همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار – Groove-V

همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار - Groove-V

پارکت لمینت شیاردار یکی از انواع کفپوش‌هایی است که مدت کوتاهی طرفداران زیادی را در سرار جهان برای خرید پارکت لمینت به خودش جذب کرده است. و پارکت لمینت قیمت هم مهم است
انتخاب نوع کفپوش از مهمترین عوامل تعیین کننده در حال و هوای دکوراسیون داخلی خانه است. بسیاری از افراد برای داشتن خانه‌ایی با دکوراسیون خاص و تاثیر گذار، طراحی داخلی خانه‌شان را به یک متخصص میسپارند تا خانه‌ای یونیک برایشان طراحی کنند.
یکی از راههایی که طراحان برای ایجاد یک اتمسفر متفاوت در طراحی خانه پیش می‌گیرند، استفاده از کفپوش‌های متفاوت از هر خانه دیگری است. یکی از این کفپوشهای متفاوت، پارکت لمینت شیاردار است. این پارکت لمینتها ویژگی‌های خاص خاصی دارند که در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا می‌شویم.
اگر اخیرا واژه پارکت لمینت شیاردار  Groove-V را در اینترنت سرچ کردید و دنبال ویژگی متفاوت این کفپوش هستید، خواندن این مطلب از بلاگ سفرانه مخصوص شماست.

پیشنهاد مطالعه مقاله: 15 مدل پارکت لمینت 2022

همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار - Groove-V

پارکت لمینت شیاردار چیست؟

پارکت لمینت شیاردار نوعی از از انواع پارکت  است که میان هر یک از تایل‌ها درز یا شیار مشخصی وجود دارد. این درزو شیار در واقع در تمام انواع پارکت لمینت وجود دارد اما در v-groove به طور مشخصی شیارها دیده میشوند.

این کفپوشها بسیار خاص و متفاوت هستند و طرفداران خاص خودشان را دارند اما به انداز کفپوش‌های معمولی پرطرفدار نیستند و همین عامل باعث شده تمامی فروشگاه های پارکت لمینت این جنس را در تمامی ابعاد و رنگها موجود نداشته باشند.
شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا از چین و اروپا پارکت لمینت شیاردار را تولید میکنند. معروف ترین برندهای تولید کننده این پارکت لمینت شامل شرکت‌های زیر هستند:

  • دلوکس
  • ویتالیتی
  • چامسان

این پارکت لمینت‌ها همانند سایر پارکتها در سایزهای 8 ، 10 ، 12 میلیمتری ساخته می شوند. از پارکت لمینت شیاردار در بسیاری از نقاط خانه و یا محیطهای اداری میتوان استفاده کرد. اما در ادامه به شما خواهیم گفت که پارکت لمینت شیاردار مناسب چه افرادی است. و برند پارکت لمینت آرتا شیاردار ایرانی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد

برای اطلاع از پارکت قیمت کلیک کنید

پارکت لمینت شیاردار چیست؟

پارکت لمینت شیاردار برای چه افرادی مناسب است؟

 پارکت کفپوشی تخته‌ایی است که هر تایل از چوب واقعی درختانی همچون بلوط یا سدر ساخته است. پارکت‌ها به دلیل استفاده از چوبهای مقاوم معمولا گران قیمتند اما در عین حال عمر مفید کمی نیز دارند. در مقابل پارکت لمینت تایلهایی صنعتی و تولید شده در کارخانه با ظاهری کاملا شبیه چوب اما با هسته HDF هستند. در این میان پارکت لمینت شیاردار بین تمامی پارکت لمینتهای دیگر بیشتر شبیه به چوب واقعی است. پس خرید پارکت لمینت شیاردار مخصوص افرادی است که طرفدار نصب پارکت با ظاهر چوب واقعی اما دوام بالا هستند.

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

پارکت لمینت شیاردار برای چه افرادی مناسب است؟

تفاوت پارکت لمینت شیاردار با پارکت لمینت معمولی چیست؟

فاصله تفاوت اصلی بین لمینت شیاردار و معمولی است. بین هر تایل از لمینت‌های شیاردار فاصله‌ای وجود دارد که شباهت بسیار زیادی به پارکت‌های واقعی دارند.
شیار بین پارکت لمینتهای V-GROOVE برای این است که در هنگام نصب، عمر و کیفیت پارکت‌ها در برابر سرما و گرما و انبساط و انقباض حفظ شوند. در ضمن همین شیارها زیبایی و نمای خاصی را به محیط شما چه در منزل و چه اداره میبخشد.

پیشنهاد مطالعه مقاله: مهم ترین تفاوت های پارکت و لمینت که قبل از خرید باید بدانید

اشتباهات رایج در چیدمان منزل

از پارکت لمینت شیاردار یا Groove-V در چه مکانهایی استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد بر خلاف لمینتهای قدیمی تر که به صورت یک تکه نمایان بودند و درز یا شیاری بین آنها نبود در لمینتهای V-Groove دار فاصله بین تایل لمینتها کاملا نمایان هستند و شیارهایی بین لمینتها دیده میشود. همین شیارها باعث می شود که لمینتها همانند کفپوشهای چوبی سنتی بنظر بیایند و نمای فوق العاده زیبایی را ایجاد می کند.
پارکت لمینت‌های شیاردار به دلیل فاصله و یا درزی که بین تایل‌ها وجود دارند مقاومت بسیار بالایی در برابر خش، شکستگی و فشار دارند. بنابراین کشیدن اجسام سنگین مانند مبلمان ها، کنسول، تلویزیون و بقیه وسایل فشار کمتری بر روی آنها وارد میکند.
لمینت‌های شیار دار به دلیل حداقل فاصله ایجاد شده بین کلیک های هر تایل باعث می شود فشار اعمال شده به آن را بشکند و همین موضوع باعث میشود که این لمینتها برای نصب در محیط‌های پر تردد که فشار بیشتری وجود دارد، مناسب باشند. این درزها باعث کاهش فشار اجسام به کلیکهای تایلها میشوند.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

پارکت لمینت شیاردار آرتا مدل 03

مزایای پارکت لمینت شیار دار

در ادامه این مطلب شما را با مزایا و معایب خرید و نصب پارکت لمینت شیاردار بیشتر آشنا می‌کنیم. مزایای لمینت شیاردار در موارد زیر خلاصه میشوند.

  • استفاده در مکان‌های پرتردد

در مکان‌های پرتردد بعد از یک مدت مابین تایلهای لمینتهای معمولی فاصله ایجاد میشوند و آنها ظاهر و زیبایی خودشان را از دست میدهند. پارکت لمینتهای شیاردار از اول فاصله مشخصی را دارند و اصلا دچار بهم ریختگی در شکل و ظاهر بعد از یک مدت نمی‌شوند. همین شیارها باعث میشوند که بتوان به راحتی بر روی آنها از مبل های سنگین و دیگر وسایل بدون نگرانی از خراب شدن استفاده کرد.

  • نصب در فضاهایی با نوسانات دمایی بالا

در محیطهایی که نوسانات دمایی شدیدی وجود دارند، سرما و گرمای هوا باعث ایجاد فاصله بین تایلها میشوند که ظاهر آنها را نا زیبا جلوه خواهند داد. اما در چنین مکانهایی به راحتی میتوان از پارکت لمینت شیاردار استفاده کرد و نگران انبساط و انقباض نبود.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

پارکت لمینت شیاردار آرتا مدل 04

  • استحکام زیاد لمینت شیادار

پارکت لمینت‌های شیاردار به دلیل اینکه از اچ دی اف ساخته شده اند، دارای دوام و استحکام بالایی نیز میباشند. اچ دی اف در صنایع چوبی کاربرد زیادی دارد و مقاومت بالای آنها باعث میشود که از پارکت لمینت های شیاردار تا سالیان زیادی استفاده کرد.

  • نصب راحت پارکت لمینت شیاردار

پارکت لمنیت شیاردار مانند موارد دیگر از پارکت لمنت های به راحتی نصب می شود و سختی چندانی ندارد. توجه کنید نصب پارکت لمینت شیاردار را تنها به افراد حرفه ایی و کاربلد بسپارید و خودتان با آموزش در این زمینه تنها ناظر برعملکرد بهتر آنها باشید.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  انتخاب مناسب ترین پارکت لمینت

پارکت لمینت شیاردار آرتا مدل 02

  • ظاهر طبیعی

پارکت لمینت شیاردار بسیار شبیه پارکت لمینت چوبی می باشد به طوری که خیلی‌ها با دیدن آن تصور می کنند پارکت چوبی واقعی است. پس ظاهر طبیعی پارکت لمینت شیاردار برای افرادی که طرفدار ظاهر طبیعی هستند، مزیت بسیار بزرگی به حساب می آید. در ضمن که هم قیمت پایین تر و هم دوام بالاتری نسبت به چوب واقعی دارد.

  • تمیزکاری راحت لمینت شیاردار

پارکت لمینت‌های شیاردار به راحتی تمیز می شوند و تنها به وسیله یا یک پارچه تمیز و مقداری محلول تمیزکننده به خوبی و به راحتی این کفپوش را تمیز کنید. اما زمان تمیزکاری آنها نسبت به انواع معمولی طولانی تر است چراکه مابین درزها گرد و غبار زیادی تجمع میکند. برای مشاهده نحوه تمیزکاری پارکت لمینت مقاله زیر را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  همه چیز درباره آسیب زدن موریانه به پارکت لمینت


راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار

معایب پارکت لمینت شیاردار

در ادامه شما را با معایب این پارکت لمینت خاص و زیبا آشنا میکنیم که شما با در نظر گرفتن تمامی موارد اقدام به خرید کنید.

  • قیمت بالاتر لمینت شیاردار

قبلا به علت وارداتی بودن بیشتر پارکت لمینتهای شیاردار قیمت تمام شده ی آنها از لمینت های ساده بیشتر است و همین مساله بیشتر خریدار پارکت لمینت معمولی را به شیاردار ترجیح میدادند ولی الان پارکت لمینت آرتا شیاردار در بازار موجود است .

پیشنهاد مطالعه مقاله:  آموزش تصویری نصب لمینت

پارکت لمینت آرت شیاردار ا کد 765

  • شیارهای پر گرد و غبار

مورد دیگر از معایب پارکت لمینتهای شیاردار گیر کردن گرد و غبار در بین شیار های آن است که مساله نظافت آنها را برای مصرف کننده نسبت به لمینت های ساده سختتر میکند. مخصوصا اگر منزل شما بزرگ باشد این تمیزکاری سخت و زمانبر است. امروزه برای از بین بردن این مساله فاصله بین درزها را به حداقل رسانده اند.

  • تنوع کمتر لمینت شیاردار

به دلیل بالا بودن قیمت پارکت لمینت شیاردار نسب به لمینت معمولی، تنوع نیز بین این تایلهاکمتر است و معمولا فروشگاه‌ها با عدم موجودی مواجه هستند.

برای خرید پارکت لمینت نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. برای آگاهی از آنها مقاله زیر را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  نکات مهم در خرید پارکت لمینت

معایب پارکت لمینت شیاردار

 و در پایان…
همان گونه که در این مطلب گفته شد انواع مختلفی از پارکت لمینت‌ها در بازار وجود دارند که می توان از آنها در نواحی مختلف منزل استفاده نمود. یکی از محبوبترین انواع پارکت لمینت، لمینت شیاردار یا V-Groove است که از نامش گویای شیارهای واضح و آشکار آن نیز است.
پارکت شیاردار از اچ دی اف تولید میشوند. اچ دی اف فیبر با غلظت بالا و مستحکم است که در شرایط خاصی تولید می شود. hdf مقاومت و استحکام بالایی است و به همین دلیل است که پارکت لمینت های شیاردار در برابر فشار بسیار مستحکم هستند.
در این مطلب از مزیت‌های پارکت لمینت شیاردار گفته شد که این مزیتها در موارد زیر خلاصه میشوند

  1. استحکام بالا
  2. ظاهر زیبا و شبیه چوب واقعی
  3. انعطاف پذیری خوب در تغییرات دمایی بالا
  4. و نصب آسان
  5. دوام بالا

و معایب پارکت لمینت شیاردار را نیز در موارد زیر خلاصه کردیم:

  1. قیمت بیشتر آن نسبت به لمینت‌های ساده
  2. گیر کردن گرد و غبار و کثیفی بین شیارها
  3. تنوع کمتری نسبت به لمینت‌های ساده

در پایان و مثل همیشه شما می‌توانید برای خرید انواع پارکت لمینت با بالاترین کیفیت با ما در ایوان در تماس باشید.

امتیاز دهید

۱ thoughts on “همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار – Groove-V

  1. اشتراک ها: بهترین و مناسب ترین پارکت لمینت برای محیط کار چه ویژگی هایی دارد؟ | فروشگاه ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *