مهم ترین تفاوت های پارکت و لمینت که قبل از خرید باید بدانید

تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

قطعا بسیاری از افراد که برای خرید پارکت لمینت اقدام میکنند تفاوت پارکت لمینت را نمیدانند و گمان می کنند این دو یکی هستند.

اما باید بدانید پارکت در اصل قطعاتی از چوب طبیعی درختان است که به صورت الوار تهیه می شود و هیچ فرآیند خاصی در تولیدش نقش ندارد.

اما در مورد لمینت اینگونه نیست و از چند لایه چوب فشرده شده برای ساخت آن استفاده می کنند. پارکت لمینت  و پارکت از محبوب ترین انواع کفپوش ها هستند. این دو از بسیاری جهات شبیه به هم به نظر می رسند

در ادامه به صورت جزئی تر در مورد تفاوت این دو کفپوش توضیح داده و بررسی میکنیم که آیا پارکت به صرفه تر و بهتر است و یا پارکت لمینت قیمت

برای مشاهده فروشگاه پارکت لمینت ایوان و اطلاع از پارکت لمینت قیمت به داخل سایت مراجعه فرمایید

راه های ارتباط و مشاوره از کارشناسان ایوان: واتساپ 09059640710 تلفن ثابت 22337204 از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 پنجشنبه 9 الی 15

پارکت لمینت ضد آب 001

مشاهده پارکت لمینت مون واک

فهرست پنهان

پارکت چیست؟

همانطور که اشاره شد پارکت نوعی از کفپوش های گران قیمت بوده که از چوب درخت به صورت خالص و طبیعی تهیه می شود و با کمک چسب های مخصوص به زمین می چسبد.
عموما پارکت را از چوب درختان بلوط، گردو، افرا، گیلاس و ماهون به دست می آورند. بعد از نصب هم برای اینکه زبری آن را بگیرند و مقاومتش را بیشتر کنند، از ساب و لاک مخصوصی استفاده می کنند.
به دلیل اینکه این کفپوش از الوار درختان تهیه می شود می توان از چوب درخت های مختلفی برای ساخت استفاده کرد؛اما باید بدانید که قیمت این کفپوش به دلیل طبیعی بودن آن بسیار بالا بوده و طرفدار زیادی در بازار ندارد و تنها گروهی از افراد برای دکوراسیون های داخلی بسیار لوکس و گران از آن استفاده میکنند.

در این مورد می توانید مقاله کفپوش لمینت ضد آب  را مطالعه کنید.

پارکت لمینت روشن

لمینت چیست؟

این کفپوش را در بازار به نام پارکت لمینت می شناسند که از چندین لایه چوب فشرده شده برای ساخت آن استفاده می کنند و برخلاف پارکت از چوب طبیعی درخت در ساخت آن استفاده نمی شود. بلکه با فراوری چوب طبیعی و آمیخته کردن با لایه های محافظ بصورت فشرده تهیه میگردد
شیوه نصب بسیار ساده تری دارد و در صورتی که به هر دلیل بعد از مدتی از رنگ‌بندی آن خسته شدید می توانید در زمان کمتری کفپوش را جمع کرده و کثیفی در زمین شاهد نباشید.
اولاً، البته نمی توان گفت که یک نوع کفپوش بدتر از دیگری است ، هر دو نوع کفپوش مزایای خاص خود را دارند و حتی ممکن است معایبی نیز داشته باشند.
از این نظر، تمرکز در اینجا بر روی کشف نحوه ساخت هر دو نوع کفپوش، معنی ساخت آنها برای نحوه استفاده از آنها و اینکه کدام کفپوش برای شرایط زندگی فردی شما مناسب تر است، تا بتوانید سال ها از کفپوش جدید خود لذت ببرید.

برای مشاهده فروشگاه پارکت لمینت ایوان و اطلاع از پارکت لمینت قیمت به داخل سایت مراجعه فرمایید

راه های ارتباط و مشاوره از کارشناسان ایوان: واتساپ 09059640710 تلفن ثابت 22337204 از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 پنجشنبه 9 الی 15

تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

مهم ترین تفاوت های این دو نوع کفپوش را با هم مقایسه می کنیم.

به صورت کلی می توان این دو کفپوش را در این موارد با هم مقایسه کرد :
  • تنوع بیشتر طرح و رنگ در پارکت لمینت در مقایسه با پارکت های طبیعی. از جمله می توان به پارکت لمینت ایرانی ، چینی و آلمانی که هر سه محصولات با کیفیتی را در بازار عرضه می کنند اشاره کرد.
  • نگهداری آسان تر پارکت لمینت
  • کثیف نشدن زمین در زمان نصب لمینت
  • مقاومت بیشتر لمینت در برابر آب و ضربه

پارکت چوبی

تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

1- تفاوت در نصب کفپوش پارکت لمینت یا پارکت

یکی از مهم ترین تفاوت های پارکت و لمینت در نحوه نصبشان است . برای نصب پارکت باید از چسب های مخصوصی استفاده کرد که هم امکان کثیفی بیشتری را دارند هم ممکن است بعد از مدتی چسب از بین رفته و پارکت بلند شود .
اما به صورت کلی این کفپوش را به این صورت نصب می کنند که ابتدا چوب ها را به زمین چسبانده، بعد از خشک شدن با کمک سنباده های مخصوص رویه آن را ساب می زنند

برای مشاهده فروشگاه پارکت لمینت ایوان و اطلاع از پارکت لمینت قیمت به داخل سایت مراجعه فرمایید

راه های ارتباط و مشاوره از کارشناسان ایوان: واتساپ 09059640710 تلفن ثابت 22337204 از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 پنجشنبه 9 الی 15

نصب پارکت

هر دو نوع کفپوش دارای سیستم کلیک هستند که آنها را برای نصب شناور، حتی روی گرمایش از کف، ایده آل می کند و هر دو برای چسباندن تمام سطح نیز مناسب هستند. ولی انتقال گرما از پارک به دلیل ضخامت بیشتر سخت تر از انتقال گرما از پارکت لمینت است
کفپوش لمینت با فوم عایق صدا کار میشود فلذا بیشتر از پارکت در عایق صوتی کار میکند که یک مرحله از مراحل نصب را در مقایسه با کفپوش چوبی متفاوت می کند و نصب آن را آسان تر می کند.

در این مورد می توانید مقاله رفع صدای پارکت لمینت را مطالعه کنید.

پارکت چوبی کلیک

برای نصب بادستگاه برش لمینت ساده تر از پارکت است که باید با اره برش داده شود چون برای کفپوش پارکت قطعاً اره لازم است. تنها تفاوت این است که وقتی اشتباه می‌کنید که پارکت‌های گران‌تر را نسبت به تخته‌های لمینت ارزان‌تر ببرید، طبیعتاً خسته‌کننده‌تر و حساستر است.
در کفپوش پارکت لمینت شیوه نصب بسیار ساده تری دارد و در صورتی که به هر دلیل بعد از مدتی از رنگ‌بندی آن خسته شدید می توانید در زمان کمتری مثلا یکساعت کفپوش را جمع کرده و کثیفی در زمین شاهد نباشید.

در این مورد می توانید مقاله آموزش تصویری نصب لمینت را مطالعه کنید.

کلیک لمینت چیست

2- تنوع بیشتر طرح و رنگ در پارکت لمینت در مقایسه با پارکت های طبیعی. از جمله می توان به پارکت لمینت ایرانی ، چینی و آلمانی که هر سه محصولات با کیفیتی را در بازار عرضه می کنند اشاره کرد.
3- نگهداری آسان تر پارکت لمینت
4- قیمت کمتر و مقرون به صرفه بودن لمینت در مقایسه با پارکت ها
5- کثیف نشدن زمین در زمان نصب لمینت
6- مقاومت بیشتر لمینت در برابر آب و ضربه
7- نحوه نگهداری: در پارکت برای مقاومت و براقی از لاک مخصوصی استفاده می کنند.

در این مورد می توانید مقاله همه چیز درباره آسیب زدن موریانه به پارکت لمینت  را مطالعه کنید.

پارکت لمینت کلیک

در مورد لمینت اما اینگونه نیست و از هیچ چسبی در نصب استفاده نمی شود! در واقع با کمک شیارهای مخصوصی که دور تا دور لمینت قرار گرفته و به آن کلیک می گویندهر دو قطعه را به هم وصل می کنند.

همانطور که گفتیم از هیچ چسبی برای نصب لمینت استفاده نمی شود که همین مورد باعث شده به کفپوش زیرین هیچ آسیبی وارد نشود.

به عنوان مثال اگر کف زمین از سنگ یا سرامیک باشد هیچ آسیبی نمی بینند.

8- استفاده دوباره از پارکت لمینت به راحتی امکان پذیر است ولی در مورد پارکت چنین نیست

در این مورد می توانید مقاله آشنایی با نصب پارکت لمینت دیواری  را مطالعه کنید.

پارکت چوبی 01

9- مقاومت در برابر آب : پارکت ها چون از چوب خالص تهیه می شوند به شدت به آب واکنش نشان میدهند و درصورت خیس شدن ورم میکنند.

به همین دلیل استفاده از آنها در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه اصلا مناسب نیست. در مقابل، لمینت ها در برابر آب مقاومت بسیار بالاتری دارند و به راحتی میتوان در نقاط مختلف خانه و یا محل کار آن را نصب کنید.

پیشنهاد مقاله:

دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

روغن پارکت

10- مقاومت در برابر اجسام نوک تیز: پارکت ها نسبت به اجسام نوک تیز حساسند و خیلی زود آسیب می بینند. در مقابل، لمینت مقاومت بهتری نسبت به اجسام نوک تیز دارد و سخت تر آسیب میبیند.

11- دوام: پارکت نسبت به لمینت دوام و طول عمر بیشتری دارد. درصورت نگهداری مناسب سالانه با روغن و مراقبت درست پارکت بین 40 تا 80 سال عمر میکند. درحالی که عمر مفید لمینت در صورت نگهداری مناسب حدود 20 سال است.

12- قیمت: پارکت کف پوشی لوکس به شمار می آید و قیمتش اختلاف بسیار زیادی با پارکت لمینت قیمت دارد. در مقابل، لمینت نسبت به پارکت و حتی دیگر کفپوش ها مانند سنگ یا سرامیک قیمت پایین تری دارد.

13- قابلیت تعویض: دیگر تفاوت پارکت و لمینت در آن است که اگر قطعه ای از لمینت آسیب ببیند میتوان به راحتی آن را تعویض کرد. در حالی که پارکت چنین قابلیتی ندارد.

14- زیبایی و تنوع طرح: پارکت به دلیل اینکه کاملا طبیعی است حس بهتر و طبیعی تری را نسبت به لمینت به شما القا میکند اما تنوع طرح در آن بسیار کمتر از لمینت می باشد.

15- نگهداری: نگهداری لمینت از پارکت بسیار راحت تر است. شما میتوانید با پارچه ای مرطوب یا تی سطح لمینت را تمیز کنید،

اما برای پارکت باید از موادی خاص استفاده کنید تا به پوشش محافظ آن آسیبی نرسد و ورم نکند. درعوض پارکت را میتوان سنباده زد اما لمینت چنین قابلیتی ندارد.

در این مورد می توانید مقاله بهترین و مناسب ترین پارکت لمینت برای محیط کار چه ویژگی هایی دارد؟  را مطالعه کنید.

پارکت لمینت ضد آب 001

نتیجه‌گیری

در مجموع و با توجه به مواردی که باعث تفاوت پارکت و لمینت می شوند، در دنیای کنونی و عصر حاضر لمینت مزیت های بیشتری نسبت به پارکت دارد و پراستفاده تر و محبوب تر است.

هرچند که پارکت هم درشرایط خاص می تواند انتخابی مناسب برای کف پوش خانه یا محل کار باشد.مخصوصا اگر بخواهید یک کار لوکس و پرتجمل داشته باشید

جهت خرید محصولات دکوراتیو منزل همانند پارکت لمینت دیگر نیازی نیست که به فروشگاههای مرکز شهر مراجعه نمایید.

شما میتوانید بدون مراجعه حضوری و با صرف وقت کمی پارکت لمینت مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

مجموعه ایوان با داشتن بیش از صدها طرح و رنگ مختلف در محصولات دکوراسیون منزل شما را در این مسیر همراهی می کند.

در این مورد می توانید مقاله 15 مدل پارکت لمینت 2022  را مطالعه کنید.

برای مشاهده فروشگاه  پارکت لمینت ایوان و اطلاع از پارکت لمینت قیمت به داخل سایت مراجعه فرمایید

راه های ارتباط و مشاوره از کارشناسان ایوان: واتساپ 09059640710 تلفن ثابت 22337204 از شنبه تا چهارشنبه 9 الی 18 پنجشنبه 9 الی 15

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *