انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

آشپزخانه یکی از مهم ترین و پر ترددترین بخش های خانه است. آشپزخانه های امروزی به دلیل اینکه به شکل اپن طراحی شده اند، در دید مستقیم قرار دارند. بنابراین نوع دکوراسیون و کفپوش انتخابی برای این بخش، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه می گذارد.  بنابراین انتخاب کفپوش مناسب پارکت لمینت نیازمند گامی اساسی است و باید با کسب اطلاعات و دانش کافی بهترین تصمیم را برای انتخاب کفپوش بگیرید.
شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چه نوع کفپوشی برای آشپزخانه مناسب تر است. در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده می شود. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای خرید پارکت لمینت و اطلاع از پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

فهرست پنهان
2. کفپوش های مناسب آشپزخانه
پیشنهاد مطالعه مقاله:  15  مدل پارکت لمینت 2022

انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

کفپوش های مناسب آشپزخانه

به دلیل تنوع زیادی که کفپوش های امروزی دارند، شاید برخی از افراد در هنگام انتخاب کفپوش آشپزخانه فقط جذابیت ظاهری آن را در نظر گرفته و به آن کفایت کنند.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که هر نوع کفپوشی برای آشپزخانه مناسب نیست و باید به این نکته توجه داشت که کفپوش مناسب آشپزخانه باید آیتم کیفیت، دوام و مقاومت لازم را در مقابل هر گونه ضربه و یا آب و رطوبت داشته باشند.
از آنجایی که محیط آشپزخانه بیشترین میزان آلودگی را در خانه ایجاد می کند، نمی توان از هر نوع کفپوشی که دارای الیاف است استفاده کرد. به دلیل نوع طراحی آشپزخانه های امروزی، می توان از آن به عنوان سالن غذاخوری نیز استفاده کرد،

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

پارکت لمینت مناسب آشپزخانه 201

بنابراین ریختن هرگونه غذا، سس، قهوه و … یک امر طبیعی است. پس بهتر است به فکر انتخاب کفپوشی باشید که به راحتی و در مدت زمان کم قابل تمیز کردن و شستشو بوده و مقاومت بالایی داشته باشند.

از کفپوش های مناسب آشپزخانه می توان به پارکت لمینت اشاره کرد.پارکت لمینت با قرار گرفتن در حرارت و فشار زیاد منسجم شده و به صورت تایل تولید می شوند. این نوع از پارکت ها با داشتن لایه ضد آب دوام بالایی در مقابل رطوبت داشته و قابل شستشو هستند. در واقع با خرید یک کفپوش با کیفیت تا سالهای سال نیازی به تعویض و نوسازی آنها نخواهید داشت.

برای خرید پارکت لمینت و اطلاع از پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

پیشنهاد مطالعه مقاله: کفپوش لمینت ضد آب

پارکت مناسب آشپزخانه 201

نکته ای که حائز اهمیت است و باید به آن دقت کرد این است که کفپوش ها هر اندازه که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه داشته باشند، بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند.

انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه در این مرحله بسیار مهم است، زیرا ممکن است که فقط بخش کوچکی از آشپزخانه نیاز به تعویض کفپوش داشته باشد. اگر انتخاب شما نادرست باشد و از کفپوش هایی استفاده کنید که قابلیت تعویض یک بخش مشخص را نداشته باشد، شما متحمل هزینه های گزاف خواهید شد و مجبور هستید که کف پوش کل سطح را تعویض کنید.

اما با یک انتخاب درست می توانید از کفپوش های جدیدی که در بازار وجود دارند، با اطلاع از پارکت قیمت و پارکت لمینت قیمت استفاده کنید. کفپوش هایی مانند پارکت لمینت ها جزء آن دسته از کفپوش هایی هستند که تنها با تعویض تایل ضربه دیده، علاوه بر بازگرداندن زیبایی آشپزخانه، از هزینه های اضافه نیز کم خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه مقاله: مهم ترین تفاوت های پارکت و لمینت که قبل از خرید باید بدانید

پارکت مناسب آشپزخانه 202

مزایای استفاده از لمینت در آشپزخانه

انتخاب کفپوش یک موضوع کاملا سلیقه ای است. برخی از افراد از کفپوش های سرامیکی و برخی دیگر از پارکت لمینت  برای آشپزخانه خود استفاده کنند. در این بخش مزایای استفاده از لمینت در آشپزخانه برای شما شرح داده و امیدواریم که بتوانیم بهترین مشاوره و راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
یکی از مزیت های استفاده از پارکت لمینت این است که زمانی که در فصول سرد سال بر روی آن قدم می گذارید، هیچگونه احساس سرمایی نخواهید کرد و این یک امتیاز مثبت برای لمینت تلقی می شود.

پیشنهاد مطالعه مقاله:   بهترین و مناسب ترین پارکت لمینت برای محیط کار چه ویژگی هایی دارد؟

پارکت آشپزخانه ضد آب 002

لمینت ها بر خلاف سرامیک ها حالت کشسانی دارند. در واقع زمانی که شما بر روی آن ایستاده و یا راه می روید، هیچ گونه فشاری به کمر و کف پاهای شما وارد نشده و سلامت شما را به خطر نخواهد انداخت.
در زیبایی لمینت ها نیز هیچ شکی نیست و در واقع استفاده از این نوع کفپوش به دکوراسیون منزل شما جان بخشیده و فضایی شیک و چشم نواز ایجاد می کند.
در بحث هزینه ها شما با یک براورد کوچک متوجه خواهید شد قیمت لمینت ها در مقایسه با دیگر کفپوش ها بسیار بصرفه تر است. لمینت ها این مزیت را دارند که به راحتی و با کمترین هزینه و فقط با تعویض یک تایل، می توانید دوباره زیبایی و امنیت را به آشپزخانه خود برگردانید.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

پارکت لمینت آشپزخانه 201

پارکت لمینت هایی که امروزه تولید و روانه بازار شده اند، نسبت به دیگر انواع خود از مزیت بسیار خوبی برخوردار هستند. این پارکت لمینت ها که به صورت قطعه و یا تایل تولید می شوند، در دو سمت خود فرورفتگی و برجستگی هایی دارند که کلیک نام دارند. در واقع در زمان نصب، این تایل ها در هم قفل شده و بهم چسبانده می شود. تایل ها این قابلیت را دارند که دوباره از هم جدا شده و در مکان بعدی مورد استفاده قرار بگیرند.

پیشنهاد مطالعه مقاله :   روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

پارکت لمینت آشپزخانه 02

در گذشته پارکت لمینت ها به گونه ای بودند که باید به وسیله چسب در کنار هم قرار می گرفتند و باید توسط نصاب اجرا می شد. اما پارکت لمینت هایی که امروزه در بازار وجود دارد به گونه ای است که حتی نیازی به نصاب نداشته و خود به تنهایی می توانید آنها را بر روی زمین نصب کنید.
از دیگر مزایای استفاده از لمینت در آشپزخانه این است که در صورت کثیف شدن و یا وجود گرد و غبار تنها با یک تی و یا دستمال مرطوب به راحتی می توانید به نظافت آشپزخانه خود بپردازید. همانطور که میدانید لمینت های ضد آب در بازار وجود دارد که در برابر رطوبت و نم مقاوم هستند، اما بهتر است که از شستشوی مستقیم لمینت ها خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله :   بهترین زمان برای واکس پارکت لمینت هر چند وقت یک‌ بار است ؟

انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

راهنمای انتخاب پارکت لمینت آشپزخانه

قبل از اینکه اقدام به خرید و انتخاب پارکت لمینت آشپزخانه کنید، میزان بودجه ای که باید در نظر بگیرید، از اهمیت زیادی برخوردار است.
آشپزخانه یکی از بخش هایی است که بیشترین میزان رطوبت در آن دیده می شود. همینطور ریخته شدن انواع مواد غذایی بر روی کفپوش ها باعث آلودگی آن می شود. بنابراین پارکت لمینتی را انتخاب کنید که بالاترین میزان مقاومت را در برابر شستشو و رطوبت داشته باشد.
وجود طرح ها و رنگ های مختلف پارکت لمینت کار برای هر فردی با هر سیلقه ای آسان کرده است . در واقع هر شخصی می تواند با توجه به سبک دکوراسیون خود دست به انتخاب پارکت لمینت مورد نیاز خود بزند و با استفاده از آن محیط خانه را به سمت فضایی دل انگیز و مدرنیته هدایت کرد.

مطالب مرتبط : بهترین نوع پارکت لمینت

انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

انتخاب کدام طرح و رنگ برای پارکت لمینت آشپزخانه مناسب تر است؟

برای دریافت این جواب بهتر است که طیف رنگ های تیره و روشن را بررسی کرده تا بر اساس آن بتوانیم دقیق ترین انتخاب را داشته باشیم.
همانطور که می دانید استفاده از رنگ های روشن با انعکاس نور فضای آشپزخانه را بزرگ جلوه داده و شما با استفاده از کمترین میزان نور می توانید محیطی دلباز و زنده تر داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که رنگ انتخابی لمینت و رنگ دیوارهای آشپزخانه نباید در تضاد شدید باشد.
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که رنگ های تیره را برای پارکت لمینت آشپزخانه خود انتخاب می کنید، می توانیم بگوییم سلیقه شما تحسین برانگیز است. در واقع شما با ترکیب رنگ تیره برای لمینت و استفاده از رنگ های روشن در دیگر قسمت های خانه مانند دیوارها و یا دیگر اجزای دکوراسیون آشپزخانه یک کنتراست متعادلی ایجاد می کنید.

نکات مهم خرید پارکت لمینت

پارکت لمینت آشپزخانه 03

برای مثال انتخاب رنگ تیره برای پارکت لمینت و استفاده از رنگ های روشن مانند خاکستری و یا سفید در دیگر بخش های دکوراسیون آشپزخانه می تواند فضای مدرنی را برای منزل شما رقم بزند. البته که افراط در استفاده از رنگ های تیره می تواند محیط آشپزخانه را تاریک جلوه دهد و این موردی است که باید به آن توجه داشت.
در حالت کلی رنگ پارکت لمینت آشپزخانه نباید تضاد زیادی با دیگر لوازم آشپزخانه شما داشته باشد. بنابراین بهتر است که در هنگام خرید پارکت لمینت، رنگی را انتخاب کنید که دو درجه تیره تر و یا روشن تر از لوازم آشپزخانه باشد. اما اگر تمایل دارید که رنگ لمینت دقیقا همرنگ لوازم آشپزخانه باشد، می توانید با استفاده از یک فرش این تضاد رنگی را ایجاد کنید.

پارکت لمینت آشپزخانه 05

حال که تمامی ابعاد رنگ های روشن و تیره برای پارکت لمینت را بررسی کردیم، می خواهیم بدانیم که کدام طیف رنگ برای آشپزخانه شما مناسب تر است. پیشنهادی که طراحان دکوراسیون برای شما دارند، استفاده از رنگ قهوه ای است.

آنها معتقدند که رنگ قهوه ای به دلیل اینکه ترکیبی از چندین رنگ است، بکارگیری دیگر رنگ ها در کنار این رنگ می تواند زیبایی آن را چند برابر کند. در زمان انتخاب رنگ قهوه ای دست شما باز بوده و بسته به سلیقه تان می توانید از رنگ روشن تا تیره آن استفاده کنید.

انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

راهکارهای نگهداری از پارکت کف آشپزخانه

نگهداری از پارکت کف آشپزخانه از مواردی است که نباید به راحتی از آن چشم پوشید. نگهداری و روش شستشوی صحیح پارکت کف آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری و دوام آن دارد. درست است که پارکت لمینت هایی وجود دارند که ضد آب هستند، اما به این معنا نیست که شما با آب و به طور مستقیم می توانید کفپوش آشپزخانه را شستشو دهید.
یکی از راهکارهای نگهداری از پارکت کف آشپزخانه این است که روزانه پارکت را با جاروبرقی غبارگیری کنید. یادتان باشد که برای تمیز کردن به هیچ وجه نمی توان از دستگاه های بخار شو استفاده کرد، زیرا این دستگاه ها همان میزان رطوبت آب را داشته و باعث پوسیدگی پارکت ها می شود.
در صورتیکه که می خواهید از محلول های مایع استفاده کنید، بهتر است محلول های مخصوص شستشوی پارکت را انتخاب کنید. در انتها نیز می بایست با یک دستمال، نم موجود بر روی پارکت را از بین ببرید تا رطوبت به لایه های زیرین آن نفوذ نکند.

همینطور بهتر است که درزهای میان پارکت ها را به طور هفتگی تمیز کنید. با رعایت این نکات و راهکارها می توانید پارکت های آشپزخانه خود را تا سالیان سال تمیز، براق و بدون فرسایش نگهدارید.

پارکت لمینت آشپزخانه 09

موارد اصولی در نگهداری کفپوش آشپزخانه

برای نگهداری بهتر  پارکت ها خوب است که شستشوی آن را در زمان های مشخص و به موقع انجام داده و از دستمال یا تی مرطوب برای تمیزکاری استفاده کنید.
تمیز نگه داشتن پارکت ها باعث طولانی شدن عمر آن خواهد شد. بنابراین بهتر است که از قرار دادن کفش ها بر روی پارکت ها خودداری کنید. در غیر اینصورت حتی با تمیز کردن پارکت ها، به مرور شاهد رد کفش ها بر روی کفپوش خواهید بود.
از قرار دادن وسایل بیش از حد سنگین و یا تیز و همینطور یا مواد غذایی بسیار داغ بر روی پارکت خودداری کنید. با رعایت این موارد می توانید عمر پارکت را افزایش داده و بهتر از آنها مراقبت کنید.

پارکت لمینت آشپزخانه 07

بهترین پارکت لمینت های آشپزخانه

زمانی که می خواهید پارکت لمینت برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، باید میزان رطوبتی که در این مکان وجود دارد را در نظر بگیرید. بهترین پارکت لمینت های آشپزخانه آنهایی هستند که ضد آب بوده، لایه های آن از ضخامت بالایی برخوردار بوده و همچنین مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت داشته باشند. اگر به دنبال پارکت لمینت هایی هستید که مقاومت بسیار بالایی داشته باشد، درجه A می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این نوع لمینت ها بیشتر در مکان های تجاری استفاده می شود، اما به تازگی به مکان های مسکونی نیز راه پیدا کرده است.
اگر شما حیوانات خانگی مانند سگ و یا گربه دارید، بهتر است که در هنگام انتخاب پارکت لمینت آشپزخانه نوع مقاوم و سخت آن را انتخاب کنید. چوب درختانی مانند بلوط، افرا و گردوی برزیلی بیشترین میزان مقاومت و استحکام رادر برابر پنجه ها و ناخن های حیوانات دارند.

موارد اصولی در نگهداری کفپوش آشپزخانه

نکته آخر…

اینکه زمانی که تصمیم به خرید کفپوش می گیرید، هزینه های نصب آن را نیز در نظر داشته باشید. در ابتدا ممکن است کفپوش های ارزان قیمت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، اما زمانی که پای نصب آنها به میان می آید هزینه ها به مراتب بالاتر از آنچه که براورد کرده اید می شود. بنابراین بهتر است تمامی هزینه ها اعم از دستمزد نصاب، نحوه و زمان نصب را نیز در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *