عوامل موثر بر قیمت پارکت لمینت

عوامل موثر بر قیمت پارکت لمینت

احتمالاً در مورد پارکت لمینت زیاد شنیده اید، اما واقعاً چقدر در مورد آن می دانید؟ پارکت لمینت مدتی است که وجود داشته است. کفپوش لمینت یک انتخاب مورد تایید تجاری و مسکونی است. در مورد کاربردهای متعدد این کفپوش و شیوه تکامل آن بعلاوه عوامل تاثیر گذار بر قیمت را در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

برای خرید پارکت لمینت و اطلاع از پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

قیمت پارکت لمینت 012
قیمت پارکت لمینت 012

کفپوش لمینت در اواخر دهه 1970 کشف شد. این کفپوش که در سال 1977 توسط شرکت سوئدی Perstorp اختراع شد، کفپوش مردم عادی بود. در میان توده های معمولی محبوبیت پیدا کرد زیرا بر خلاف کفپوش های سنگی یا چوبی مقرون به صرفه بود.

بنابراین، در دسترس اکثر افرادی بود که کفپوشی را ترجیح می دادند که مقرون به صرفه تر باشد.

با این حال، دانستن بیشتر در مورد پارکت لمینت جالب خواهد بود. از چه چیزی ساخته شده است یا چه چیزی ویژگی های آن را برای نیازهای مشتری مطلوب می کند؟ در این پست قصد داریم حقایق و اطلاعات جالبی در مورد پارکت لمینت کشف کنیم.

جهت بازدید از نمایشگاه پارکت لمینت : پارکت لمینت مراجعه نمایید

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت یک محصول چند لایه مصنوعی است که در چوب، سنگ یا کاشی تولید می شود. لایه ها از طریق لمینیت شبیه سازی شده با ظاهری طراحی شده از چوب یا سنگ به یکدیگر ذوب می شوند. لایه کاربردی عکاسی با یک فیلم محافظ شفاف پوشیده شده است. هسته داخلی کفپوش لمینت از رزین ملانین و مواد تخته فیبر تشکیل شده است.

جنس و لایه های پارکت لمینت 19
جنس و لایه های پارکت لمینت 19

در آن زمان در روزهای اختراع، کفپوش لمینت به راحتی از چوب یا سنگ واقعی قابل تشخیص بود. با گذشت سال ها و بهبود تکنیک های تقلید طراحی، تشخیص تفاوت دشوار شده است. بنابراین اکنون، شباهت به چوب یا سنگ به طرز چشمگیری عجیب است. بنابراین، وقتی وارد یک فضای تجاری می‌شوید که با کفپوش‌های چوبی داخلی بسیار زیبا به نظر می‌رسد، احتمالاً تخته‌های لمینت هستند.

قیمت پارکت لمینت 013
قیمت پارکت لمینت 013

پیشرفت‌های طراحی پارکت و انواع کفپوش در طول سال‌ها، اریب‌ها، شیارها و پرداخت‌های پریشان را معرفی کردند. اینها به لمینت کمک کرد تا با چوب یا سنگ ظاهری دوگانه پیدا کند. تکنیک‌های پیشرفته برجسته‌ سازی بافت‌هایی را به پارکت لمینت اضافه کرد که برای طبیعی تر بودن دانه های چوب و احساس واقعی تر در زیر پا تاثیر فراوانی  داشت. برای دیدن انواع پارکت لمینت + انتخاب رنگ میتوانید مراجعه نمایید

جهت مشاوره و خرید پارکت لمینت به شماره تماس : 02122337206 و یا واتساپ 09059640710 پیام دهید

قیمت پارکت لمینت 014
قیمت پارکت لمینت 014

سپس در هسته تخته فیبر نیز پیشرفت هایی صورت گرفت. این بدان معناست که شرایطی مانند دوام، پایداری، جذب نویز و مقاومت تحت تاثیر قرار گرفته است. همچنین کف لمینت قادر به مدیریت عیوب جزئی کف زیرین بود.

قیمت پارکت لمینت 015
قیمت پارکت لمینت 015

نوع کف لمینت مورد نیاز

نوع کف لمینت مورد نیاز بر اساس ویژگی های آن هزینه را مشخص می کند. یکی از نکاتی که قبل از خرید کفپوش ها باید بدانید این است که، قصد نصب هر مدل کفپوشی به جز پارکت لمینت را داشته باشید باید کفپوش فعلی را بردارید که این خود مستلزم صرف هزینه می باشد. اگر یک طبقه قدیمی را با یک طبقه جدید جایگزین می کنید، هزینه جمع آوری کف قدیم اضافه می شود. ولی با انتخاب پارکت لمینت هزینه جمع آوری کف قدیم را ندارید و در هزینه خود صرفه جویی میکنید

پارکت لمینت ممکن است مورد توجه همه قرار نگیرد. به گمان اکثر افراد پارکت لمینت در برابر خش مقاوم نیست. در طرح های اولیه این محصول بدین صورت بود اما با گذشت زمان، این مشکل در فن آوری جدید تولید پارکت لمینت برطرف شده است و با HDF بودن هسته اولیه این محصول دیگر نباید نگران خط و خش آن بود. میتوانید به پارکت لمینت ضد آب مراجعه نمایید

جهت مشاوره و خرید پارکت لمینت به شماره تماس : 02122337206 و یا واتساپ 09059640710 پیام دهید

قیمت پارکت لمینت 016
قیمت پارکت لمینت 016

فرایند تولید پارکت لمینت

در فرایند تولید محصول پارکت لمینت چند نکته وجود دارد که برای انتخاب بهتر و درست باید تمامی این موارد را در نظر داشت:

  1. پارکت از چه منابع چوبی تولید میشوند
  2. از چه کارخانه ای و با چه دستگاه هایی تولید میشوند
  3. اینکه نوع کلیک آنها چه مقدار محکم و چفت است
  4. در لایه های آنها چه موادی تزریق میشود
  5. چه دستگاهی این لایه های چوبی را که تولید شده است روی هم لمینت یا ممزوج میکند

شاید دانستن و تشخیص این نکات برای تمام افرادی که در زمینه بررسی کفپوش ها تخصص ندارند و جزو مصرف کنندگان آن هستند، کار دشواری باشد. آنچه در این میان باید در نظر بگیرید اگر کفپوش مورد نظرتان را از فروشنده مجرب و مورد اعتمادی بخرید قطعا می توانید با خیال راحت تمام این موارد را پشت سر بگذارید. کارشناسان ما در فروشگاه ایوان با سالها تجربه موفق در زمینه فروش انواع پارکت لمینت ، طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی خانه، ویلا و اداره در خدمت شما هستند. میتوانید پارکت براق را ملاحظه نمایید

پیشنهاد مقاله: دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

قیمت پارکت لمینت 017
قیمت پارکت لمینت 017

اگر منابع چوبی این پارکت لمینت از چوب های مرغوب و جنگل های مرغوب باشد حتما در فرایند تولید محصول و در نتیجه قیمت نهایی پارکت لمینت موثر است. نکته بعدی در مورد دستگاه های کارخانه سازنده محصول است. به طبع با داشتن دستگاه های جدیدتر و به روز تر می توان کیفیت بهتری از نظر ساخت را تجربه کرد . همین مورد نیز یکی از عوامل موثر در قیمت محصول خواهد بود.

مطالب مرتبط : تفاوت پارکت و لمینت در چیست ؟ 

قیمت پارکت لمینت 018
قیمت پارکت لمینت 018

کلیک پارکت لمینت چیست و چه تاثیری در قیمت آن دارد؟

نکته بعدی کلیک های این محصول است. در توضیح اینکه کلیک چیست و چه نقشی در پارکت لمینت دارد باید بدانید پارکت لمینت ها را به زمین نمی چسبانند و برای اتصال آنها، گوشه محصول را به صورت نر و ماده درست می کنند و دو قطعه لمینت در کنار هم قفل می شود.

به این شیار نر و مادگی کلیک می گویند. حال اگر کلیک ها با تکنیک های به روزتری تولید و ساخته شوند، طبیعتا کیفیت بهتری داشته و قیمت پایانی این محصول را افزایش میدهد.
نکته بعدی نوع چسب است؛ اینکه کارخانه تولید کننده این محصول از چه ماده و چسبی برای لمینت کردن و ممزوج کردن لایه های چوبی استفاده میکند در قیمت پارکت لمینت موثر است هر مقدار چسب بهتری استفاده کند نتیجه کار بهتر خواهد بود و از نفوذ آب جلوگیری میکند.
نکته بعدی لایه های زیرین و رویین این محصول است، اگر لایه ها از مواد با کیفیتی تهیه شود، قطعا از نفوذ آب جلوگیری کرده و عمر مفید محصول را افزایش می دهد.

جهت مشاوره و خرید پارکت لمینت به شماره تماس : 02122337206 و یا واتساپ 09059640710 پیام دهید

قیمت پارکت لمینت 020
قیمت پارکت لمینت 020

هزینه کفپوش لمینت

یکی از موضوعات مهم که همیشه برای همه مصرف کنندگان و خریداران پارکت لمینت سوال است این است که چرا پارکت لمینت ها هم در رنگ و هم در برند قیمت های مختلفی دارند. برای پاسخ به این سوال باید به چند نکته توجه کنیم

  • اولین و مهم ترین مورد در تفاوت پارکت لمینت ها که باعث تفاوت قیمت آنها نیز شده است، تفاوت در جنس مواد اولیه و تکنیک ساخت آنهاست.
  • مورد بعدی تفاوت در کلیک و قفل پارکت هاست که تکنیک ساخت آنها در قیمت نهایی پارکت تاثیر گذار است.
  • عوامل دیگری نیز همچون برند ، کشور سازنده (در حال حاضر پارکت لمینت چینی، ایرانی و آلمانی جز سه محصول پر طرفدار هستند.) ، ویژگی های مازاد مانند ضد خش بودن و … نیز بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.
  • ضد آب بودن (در مورد کفپوش لمینت های ضد آب می توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید.)
  • ضخامت
  • زیرکار چه باشد
  • مقاومت در برابر لکه

 

قیمت پارکت لمینت 022
قیمت پارکت لمینت 022

 

مدل های پارکت لمینت

سبک های موجود عبارتند از بلوط، چوب ماهون و گیلاس که هر کدام قیمت و ظاهر مختلفی دارند. در مورد نصب این محصولات، می توان آن را به روش شناور نصب کرد، البته مراحل نصب باید توسط یک فرد حرفه ای و کاربلد انجام شود، اصولاً نصب پارکت لمینت آسان است .
در نتیجه، پارکت لمینت به دلیل مقرون به صرفه بودن و سایر عوامل، محصول مورد علاقه و مناسب برای بسیاری از خانه ها و فضاهای شرکتی است.

جهت مشاوره و خرید پارکت لمینت به شماره تماس : 02122337206 و یا واتساپ 09059640710 پیام دهید

مطالب مرتبط : آموزش تصویری نصب پارکت لمینت

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *