در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک و نوزاد به چه نکاتی باید دقت شود؟

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک و نوزاد به چه نکاتی باید دقت شود؟

اتاق خواب کودکتان خصوصی‌ترین و امن‌ترین قسمت خانه برای او است. این مکان جایی است که وی بیشترین وقت را برای بازی و سرگرمی در آن می‌گذارند.
بنابراین مدل دکوراسیون اتاق خواب مخصوصا نوع طرح و رنگ دیوارهای این اتاق بسیار مهم هستند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد را به کلی عوض کنید، نصب کاغذ دیواری است. در این مطلب از بلاگ ایوان قصد داریم شما را با نکاتی که هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک و نوزاد باید در نظر بگیرید، آشنا کنیم.

برای خرید انواع کاغذ دیواری میتوانید از سایت فروشگاه دیدن کنید .

انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزاد و کودک

به چه دلایلی در اتاق نوزاد و کودک از کاغذ دیواری استفاده میشود؟

ما اغلب کاغذ دیواری را در فضاهای رسمی خانه مانند اتاق ناهار خوری یا ورودی جلویی خانه استفاده میکنیم، اما این روزها از الگو ها، رنگ ها و بافت های شگفت انگیز برای هر اتاق استفاده می‌شود، و یکی از مهم ترین انتخاب کاغذ دیواری، انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک است.

کودکان در سنین آغازین تولد خود نسبت به محیط اطراف خود بسیار کنجکاو هستند. دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید طوری چیده شود که خلاقیت کودکان را شکوفا کند. یکی از روش هایی که باعث شکوفایی خلاقیت و نوآوری کودک می‌شود کاغذ دیواری است.
کاغذ دیواری می‌تواند سرگرمی های مورد علاقه کودک را منعکس کند، یک راه عالی برای هیجان کودک این است که اتاق او را با چیزی که کاملا دوست دارد تزئین کنید. ما توصیه می‌کنم که فرزند خود را به طور فعال در فرایند انتخاب کاغذ دیواری مشارکت دهید، یک نظر در مورد سرگرمی مورد علاقه می‌تواند به یک نظر برای انتخاب کاغذ دیواری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : روش صحیح شست و شوی انواع کاغذ دیواری

به چه دلایلی در اتاق نوزاد و کودک از کاغذ دیواری استفاده میشود؟

نکات مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزاد باید در نظر گرفت

هنگام خرید کاغذ دیواری اتاق کودک باید به رنگ کاغذ دیواری، طرح آن و ابعاد دیوار اتاق کودکتان دقت کنید. در ادامه شما را با این نکات بیشتر آشنا می‌کنیم.

تاریخچه ی کاغذ دیواری به شرح زیر است :

از میان کشورها انگلستان و فرانسه در تولید کاغذدیواری اروپایی پیشگام بودند، با این حال آغازگر تولید کاغذدیواری از منظر تاریخی به چین باستان باز می‌گردد.

نکات مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزاد باید در نظر گرفت

  • طرح کاغذ دیواری

طرح کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است زیاد درشت نباشد. طرح‌های بزرگ اتاق را کوچکتر و بسته نشان می‌دهند. جریان انرژی نیز در این اتاق کمتر خواهد بود.
برای اینکه اتاق کودکتان شاداب و پرانرژی‌تر باشد از کاغذ دیواری با طرح های متوسط و یا ریز استفاده کنید.
اگر کودکتان طرفدار طرحهای بزرگ است آن را تنها بر روی یک دیواری اصلی و ترجیحا پشت دیوار تختخواب نصب کنید. از میان تمامی طرح‌ها اشکال توپ توپی و بالن برای اتاق خواب کودک زیاد بیشتر استفاده میشوند.

طرح کاغذ دیواری

 طرح کاغذ دیواری برای اتاق کودک که مد روز هم هست، طرح کوه، ستاره و ابر مانند تصویر زیر هستند.

روشهای تغییر دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

تمامی مواردی که باید در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزاد بایستی رعایت شود، در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک هم رعایت کنید. تنها تفاوتی که انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک دارد دخیل کردن جنسیت فرزندتان در انتخاب نوع رنگ و طرح کاغذ دیواری است.

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

پسرها طرفدار رنگهای تند، شلوغ و پرجنب و جوش هستند. پس بهترین کاغذ دیواری برای اتاق یک پسرچه همچین طرح‌هایی خواهند بود. پسر بچه‌ها عاشق این که بر روی دیوار اتاق خوابشان طرح‌های کهکشانی، طرح نقشه، هواپیما و یا موتور را ببینند. برای دستیابی به همچین طرح‌هایی میتوانید پوستر دیواری را جایگزین کاغذ دیواری بکنید.

نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه

طرح‌های گلدار با رنگهای پاستلی برای کاغذ دیواری اتاق کودک دختر بهترین انتخاب خواهند بود. این طرح‌ها حس لطافت و سرزندگی زیادی را در اتاق دختر شما ایجاد می‌کنند.
می‌توانید وسایل اتاق خواب دخترتان را نیز متناسب با رنگ و طرح کاغذ دیواری انتخاب کنید. در میان طرحهای کاغذ دیواری، طرح حیوانات کوچک و بامزه دختر و پسر ندارد و هردوی آنها طرفدار این طرح هستند.

نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه

جنس کاغذ دیواری اتاق کودک و اهمیت آن

حتما برای اتاق کودک از کاغذ دیواری قابل شستشو استفاده کنید. کودکان بازیگوش هستند و ممکن است مداد رنگی و یا پاستل‌های شمعیشان را بر روی دیوار بکشند. خرید کاغذ دیواری اتاق کودکی که قابل شستشو باشد تمامی نگرانی شما را بابت نحوه شسشتوی کاغذ دیواری از بین میبرد.

توجه به ابعاد اتاق در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر اتاق خواب کودکتان کوچک است هرگز از کاغذ دیواری با طرح‌های بزرگ و شلوغ استفاده نکنید چراکه فضا را کوچک‌تر را نشان می‌دهد. همچنین کاغذ دیواری با رنگهای تیره فضای اتاق را تیره و کوچکتر نشان می‌دهد.

جنس کاغذ دیواری اتاق کودک و اهمیت آن

  • در انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق کودک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای اتاق کودک از رنگ‌های روشن و اصطلاحاً رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. این رنگها باعث می‌شوند که نوزاد شما آرامش بهتر و خواب آرامتری داشته باشد.
اگر از رنگ‌های پرجنب و جوش و پررنگ مانند قرمز، آبی، زرد و یا سبز پررنگ استفاده کنید، آرامش کودکتان برهم میخورد و اتاق وی محیط مناسبی برای انجام بازی و یا یک گفتگوی گرم مادری و فرزندی نیست.
اگر اصرار زیادی برای نصب کاغذ دیواری با رنگ تند دارید، آن را تنها بر روی یکی از دیوارها نصب کنید و سایر دیوارها را ساده رها کنید.
همچنین بین رنگ کاغذ دیواری و وسایل داخل اتاق کودکتان هارمونی ایجاد کنید و رنگ کاغذ دیواری را در راستای رنگ وسایل اتاق خواب او یعنی تخت و کمد انتخاب کنید

در انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق کودک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در پایان…

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک و یا اتاق نوزاد کاملا به سلیقه شما و حتی کودکتان مرتبط است. در این مطلب تنها سعی کردیم راهنمای شما برای خرید بهترین کاغذ دیواری برای کودکانتان باشید. اگر نکاتی را که در اینجا یادآور شدیم رعایت کنید، از انتخابتان برای خرید کاغذ دیواری اتاق کودک و یا نوزاد هرگز پشیمان نخواهید شد.
برای خرید بهترین و مناسب‌ترین کاغذ دیواری اتاق کودک و اتاق نوزاد می‌توانید به شرکت طرح معماری ایوان مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین از طریق لینک زیر اقدام به خرید بفرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *