا عوامل بسیار مهمی در انتخاب نوع کاغذ دیواری هستند. مهم‌ترین مسئله در انتخاب هر نوع دکوراسیون، فراهم کردن حس آرامش در فضای خانه است.

به همین دلیل حتی در خانه‌هایی که فضای بزرگی دارند، نباید برای تمامی دیوارها از کاغذ دیواری تیره با طرح‌های شلوغ استفاده کرد. این کار علاوه بر کوچک و شلوغ نشان دادن خانه باعث القای حس ناآرامی و هیجان بیش از حد خواهد شد.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان سبک کلاسیک

برخی از طرح هایی که برای کاغذ دیواری‌ها استفاده می‌شود به گونه‌ای است که شما به راحتی می‌توانید طرح‌های اسلیمی که نماد اصلی یک طراحی کلاسیک است را مشاهده کنید و آن را برای سبک‌های سنتی و کلاسیک خود در نظر بگیرید.

البته این بدان معنا نیست که حتماً باید مبلمان کلاسیک برای این دکوراسیون انتخاب شود؛ زیرا گاهی جنس و طرح پارچه بدون اینکه از کاغذ دیواری مناسبی استفاده شود شما را به این سبک از دکوراسیون نزدیک می کند.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان سبک سلطنتی

به طور کلی مبلمان‌های سلطنتی در برابر دیگر سبک‌های دکوراسیون از زرق و برق بیشتری برخوردار هستند، از این رو رنگ‌های طلایی، سفید، مشکی و بنفش تیره و … بهترین گزینه به شمار می آیند.

این عبارت به آن معنا نیست که تمام فضای منزل خود را مثلاً با رنگ بنفش پر کنید، بلکه باید از این طیف رنگ‌ها به صورت متوالی استفاده کنید تا در نهایت احساس سلطنت و اشرافی بودن در فضا حاکم شود. همچنین در این صورت چشم آزار نمی‌بیند.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان سبک مدرن

برای ست کردن کاغذ دیواری با مدل‌های مدرن به طور کلی باید از کاغذ دیواری و پرده‌های ساده با تم رنگی شاد استفاده کنید. همچنین کاغذ دیواری یکی از مهم‌‌ترین پارامترها در ایجاد یک مدل ایده آل به شمار می‌آید که باید در انتخاب آن نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید.

از این رو کاغذ دیواری به رنگ سفید با رگه های از تم رنگی که در منزل از آن ها به کار برده اید، می توانند طرح و نقشی زیبا به محیط خانه تان ببخشد. همینطور از تم بکار رفته در کاغذ دیواری می‌توانید برای کوسن‌های مبلتان استفاده کرده و در نهایت بین وسایل خانه هماهنگی و تناسب خوبی ایجاد شود.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

  • استفاده از چند مدل کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از موثرترین وسایل تغییر دکوراسیون است؛ از بزرگترین دیوار در اتاق پذیرایی گرفته تا تمامی محیط خانه. اما استفاده از یک مدل یا یک رنگ کاغذ دیواری در تمام فضا می‌تواند خسته کننده و آزاردهنده باشد

بنابراین یک راه حل ساده این است که از ترکیب چند کاغذ دیواری در طیف رنگی یکسان استفاده کنید . همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری با طیف رنگی متضاد هم استفاده کرده و فضا را جذاب‌تر و دلنشین تر کنید،

البته به یاد داشته باشید که استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های متضاد فضا را کوچکتر از آنچه هست نشان خواهد داد . در فضاهای بزرگتر می‌توانید از کاغذ دیواری طرح دار و در فضاهای کوچکتر می‌توانید از کاغذ دیواری‌های ساده‌تر استفاده کنید.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

  • ست کردن کاغذ دیواری و پرده

سه عنصر اصلی در دکوراسیون داخلی، پرده، کاغذ دیواری و مبلمان هستند. ایجاد هماهنگی بین این عناصر می تواند در زیبایی این اجزا کنار هم بسیار موثر باشد. پس از انتخاب سبک مورد علاقه خود با انتخاب مبلمان و تم رنگی نزدیک به آن پرده ها را ست می کنید.
یکی از اصول مهم در ست کاغذ دیواری و مبلمان با پرده، توجه به انتخاب رنگ و طرح مناسب است. علاوه بر آن باید به وسعت فضای مورد نظر نیز توجه کنید. اما مهم‌تر از همه چیز انتخاب رنگ و طرحی است که در نهایت بتواند علاوه بر ایجاد حس زیبایی و لوکس بودن، آرامش را به شما و عزیزانتان القا کند.

ضمن اینکه در ست  کردن کاغذ دیواری و مبلمان با پرده، فقط نباید به انتخاب طرح‌ها و رنگ‌ها دقت کرد.

مسئله مهم دیگر توجه به نور پردازی مناسب در فضا است. ممکن‌ست فضایی که در آن زندگی می‌کنید نور کمی داشته باشد.

در اینصورت در انتخاب کاغذ دیواری و پرده، طرح‌هایی با زمینه سفید، کرم و روشن انتخاب بهتری هستند و فضای خانه را بزرگ‌تر و پر نورتر نشان می‌دهند. ست کردن پرده با کاغذ دیواری زمانی که انجام شود به راحتی با چند کوسن می تواند این تشابه رنگی را برای مبلمان به دست آورد.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *