آموزش تصویری نصب لمینت

آموزش تصویری نصب لمینت

آموزش تصویری نصب لمینت پارکت لمینت یکی از پرکاربرد ترین کفپوش هایی است که امروزه با توجه به رونق پروژه های بازسازی مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع طرح و رنگ در کنار راحتی نصب این کفپوش و خرید پارکت لمینت و پارکت لمینت قیمت از مهمترین مزایای این کفپوش می باشد.

نحوه تولید پارکت لمینت سبب شده است که نصب لمینت ( نصب لمینت کف ) نصبی ساده و آسان باشد و به شما این امکان را می دهد که این کفپوش را تقریبا روی هر زیر سازی و بستری نصب کنید.

1- ابزار نصب پارکت لمینت

مساحت اتاق یا فضایی که قرار است آن را با کفپوش لمینت فرش کنید محاسبه کنید و با اضافه کردن 10 درصد به مساحت فضا، کفپوش لمینت مورد نظر خود را سفارش دهید.

قبل از اقدام به نصب، جعبه های کفپوش لمینت را 48 ساعت در فضایی که قرار است نصب شوند قرار دهید تا متریال با محیط نصب کاملا همدما شود و انقباض یا انبساط پارکتهای لمینت به زیبایی نهایی کار شما آسیب وارد نکند.

مواد و مصالح و ابزار لازم جهت اجرای کفپوش های لمینت را فراهم کنید و حتما به دستور العملهای ایمنی در حین کار توجه کنید.

جهت مشاوره و خرید پارکت لمینت با واتساپ 09059640710 پیام دهید یا با شماره های 02122337204 در تماس باشید

آموزش تصویری نصب لمینت

2- زیرسازی پارکت لمینت

یکی از مهمترین ویزگی های پارکت لمینت قابلیت نصب روی بسترهای گوناگون است. کفپوش لمینت را می توان روی کفهای بتنی، سنگ، موزائیک و … به شرطی که سطحی تراز و هموار را ایجاد کرده باشد، اجرا نمود.

قبل از شروع به نصب پارکتهای لمینت، کف موجود را کاملا تمیز کنید، بستر کار باید عاری از گرد و خاک باشد. حتما به این نکته توجه کنید که سطح کف باید کاملا خشک و عاری از رطوبت باشد. اگر کفسازی زیر کار را تازه اجرا کرده اید باید تا خشک شدن کامل آن صبر کنید. حداکثر رطوبت نسبی مجاز کف برای نصب لمینت 12 درصد می باشد. ( برای کفسازی های بتنی حداقل 60 روز زمان زمان لازم است تا کاملا خشک شوند)

سطح کف زیرکار  (بستر کار) را کاملا تراز نمایید. در صورتی که لازم باشد باید توسط ساب زدن و یا استفاده از ملاتهای ترمیمی سطح بستر را کاملا تراز و پرداخت نمایید. اگر از سیستم گرمایش از کف استفاده می کنید حتما باید قبل از نصب این مورد را با تامین کننده لمینت در میان بگذارید تا لمینت مناسب این فضا را در اختیار شما بگذارد. و قبل از نصب کفپوش لمینت حداقل برای 3 هفته باید سیستم گرمایش از کف را خاموش نمایید.

3- اجرای فوم (یا لایه بخار بند)

قبل از نصب پارکت لمینت باید یک لایه فوم روی کف موجود (بستر کار) اجرا شود. جنس فومها از پلی یورتان، پلی اتیلن و … می باشد و برای اکثر فضاها فوم با ضخامت 3 میلیمتر پیشنهاد می شود. فومها را بصورت لب به لب روی سطح کف پهن کنید و لبه ها را توسط نوار چسب به یکدیگر متصل کنید. (فومها را روی یکدیگر اورلپ نکنید) فوم را تا ارتفاع 2 سانتیمتر روی دیوار بالا بیاورید و به دیوار بچسبانید.

بازسازی ویلا را می توانیم یکی از مهم ترین خدمات شرکت طرح معماری ایوان بدانیم که شما عزیزان با مراجعه به لینک می توانید به صفحه خدمات مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه مقاله: آموزش اندازه گیری پارکت لمینت

آموزش تصویری نصب لمینت

4- نصب کفپوش لمینت

سطح فوم را از تمیز کنید و پارکت لمینت را مطابق روش زیر نصب نمایید:

عرض اتاق را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که عرض اولین و آخرین ردیف تخته ها کمتر از 9 سانتیمتر نخواهد شد. در این صورت از عرض ردیف اول لمینت ها باید کاسته شود. برای این کار باید لمینت ها را توسط اره های مخصوص برش دهید. نصب را از یک گوشه و از لبه یکی از دیوارها آغاز کنید و کار را تا انتها ادامه دهید. از هر طرف حداقل 1 سانتیمتر فضا بین کفپوش و دیوارها باید خالی بماند. برای اینکار از قطعات چوبی به عرض 1 سانتیمتر استفاده کنید تا این فضا در همه جا ثابت و یکسان باشد.

پیشنهاد مطالعه مقاله:   بهترین و مناسب ترین پارکت لمینت برای محیط کار چه ویژگی هایی دارد؟

آموزش تصویری نصب لمینت

پس از نصب قطعه اول تخته دوم و سوم و .. را نصب کرده و کار را تا انتهای ردیف ادامه دهید. برای اتصال تخته های پارکت به یکدیگر باید لبه های پارکت را با کاملا در یکدیگر چفت و بست نمایید.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  انتخاب پارکت لمینت آشپزخونه

آموزش تصویری نصب لمینت

دقت کنید که طول هیچکدام از پارکتهای لمینت نباید کمتر از 30 سانتیمتر باشد. دستور العمل نصب ردیف دوم تا آخرین ردیف یکسان و مشابه خواهد بود

آموزش تصویری نصب لمینت

اولین قطعه ردیف دوم را با رعایت فاصله از دیوار نصب کنید و دقت کنید که حتما لمینت به ردیف قبلی بخوبی چفت شود. حواستان باشد که کار باید به صورت آجر چین انجام شود و بندهای عرضی نباید در یک امتداد باشند.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

آموزش تصویری نصب لمینت

طول این قطعه باید به اندازه ای باشد که حداقل فاصله میان بندهای عرضی 30 سانتیمتر باشد.

سپس تمام قطعات نصب شده در ردیف دوم را توسط ابزار مخصوص یا تخته و یک چکش به خوبی در ردیف اول چفت و بست کنید تا هیچ فاصله ای میان ردیفها وجود نداشته باشد.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  بهترین زمان برای واکس پارکت لمینت هر چند وقت یک‌ بار است ؟

آموزش تصویری نصب لمینت
آموزش تصویری نصب لمینت

5- جانمایی لوله ها و چارچوب در

هنگام نصب لمینت کف، در برخی نقاط مانند چارچوب درها و یا لوله های شوفاژ و … باید با استفاده از الگوی برش خاص همان نقطه و یا با استفاده از گردبرها و … کفپوش را به گونه ای برش داد که هم به آسانی نصب شود و هم زیبایی ظاهری آن از بین نرود. نحوه اجرای کفپوش لمینت در اطراف لوله های شوفاز به عنوان نمونه در پایین نمایش داده شده است.

جهت مشاوره با واتساپ 09059640710 پیام دهید یا با شماره های 02122337204 در تماس باشید

پیشنهاد مطالعه مقاله: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت

آموزش تصویری نصب لمینت

6- اجرای ماستیک

در پایان نصب پارکت لمینت ، نباید به جز فاصله میان دیوار و کفپوشها هیچ فضای خالی دیگری وجود داشته باشد. پس از کامل شدن نصب تمام قطعات چوبی که برای ایجاد فاصله بین تخته های لمینت و دیوارهای طرفین قرار داده بودید را جمع آوری کنید.

آموزش تصویری نصب لمینت

پس از جمع کردن تمام قطعات فاصله بین دیوار و کفپوش لمینت را با ماستیک یا فتیله های مخصوص همین کار پرکنید. انجام این کار و پر کردن این فضای خالی بسیار مهم است و در غیر این صورت پس از مدتی لمینتهای نزدیک دیوار دچار جابجایی شده و بین انها درز ایجاد خواهد شد.

آموزش تصویری نصب لمینت

مزایای پارکت لمینت

بی شک استفاده از پارکت لمینت دارای مزایای بسیاری به همراه خود می باشد که شما می توانید به راحتی تصمیم بر آن بگیرید که از پارکت لمینت ها به جای سرامیک استفاده نمایید از بزرگترین و بهترین ویژگی های پارکت لمینت می توانیم به  دارای هزینه کم تر نسبت به سرامیک، هزینه کمتر در زیر ساخت نسبت به سرامیک، قابلیت  نصب بروی سیستم گرمایشی کف و مهم تر از همه آن که در صورتی که نیاز به جابه جایی باشد می توانید آن ها را با خود جابه جا نمایید.

افزایش طول عمر کاغذ دیواری یکی از پر بازدید ترین مقالات سایت می باشد که پیشنهاد می شود آن را مطالعه نمایید.

امتیاز دهید

۲ thoughts on “آموزش تصویری نصب لمینت

  1. اشتراک ها: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت | طرح معماری ایوان

  2. اشتراک ها: 9 ایده جذاب و نمونه کار استفاده از پارکت لمینت | فروشگاه ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *