انتخاب مناسب ترین پارکت لمینت

انتخاب مناسب ترین پارکت لمینت

کفپوش ها یا پارکت لمینت همواره یکی از المان هایی است که چه در محیط کار و چه در منزل تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون دارد. پارکت یکی از انواع کفپوش هاست که دیر زمانی است که جای خود را در در محیط های مختلف باز کرده است. پارکت در ابتدای ورودش به بازار، بیشتر در مکان های اداری و شغلی مورد استفاده قرار می گرفت اما به مراتب مورد استقبال قرار گرفت و جای پای خود را در منازل نیز محکم کرد.

برای خرید پارکت لمینت و اطلاع از پارکت لمینت قیمت کلیک کنید

تنوع رنگ کفپوش لمینت 01

انواع پارکت

آگاهی از اینکه بدانید چند نوع پارکت وجود دارد، یکی از مواردی است که به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. از انواع پارکت می توان به پارکت ضد آب، پارکت چوبی، پارکت لمینت و … اشاره کرد.
شاید یکی از سوالاتی که برای شما به وجود می آید، این باشد که چه نوع پارکتی برای محیط کاری یا منزل مناسب تر است؟
یکی از مواردی که در هنگام انتخاب نوع پارکت باید به آن دقت داشته باشید، نوع آب و هوای منطقه ای است که در آن زندگی می کنید. برای مثال اگر در مناطقی ساکن هستید که میزان رطوبت آن بالاست و یا حتی در بخش هایی از خانه مانند حمام و آشپزخانه، باید از پارکت های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله:    15 مدل پارکت لمینت 2022

پارکت لمینت تنوع رنگ

به همین ترتیب برای مناطق گرم بهتر است از پارکت هایی که در برابر گرما مقاومت بیشتری دارند استفاده کنید. اگر اهل شستشوی زیاد کفپوش ها هستید، باید از پارکت های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرده و مطمئن باشید که در مقابل آب، بوی نامطبوعی از خود ساطع نمی کند.
پر تردد بودن و یا خلوت بودن محیط نیز نکته دیگری است که باید در هنگام انتخاب نوع پارکت در نظر گرفت. چنانچه محیط کار شما جزء محیط های آرام و کم تردد است از چوب درختان نرم مانند گردو و اگر محیطی شلوغ و پر رفت و آمد است، بهتر است که از چوب درختان جنگلی سخت مانند بلوط اروپایی استفاده کنید.
با در نظر گرفتن این موارد می توانید بهترین نوع پارکت را انتخاب کرده و از هزینه های اضافه جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

انواع پارکت

اهمیت رنگ پارکت

شاید در هنگام انتخاب رنگ پارکت دچار سرگردانی شوید که رنگ تیره برای محیط کار و یا منزلتان مناسب تر است و یا روشن و کدام یک هماهنگی بیشتری با دکوراسیون محیطتان دارد.
انتخاب رنگ پارکت نیز مانند هر موضوع دیگری کاملا سلیقه ای است، اما برخی از افراد به دلیل اینکه تمایل ندارند کثیفی و یا گرد و غبار بر روی پارکت ها مشخص شود، از طیف رنگ های تیره استفاده می کنند.
قطعا رنگ پارکت تاثیر بسیار زیادی بر محیط می گذارد، بنابراین بهتر است که با داشتن دانش و آگاهی دست به انتخاب رنگ بزنید.
در زمان انتخاب رنگ پارکت ، بهتر است از طیف رنگ هایی استفاده کنید که بیشترین جذابیت را برای محیطتان به ارمغان می آورد. طراحان دکوراسیون پیشنهادی در مورد انتخاب رنگ های قرمز و نارنجی برای شما ندارند، به این دلیل که این رنگ ها ظاهری قدیمی به دکوراسیون شما می دهند. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از رنگ های گرم چشم بپوشید. در واقع شما می توانید در کنار رنگ های خاکستری، از رنگ های گرم نیز بهره ببرید.
مقدار نور موجود در محیط در هنگام انتخاب رنگ پارکت، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت. برای مثال زمانی که شما در حال انتخاب رنگ پارکت هستید، رنگی توجه شما را جلب می کند، اما باید مقدار نور و همینطور طبیعی و یا مصنوعی بودن آن را نیز در نظر داشته باشید. رنگ پارکت در مقابل نور طبیعی نسبت به نور مصنوعی می تواند تفاوت زیادی داشته باشد. پس پیشنهاد می شود که پارکت را در محیط هایی با نورهای مختلف قرار داده تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه مقاله: مهم ترین تفاوت های پارکت و لمینت که قبل از خرید باید بدانید

اهمیت رنگ پارکت

اهمیت طرح پارکت

از آنجایی که درختان در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند، می توان پارکت هایی با طرح و رنگ متنوع نیز تولید کرد. زمانی که در دکوراسیون منزل و یا محل کار خود می خواهید که از پارکت های چوبی استفاده کنید، بسیار مهم است که دیوارپوش ها، پرده و مبلمان محیط را نیز در نظر گرفته و سپس اقدام به انتخاب پارکت مناسب کنید. به این ترتیب می توانید با انتخاب رنگ های متضاد و یا خنثی برای پارکت، دکوراسیونی با جذابیت بصری بیشتری ایجاد کنید. اهمیت طرح پارکت از آنجایی است که با انتخاب صحیح می توانید فضاهای کوچک را بزرگ تر از اندازه واقعی آن جلوه دهید. طرح های سه بعدی پارکت ها یکی از انواع کفپوش هاست که به تازگی وارد بازار شده و طرفداران خاص خود را دارد.


راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

مشاهده مقاله راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

اهمیت طرح پارکت

تناسب طرح و رنگ پارکت با دکوراسیون منزل

همانطور که می دانید پارکت ها دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی هستند. بر همین اساس طراحان دکوراسیون داخلی همواره می کوشند تا با بکارگیری طرح و رنگ مناسب و با توجه به دکوراسیون از انواع پارکت ها استفاده کرده و این تناسب طرح و رنگ پارکت با دکوراسیون منزل را برقرار کنند.
همیشه و در همه موارد، بهترین تصمیم برای انتخاب طرح و رنگ پارکت برای دکوراسیون منزل، طرحی است که با مبلمان منزل تناسب داشته باشد. تناسب طرح و رنگ پارکت با دکوراسیون منزل به این معنا نیست که رنگ پارکت با رنگ مبلمان و دکوراسیون تشابه زیادی داشته باشد، زیرا اجرای چنین طرحی باعث می شود که فضای داخلی نامرتب به نظر برسد. پس می توان گفت که انتخاب رنگ متضاد بهترین تصمیم خواهد بود.
کوچک و بزرگ بودن فضای شما تاثیر زیادی در انتخاب رنگ پارکت دارد. در انتخاب رنگ پارکت برای محیط های کوچک بهتر است که از رنگ های روشن تر استفاده کنید، به این دلیل که با ایجاد خطای دید و منعکس کردن نور، محیط شما را بزرگ تر نشان می دهد.
چنانچه رنگ و یا کاغذ دیواری فضای شما روشن است، بهتر است که برای از بین بردن یکنواختی و بی روحی محیط، از طیف رنگ های تیره استفاده کنید. به این ترتیب حد تعادل رنگ ها را رعایت کرده اید.
شاید شما جزء آن دسته از افرادی باشید که تمایل دارید فضای داخلی محیط خود را در حالت آرام و ریلکس قرار دهید. به این ترتیب پیشنهاد ایوان به شما این است که بکارگیری رنگ های خاکستری می تواند به شما در این مرحله کمک بسزایی کند. همینطور رنگ های قهوه ای می تواند به فضای داخلی شما حس طبیعی بودن بدهد. استفاده از رنگ مشکی نیز به فضای شما جذابیت و قدرت چشمگیری ببخشد . اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به سبک های هنری علاقه دارید، انتخاب رنگ قرمز می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.
مورد دیگری که در انتخاب رنگ پارکت می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید، توجه به نوع مبلمانی است که در فضای داخلی شما قرار دارد. اگر مبلمان شما دارای طرح خاصی است، بهترین انتخاب می تواند رنگ های طبیعی باشد. به این ترتیب با ایجاد یک طیف خنثی، مبلمان شما در تیررس دید قرار خواهد گرفت. برای فضای نشیمن یا پذیرایی بهتر است که از پارکت به رنگ فندقی استفاده کرد، به این ترتیب می تواند حس گرمی و آرامش را به فضای منزل شما القا کند. البته نباید فراموش کرد که در این پروسه رنگ دیوارها و مبلمان نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال چنانچه رنگ مبلمان منزل شما قهوه ای و یا زرشکی است، برای ایجاد حالت تعادل محیط می توانید از طیف رنگ های سرد مانند بژ و یا کرم روشن استفاده کنید.
در هنگام انتخاب پارکت علاوه بر توجه به مبلمان، بسیار مهم است که به رنگ فرش نیز دقت کنید. برای مثال اگر رنگ فرش قرمز است، بهتر است که از رنگ های تیره برای پارکت استفاده کنید. همینطور اگر فرش منزل شما تیره است، انتخاب پارکت با رنگ روشن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

نوع دکوراسیون فضای مورد نظر

برخی مواقع انتخاب پارکت لمینت برای تکمیل دکوراسیون خانه یا دفتر کار است. در چنین شرایطی  مربوط به نوع دکوراسیون منزل می‌شود. برای مثال فرض کنید که پارکت لمینت را برای یک خانه با دکوراسیون کلاسیک خریداری می‌کنید.

برای چنین خانه‌هایی لمینت‌های تیره رنگ مناسب است. همچنین اگر همین لمینت تیره برای خانه‌های مدرن با دکوراسیون سفید استفاده شود، ظاهر جذابی نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه مقاله: همه چیز درباره پارکت لمینت شیاردار – Groove-V

تناسب طرح و رنگ پارکت با دکوراسیون منزل

چه طرح و رنگی از پارکت برای فضای کوچک مناسب است؟

اگر فضای خانه شما کوچک است و شما در صدد آن هستید که برای فضا را بزرگ جلوه دهید، انتخاب رنگ و طرح یکنواخت برای پارکت تصمیم درستی است. همینطور بهتر است که پارکت ها به صورت مورب نصب شوند، به این ترتیب درز میان پارکت ها طولانی تر به نظر رسیده و حس دلباز بودن محیط را به فرد القا می کند.
با توجه به اینکه پارکت ها انواع مات و براق دارند، برای فضاهای کوچک می توانید از انواع مات آن استفاده کرده و به این صورت با جلب توجه نکردن محیط، فضای منزل بزرگتر به نظر می رسد.

پیشنهاد مطالعه مقاله: آشنایی با نصب پارکت لمینت دیواری

چه طرح و رنگی از پارکت برای فضای کوچک مناسب است؟

پارکت مناسب برای دکوراسیون های مدرن

امروزه آپارتمان نشینی گوی سبقت را از خانه های ویلایی گرفته و به سرعت در حال افزایش است. فضای آپارتمان ها نسبت به خانه های ویلایی کوچک تر شده و افراد در صدد این هستند که فضای خانه خود را با دکوراسیون مناسب بزرگتر نشان دهند. یکی از انواع دکوراسیون ها برای آپارتمان های امروزی، دکوراسیون مدرن می باشد. دکوراسیون مدرن بر خلاف دکوراسیون کلاسیک بسیار ساده بوده و به این ترتیب فضای خانه را بزرگ تر جلوه می دهد. انتخاب ساده مبلمان، دیوارپوش ها و پارکت از المان های دکوراسیون مدرن است. در زمان انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون های مدرن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد. به این ترتیب علاوه بر اینکه محیط سادگی خود را حفظ می کند، می تواند فضای دل انگیز و جذاب ایجاد کند. البته که انتخاب رنگ پارکت برای دکوراسیون های مدرن، کاملا سلیقه ای است و همواره رنگ های تیره نیز می تواند به محیط زیبایی ببخشد. پیشنهادی که ایوان برای شما دارد این است که برای جذابیت بیشتر پارکت می توانید از قالیچه های تک رنگ استفاده کرده و زیبایی پارکت را تیررس چشم ها قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه مقاله: مزایای کفپوش لمینت

پارکت مناسب برای دکوراسیون های مدرن

پارکت مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک

همانطور که می دانید کفپوش های منازل و محیط های کار یکی از مهم ترین المان هایی است که طراحان داخلی به آن توجه ویژه دارند، به قدری که دیگر عوامل دکوراسیون را بر اساس آن انتخاب و بکار می بندند. یکی از بهترین کفپوش ها برای دکوراسیون کلاسیک، پارکت و لمینیت است که از دیرباز تا به حال مورد استقبال قرار گرفته و استفاده می شود.
اگر برای منزل و یا محیط کاری خود دکوراسیون کلاسیک را در نظر گرفته اید، بهتر است از پارکت با طرح چوب استفاده کنید، به طوریکه رنگ آن با رنگ مبلمان، دیوارها و کابینت آشپزخانه هماهنگ باشد. اما به طور کلی رنگ پارکتی که برای دکوراسیون های کلاسیک می توان در نظر گرفت، رنگ های قهوه ای روشن تا تیره است.
یکی از مهمترین و ارجح ترین مواردی که در هنگام انتخاب پارکت در دکوراسیون های داخلی باید به آن توجه خاص داشت، رنگ پارکت است. پارکت هایی با رنگ های تیره حس طبیعت را به افراد القا کرده و با ترکیب مبلمان به رنگ های روشن این زیبایی را دو چندان خواهد کرد. همینطور پارکت با رنگ هایی با تناژ قرمز باعث ایجاد حس صمیمیت در محیط کار و منزل می شود.
مورد دیگری که در هنگام انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک باید در نظر گرفت، جنس پارکت است. مرغوبیت پارکت تاثیر بسزایی در دکوراسیون کلاسیک دارند.
در زمان انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک باید به قطر پارکت نیز دقت ویژه ای داشته باشید. بیشتر پارکت هایی که در بازار وجود دارند، دارای قطرهای 7 ، 8 ، 10 و 12 میل هستند اما بهترین قطر برای پارکت در دکوراسیون کلاسیک قطر 12 میل می باشد.

پارکت مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک

پیشنهاد مطالعه مقاله:  روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

پارکت مناسب برای دکوراسیون های معمولی

در دکوراسیون های معمولی در مقایسه با دکوراسیون مدرن، دست شما در انتخاب نوع، رنگ و طرح پارکت بازتر است و حتما نیازی نیست تا از رنگ های خاص و محدودی استفاده کنید. به این ترتیب می توانید با فراغ خاطر پارکت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. البته توجه به رنگ مبلمان، دیوارپوش ها و کابینت های آشپزخانه را نیز نباید فراموش کرد. همینطور میزان نوری که به خانه می تابد نیز باید در نظر گرفت.
از آنجایی که در دکوراسیون معمولی برای رنگ مبلمان از رنگ های سفید، کرم قهوه ای و نخودی استفاده می کنند، برای انتخاب رنگ پارکت مناسب برای دکوراسیون معمولی بهتر است که رنگ های روشن مانند پارکت های طلایی استفاده شود تا به این طریق جذابیت مبلمان مشخص تر باشد.

پارکت مناسب برای دکوراسیون های معمولی

خرید پارکت

قبل از اینکه اقدام به خرید پارکت کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید پارکتی بادوام، با کیفیت و همینطور با قیمت مناسب خریداری کنید.
زمانی که اقدام به خرید پارکت مورد نیاز خود می کنید، با انواع پارکت ها با طرح ها، رنگ ها و کیفیت و همینطور با برندهای متفاوتی مانند پارکت لمینت ایرانی و … مواجه می شوید. پس بهتر است که از قبل اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشید.
پرتردد و یا خلوت بودن مکان مورد نظر شما از مواردی است که باید در زمان خرید پارکت به آن توجه کرد. چنانچه محیط کاری شما پر رفت و آمد است، باید پارکتی را انتخاب کنید که از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای مثال آشپزخانه یکی از بخش هایی است که به دلیل تردد زیاد و همچنین افتادن ظروف و ریختن مواد غذایی، نیاز به تمیزکاری بیشتری دارند. بنابراین بهتر است که از پارکت های مقاوم استفاده شود تا بتواند عمر طولانی تری داشته و از هزینه های تعویض و ترمیم پارکت جلوگیری شود.
در هنگام خرید پارکت برای محل کار خود علاوه بر مقاومت پارکت، باید ضخامت آن را نیز در نظر بگیرید. بهترین ضخامت برای پارکت در محیط کار 12 میل است.
همانطور که گفته شد درهنگام انتخاب طرح و رنگ پارکت باید رنگ مبلمان و دیوار را نیز در نظر گرفت. در بازار، پارکت هایی با طرح ها و شیارهای متنوعی وجود دارد که بر حسب نیاز خود می توانید آنها را تهیه کنید.

انتخاب مناسب ترین پارکت لمینت

ضد آب بودن

زمانی که پارکت ها تولید شده و به بازار عرضه شدند، یکی از جدیدترین و منحصربفردترین کفپوش هایی بودند که توجه بسیاری را به خود جلب کردند. اما بعد از گذشت مدت زمانی دچار بحران شدند و آن عدم مقاومت در برابر رطوبت بود. به این ترتیب استفاده از آن محدودیت مکانی داشت و در هر آب و هوایی قابل استفاده نبود. به این ترتیب تولید کنندگان به فکر تولید پارکت های ضد آب افتادند. پارکت ضد آب از چندین لایه مهندسی شده تشکیل شده است. این کفپوش دارای یک لایه میانی به نام  MDF که به آن چوب فشرده می گویند، است که توسط لایه لمینیت پوشیده شده که علاوه بر ضد آب بودن و رطوبت بالا، در مقابل ساییدگی نیز مقاوم است.
در آخر نیز پیشنهاد می کنیم قبل از خرید هر نوع پارکت، از مشاورین مطرح در این زمینه نظرخواهی کرده و با توجه به مکان مورد نظر خود اقدام به خرید پارکت نمایید.

پیشنهاد خوانش مقاله مرتبط:

دلایل باد کردن پارکت لمینت چیست

روشهای رفع صدا و جیر جیر پارکت لمینت

همه چیز درباره آسیب زدن موریانه به پارکت لمینت

روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

راهنمای تمیز کردن پارکت لمینت

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *