نحوه نصب کفپوش لمینت

نحوه نصب پارکت لمینت

نحوه نصب کفپوش لمینت

حتی افراد مبتدی نیز می توانند مانند حرفه ای ها کف بچینند

نحوه نصب پارکت لمینت 01
نحوه نصب پارکت لمینت 01

نصب کفپوش پارکت لمینت حتی برای مبتدیان کار سختی نیست. در واقع، پس از اتمام نصب کفپوش‌ها، تعجب خواهید کرد که چرا کسی برای آن به نصاب‌های حرفه‌ای پول پرداخت می‌کند.  بر خلاف کاشی و سرامیک، نصب پارکت لمینت خشک است – بدون دوغاب، بدون ملات، بدون چسب که در حین کار نصب می شود. و بر خلاف کفپوش های چوبی جامد که نیاز به میخ زدن دارند، پارکت لمینت به هم چسبیده و در جای خود قرار می گیرد. کفپوش پارکت لمینت یک متریال کف شناور است که به کف زیرین یا لایه زیرین چسبانده نمی شود. نصب پارکت لمینت بسیار شبیه به چیدن یک پازل بزرگ است و تقریباً برای هر اتاقی بیش از یک روز طول نمی کشد.  در اینجا آنچه شما باید در مورد نحوه نصب پارکت لمینت بدانید آورده شده است.

جهت استعلام پارکت لمینت قیمت و خرید پارکت لمینت وارد سایت شوید

قبل از اینکه شروع کنید بهترین راه برای گذاشتن کفپوش پارکت لمینت این است که از یک کف زیرین یا قدیمی که صاف، صاف و تمیز است شروع کنید. برای کفپوش پارکت لمینت به یک لایه زیرین ورق فوم نیاز دارید. قبل از شروع نصب پارکت لمینت، تمام قرنیزها را از اطراف اتاق بردارید و همچنین هر گونه مصالح مزاحم و برجستگی یا پوشش مجرای برگشت هوا را که روی زمین نصب شده است، جدا کنید. تمام کف را کاملاً جارو و/یا جاروبرقی بکشید.

نحوه نصب پارکت لمینت 02
نحوه نصب پارکت لمینت 02

 

آنچه شما نیاز داریدتجهیزات / ابزارابزار چاقو چکش ضربه زدن به بلوک یا نوار چسب چکش لاستیکی (اختیاری)متر نواری مستقیم نخ ریسمان رنگی، اره منبت کاری اره مویی، یا اره دستیاره رومیزی (اختیاری)جعبه گچ مواد کف پوش پارکت لمینیت زیرانداز و نوار چسب جدا کننده چوب ضایعات

نحوه نصب پارکت لمینت
نحوه نصب پارکت لمینت

طرح بندی پارکت لمینت را تست کنید

چند تخته پارکت لمینت را تست کنید تا ببینید چگونه در اتاق قرار می گیرند. برای یک اتاق کوچک تا متوسط، به جای اندازه‌گیری و محاسبه، استفاده از خود کف‌پوش راحت‌تر است. تخته ها را کنار هم در سراسر اتاق بچینید. می توانید مفاصل جانبی را به هم قفل کنید یا به سادگی تخته ها را در مقابل یکدیگر قرار دهید. فقط مراقب باشید که اگر اتصالات به هم قفل نشده اند، روی کفپوش راه نروید. در مرحله بعد، طول تخته ها را از انتها به انتها بچینید. مراقب باشید تخته ها را به هم قفل نکنید. این باعث ایجاد قفلی می شود که باز کردن آن دشوار است و می تواند به لبه ها آسیب برساند. هنگامی که به چیدمان کلی پی بردید، تخته ها را بالا بکشید و آنها را در یک منطقه نزدیک قرار دهید.

نحوه نصب پارکت لمینت 04
نحوه نصب پارکت لمینت 04

زیرانداز را نصب کنید

سازندگان کفپوش پارکت لمینت همیشه توصیه می کنند که برای کفپوش های پارکت لمینت، زیری قرار دهید. این لایه فوم نازک و متراکم به جذب صدا کمک می‌کند، یک مانع حرارتی ایجاد می‌کند، راه رفتن روی پارکت لمینت را راحت‌تر می‌کند و به پر کردن شکاف‌ها و برآمدگی‌های جزئی در کف زیرین کمک می‌کند.

ورقه های لایه زیرین را باز کنید و لبه ها را به هم بچسبانید تا با هم تماس داشته باشند اما روی هم قرار نگیرند. طبق توصیه سازنده، درزها را با نوار چسب محکم کنید. برخی از لایه‌های زیرین دارای لبه‌های چسبنده هستند که برای اتصال قطعات استفاده می‌شوند.

با استفاده از یک چاقوی کاربردی، لایه زیرین را طوری برش دهید که در برابر دیوارها و موانع قرار بگیرد.

نکته

اگر قصد دارید کفپوش پارکت لمینت را روی بتن یا سطح مستعد رطوبت دیگری نصب کنید، سازنده کفپوش ممکن است یک مانع رطوبت یا بخار را برای محافظت از کفپوش توصیه کند. انواع خاصی از لایه های زیرین نیز مانع رطوبت/بخار هستند. در غیر این صورت، می توانید ورقه های پلاستیکی ضخیم را نصب کنید و درزها را با نوار چسب بزنید تا مانع رطوبت شود. به طور معمول، این زیر لایه زیرین قرار می گیرد.

نحوه نصب پارکت لمینت 06
نحوه نصب پارکت لمینت 06

ردیف اول تخته ها را شروع کنید

زبانه ها (نه شیارها) را از تخته هایی که دیوار اول را لبه می کنند، جدا کنید. اغلب، انجام این کار با یک چاقوی تیز به اندازه کافی آسان است، یا می توانید از اره رومیزی یا اره مدور استفاده کنید.

اولین ردیف را روی طولانی ترین دیوار با لبه های بریده شده تخته ها روی دیوار شروع کنید. از سمت راست شروع کنید و به سمت چپ کار کنید. یک تخته با اندازه کامل را روی دیوار قرار دهید، آن را حدود 1/4 تا 3/8 اینچ (طبق دستور سازنده) از دیوار فاصله دهید و مطمئن شوید که لبه شیار رو به بیرون باشد. برای حفظ این شکاف، جداکننده‌های چوب ضایعاتی را بین کف و دیوار قرار دهید.

نکته

همیشه ایده خوبی است که یک خط گچی را در جایی که لبه شیار در ردیف اول قرار دارد، بچسبانید. خط را در نقاط مختلف در امتداد دیواری که تخته ها روی آن شروع می شوند اندازه گیری کنید. دیوارها همیشه صاف نیستند و ممکن است لازم باشد ردیف را به داخل (به سمت دیوار) یا بیرون (دور از دیوار) تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که شکاف توصیه شده را حفظ کرده اید تقریبا 1 سانت از دیوار فاصله باشد ، و همچنین بررسی کنید که پایه نصب مجدد شکاف را بپوشاند.

نحوه نصب پارکت لمینت 07
نحوه نصب پارکت لمینت 07

با تخته های تمام قد اضافی ادامه دهید و به سمت چپ تا انتهای اتاق کار کنید. در حین کار، هر قطعه را با استفاده از چکش و بلوک ضربه ای یا میله کشی به همسایه خود قفل کنید تا اتصالات را محکم کنید. اتصالات انتهایی باید محکم و بدون شکاف باشد. برخی از تولیدکنندگان پیشنهاد می‌کنند که برای کمک به بستن درزهای انتهایی، با یک چکش لاستیکی روی تخته‌ها ضربه بزنید.

ردیف اول را تمام کنید

هنگامی که به انتهای سمت چپ ردیف اول رسیدید، آخرین تخته احتمالاً خیلی طولانی خواهد بود. طول مورد نیاز را اندازه گیری کنید و آن را به یک تخته با اندازه کامل منتقل کنید، از سمت راست به سمت چپ اندازه گیری کنید تا انتهای زبانه تخته برای اتصال به آخرین تخته کامل حفظ شود. حتماً شکاف انبساط در دیوار را در نظر بگیرید.

تخته را با اره مدور یا اره مویی به طول برش دهید. انتهای برش را حفظ کنید. این اولین تخته را در ردیف دوم تشکیل می دهد که از سمت راست اتاق شروع می شود.

قطعه برش نهایی را در ردیف اول کف قرار دهید و محل اتصال انتهای زبانه و شیار را مانند قبل محکم کنید. یک میله کششی مخصوصاً در انتهای یک ردیف مفید است.

ردیف های بعدی را برنامه ریزی کنید

با حرکت از راست به چپ، آخرین قطعه در هر ردیف همیشه قطع می‌شود و قطعه برش از سمت چپ به پایین تغییر می‌کند تا ردیف بعدی کفپوش در سمت راست شروع شود.

ردیف‌های تخته‌های لمینت باید دارای ظاهری تکان‌دهنده و دندانه‌دار باشند تا درزها هرگز در ردیف‌های مجاور قرار نگیرند. این امر نه تنها ناخوشایند است، بلکه پایداری ساختاری کفپوش را نیز به خطر می اندازد.

بهترین کار این است که طول قطعات بریده شده کمتر از 16 اینچ نباشد. اما با یک کف زیرین صاف و ثابت، طول برش‌ها می‌تواند تا 1 فوت کوتاه شود. اگر متوجه شدید که در ردیف اول شما یک قطعه برش بسیار کوتاه در انتهای سمت چپ باقی می ماند، بهتر است ردیف را به گونه ای تنظیم کنید که با یک تخته جزئی در انتهای سمت راست شروع شود. این اطمینان حاصل می کند که تخته بریده شده در سمت چپ طول قابل قبولی دارد.

به گذاشتن ردیف های بیشتر ادامه دهید

تخته ها را برای ردیف های دوم و بعدی با استفاده از تکنیک مشابه اما کمی متفاوت با ردیف اول نصب کنید. برای این ردیف ها، هر قطعه را با زاویه 45 درجه نگه دارید و لبه زبانه بلند را در شیار تخته های ردیف قبل فرو کنید. سپس قطعه را صاف روی زمین پایین بیاورید تا مفصل قفل شود. در نهایت، با چکش و بلوک ضربه ای یا میله کشش (به جز اولین قطعه در هر ردیف) قطعه را به همسایه خود در همان ردیف بزنید.

نحوه نصب پارکت لمینت 08
نحوه نصب پارکت لمینت 08

آخرین ردیف را نصب کنید

مگر اینکه خیلی خوش شانس باشید، باید آخرین ردیف تخته های خود را پاره کنید تا نصب کف اتاق به پایان برسد. تخته‌ها را در این ردیف آخر علامت بزنید تا شکاف انبساط 1/4 اینچی بین کفپوش و دیوار وجود داشته باشد. ردیف آخر تخته ها را با استفاده از اره مدور، اره رومیزی یا اره منبت کاری اره مویی پاره کنید.

آخرین ردیف تخته های پاره شده را با استفاده از همان روش اتصال زبانه و شیار نصب کنید. این ممکن است در مورد آخرین ردیف تخته ها کمی مشکل باشد زیرا شما محکم روی دیوار کار می کنید. اما حتی در فضاهای تنگ، مانند زیر آویزان کابینت، همچنان باید فضای کافی برای زاویه دادن تخته به سمت بالا داشته باشید تا آن را در موقعیت قفل قرار دهید.

نصب را با برداشتن تمام فاصله ها و سپس نصب قالب گیری قرنیز در امتداد محیط اتاق تکمیل کنید. شکاف ها در امتداد دیوارها باید به طور کامل توسط قالب پنهان شوند.

نکته

از یک خط صاف بلند، یک T-square یا یک خط گچی برای علامت گذاری خطوط برش طولانی برای برش های برش در طول تخته های کف استفاده کنید. از مربع سرعت استفاده کنید یا مربع را برای علامت گذاری خطوط برای برش های متقاطع امتحان کنید.

نکاتی برای برش کفپوش لمینت

نحوه برش کفپوش پارکت لمینت ممکن است برای مبتدیان ترسناک به نظر برسد، اما نسبتا آسان است. در مورد تکنیک خود برای برش یا کندن تخته های پارکت لمینت زیاد نگران نباشید. تخته ها بسیار نازک هستند، با هسته ای از تخته فیبر که به راحتی برش می دهد. و هنگام نصب قرنیزها و قالب‌گیری، لبه‌های برش پنهان می‌شوند، بنابراین برش‌های کامل ضروری نیستند.

اره های رومیزی همیشه بهترین برش ها را ایجاد می کنند، اما می توانید از اره مدور، اره مویی یا حتی اره دستی نیز استفاده کنید. تیغه های اره دندانه ریز با بریدگی کمتر سطح پارکت لمینت برش های بهتری ایجاد می کنند. برای بریدگی ها، منحنی ها و سایر برش های سفارشی، اره منبت کاری اره مویی بهترین است.

اره های دایره ای و اره های منبت کاری اره مویی بر روی مواد بریده می شوند، بنابراین بیشتر تراشه ها در قسمت بالایی قطعه کار اتفاق می افتد. برای به حداقل رساندن بریدگی روی سطح کف، قسمت پشت تخته را به سمت بالا برش دهید. اره‌های رومیزی برش داده می‌شوند، بنابراین در این مورد تخته‌ها را رو به بالا ببرید.

 

اشتباهات رایج در اجرای کفپوش لمینت

یک اشتباه رایج هنگام گذاشتن کفپوش پارکت لمینت، نصب آن بر روی یک کفپوش قدیمی مانند وینیل است که نرم یا بالشتک است. این امر به ویژه در هنگام نصب کفپوش پارکت لمینت در آشپزخانه و حمام در مقابل اتاق نشیمن و اتاق خواب ممکن است صدق کند، زیرا رطوبت در آن مناطق ممکن است باعث تاب برداشتن یا نرم شدن کف قدیمی شده باشد.

اگر سطح کف قدیمی آسیب یا ناهمواری داشته باشد، احتمالاً باید آن را بردارید. سپس، قبل از نصب کفپوش زیرین و پارکت لمینت، یک لایه نازک و سفت و سخت از تخته سه لا قرار دهید تا به عنوان یک پایه صاف و محکم عمل کند.

پیشنهاد مطالعه:

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت معایب مزایا

روغن کاری پارکت لمینت چه مزایایی دارد ؟

بهترین زمان برای واکس پارکت لمینت هر چند وقت یک‌ بار است ؟

عوامل موثر بر قیمت پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت + انتخاب رنگ

5 مدل پارکت لمینت در سال 2022

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت معایب مزایا

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *