همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

پیشنهاد ما این است که طراحی داخلی منزلتان را تغییر بدهید و بهترین روش برای این تغییر، استفاده از کاغذ دیواری قابل شست و شو برای تمام دیوارهای خانه‌تان، به خصوص کاغذ دیواری مخمل است.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخملی چیست؟

کاغذ دیواری مخمل زیبایی و درخشندگی خاصی به خانه شما می بخشد که حتی فکرش را هم نخواهید کرد. ویژگی برجسته درباره این کاغذهای دیواری این است که نه تنها جلوه بصری به خانه شما می‌دهند؛ بلکه با لمسشان بافت منحصر به فردی را زیر انگشتانتان احساس خواهید کرد. بافتی که دقیقا پارچه‌های مخمل لطیف را برای شما تداعی خواهند کرد.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخمل این امکان را به شما می‌دهد که خانه‌ایی نه تنها زیبا و شگفت انگیز، بلکه گرم و دنج داشته باشید. تنوع طرحهای این کاغذ دیواری بسیار زیاد است. شما میتوانید برای داشتن یک خانه لاکچری و یا حتی یک خانه ساده اما شیک روی کاغذ دیواری مخمل حساب کنید.

بازدید از نمونه کار دکوراسیون

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

تاریخچه ساخت کاغذ دیواری مخمل

کاغذ دیواری مخمل که گاهی اوقات به آن کاغذ دیواری فِلاک (Flock) نیز گفته می‌شود؛ برای اولین در چین باستان اختراع و مورد استفاده قرار گرفت. چینیان بر روی یک صفحه کاغذی، به شکل سنتی، پسماندهای پشمی صنعت پارچه سازیشان را به شکل پودر درمی‌اوردند و پارچه یا روکشی چسبنده شبیه مخل از آنها می‌ساختند. آنها این پارچه مخمل ساختگی را برای تولید کاغذ دیواری استفاده می‌کردند.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

امروزه  تکنولوژی ساخت کاغذ دیواری مخمل بسیار مدرن شده است و اینکار توسط ماشین‌های صنعتی بدون دخالت مستقیم انسان انجام می‌شود. این کاغذهای دیواری از مواد پلی‌آمیدی و یا ویسکوزی و  با چسب مخصوص بر روی کاغذ ساخته میشوند.

کاغذ دیواری مخمل بخش مهم و جدایی ناپذیر از سبک دکوراسیون آسیایی از جمله: سبک هندی، چینی وسبک عربی است و البته این نوع کاغذ دیواری جایگاه بسیار مهمی در سایر سبک‌های دکوراسیون از جمله روکوکو، باروک و سلطنتی دارد.

آشنایی بیشتر با انواع مدل کاغذ دیواری سال جدید 

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

مزایا و معایب کاغذ دیواری مخمل

  • کاغذ دیواری مخمل، یک عایق حرارتی عالی است.
  • الگوهای طرحدار این کاغذ نرم و بسیار شبیه مخمل و یا جیر واقعی هستند.
  • کاغذ دیواری مخمل از کیفیت و دوام بسار بالایی برخوردار است و برخلاف تصور عموم در هنگام نصب و یا گذشت زمان آنها پاره و یا به راحتی کنده نمی‌شوند.
  • نصب و استفاده از آنها بسیار راحت است و در صورت لزوم میتوانید آنها را با یک پارچه خشک و یا کم رطوبت تمیز کنید.
  • کاغذ دیواری مخمل بیشتر از هر نوع کاغذ دیواری دیگری، طرحهای رنگارنگ و گلدار دارد.
  • زیبایی‌های سطحی این کاغذ، تمام ناهمواریهای دیوار را می‌پوشاند.
  • با گذشت زمان طرح‌ها و بافت روی این کاغذ اصلاً از بین نمی‌رود.
  • این کاغذ مقامت بالایی در مقابل مواد اشتعالزا دارد و دچار حریق نمی‌شود.
  • کاغذ دیواری مخمل از محیط زیست دوست ترین انواع کاغذ است که کمترین آسیب را به محیط زیست می‌زند.
  • کاغذ دیوار مخل مناسب برای تمامی فضاها از اتاق نشیمن تا اتاق خواب است.
  • استفاده از یک کاغذ دیواری مخمل با طرحی خاص میتواند نمایانگر سلیقه و شخصیت بی‌نظیر شما باشد.

جنس کاغذ دیواری مخملی

مخمل به طور کلی به پارچه‌ایی کرکی گفته می‌شود که از انواع ابریشم، پنبه، کتان و یا حتی پشم ساخته می‌شود. این پارچه از دیرباز مورد علاقه اشراف و عاشقان سبک دکوراسیون‌هایی مانند باروک و یا روکوکو و سایر سبک‌های پرزرق و برق بوده است.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

دنبال کنندگان سبک‌های دکوراسیون گفته شده با ساخت کاغذ دیواری از جنس مخمل سعی داشتند که نشانه‌هایی از اشرافیت خود را بر روی دیوارهایشان نیز به نمایش بگذارند. این کاغذها طرح‌ها و یا گل‌هایی از جنس مخمل دارند که با لمس کردنشان بافت نسبتاً متراکی را زیر انگشت احساس خواهیم کرد.

با ساخت انواع کاغذ دیواری مخمل، سازندگان کاغذ دیواری از پارچه‌ای با بافت جیر مانند نیز برای ساخت این دیوارپوش بهره بردند. جیر در واقع، چرم بسیار نازکی است که جذب رطوب بالایی دارد و از پوست حیواناتی چون بز، گوسفند و یا آهو ساخته می‌شود. کاغذ دیواری که طرح‌های آن از جنس جیر است بافتی به مراتب متراکم‌تر دارد و از نظر رنگی براقتر از انواع مخمل است.

مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

عکس انواع مدل کاغذ دیواری مخملی

در بازار فروش لوازم دکوراسیون، انواع مختلفی از کاغذ دیواری مخمل با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد. سبک دکوراسیون و رنگ مبلمان و لوزام دکوراتیو خانه‌تان در رابطه با اینکه چه رنگ و یا طرحی از کاغذ دیواری مناسب خانه شما است، بسیار موثر است.

کاغذ دیواری مخمل طوسی و مشکی

انتخاب تم رنگی طوسی و مشکی برای دکوراسیون داخلی خانه، همواره از کم ریسک‌ترین گزینه‌ها بوده است. در سبک دکوراسیون داخلی مدرن؛ طراحان دکوراسیون از رنگ طوسی و مشکی برای ایجاد کنتراست رنگی و یا ایجاد فضایی خنثی استفاده میکنند.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

برخی از طراحان شناخته شده در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون نیز معتقدند که ترکیب  طوسی و مشکی دقیقاً همان ترکیب رنگ لاکچری است که افراد خاص به دنبالش هستند. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک تم خاص و در عین حال لوکس برای منزلتان هستید، کاغذ دیواری مخمل با تم سفید و مشکلی(مثلا طرح مشکی و زمینه طوسی) انتخاب بسیار خوبی برای شماست.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

انواع مختلفی از کاغذ دیواری مخمل با تم سفید و مشکی در فروشگاه ایوان وجود دارد که در ادامه به توضیح درباره ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

کاغذ دیواری گلدار

در رابطه با استفاده از کاغذ دیواری گلدار جسور باشید. این طرح از کاغذ دیواری را می‌توانید برای هر نقطه از خانه از اتاق خواب تا نشیمن استفاده کنید.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

پیشنهاد ما به شما این است که از کاغذ دیواری گلدار به صورت ترکیبی استفاده کنید. برای مثال یک دیوار کانونی در منزلتان را توسط کاغذ دیواری مخمل گلدار دیزاین کنید و برای دیوارهای جانبی ازکاغذ مخمل ساده بهره ببرید.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخمل با طرح خاص

اگر از میان تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی طرفدار طرح‌های تلفیقی هستید، می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که پترنی با طرح‌های ترکیبی دارند. یکی از این کاغذهای دیواری، کاغذ دیواری  مخمل مدل ونینی 4616 است. نقوش این کاغذ دیواری ترکیبی از طرح‌های داماسک و گیاهی است که همنشینی مناسبی با سبک دکوراسیون کلاسیک و سنتی خواهد داشت.

مشاهده کاغذ دیواری  اتاق پذیرایی

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخمل راه راه

اگر از داشتن یک دکوراسیون داخلی ساده خسته و دلزده شده‌اید؛ پیشنهاد ایوان به شما تغییر حال و هوای دیوارهای خانه با نصب کاغذ دیواری  راه راه است. با کاغذ دیواری راه راه اگر جهت خطوط عمودی باشد باعث بلندتر دیده شدن دیوارها و در سقف اتاق می‌شود که در این حالت می‌توانید از لوستر و یا دیوار آویزهای بلند استفاده کنید و سبکی مدرن به خانه ببخشید.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخمل با طرح داماسک

نقوش داماسک از جمله طرح‌های اصیلی هستند که ریشه در هنر ایرانی اسلامی دارند. کاغذ دیواری‌هایی که با این طرح‌ها به فروش می‌رسند، از جمله پرطرفدارترین انواع کاغذ دیواری هستند. پیشنهاد ایوان به شما این است که کاغذ دیواری های طرح اسلیمی را برای دیوار اتاق نشیمن ویا پذیرایی نصب کنید و اگر سبک خانه شما کلاسیک و یا سنتی است، این کاغذ دیواری انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری مخملی

همانطور که در این مقاله خواندیم، کاغذ دیواری وسیله‌ایی دکوراتیو است که با عوض کردن ظاهر دیوار و حتی سقف خانه نقش مهمی در  تغییر سبک دکوراسیون داخلی خانه دارد. از میان انواع کاغذ دیواری‌های موجود در بازار دکوراسیون خانگی، کاغذ دیواری‌های مخمل طرفداران زیادی دارند.

این کاغذهای دیواری به دلیل زیبایی، کیفیت بالا در ساخت و بافت وطرح‌های متنوعی که دارند برای انواع سبک‌های دکوراسیون از کلاسیک تا مدرن و یا حتی تلفیقی قابلیت استفاده دارند.

برای خرید کاغذ دیواری با بهترین کیفیت و تنوع بالا در طرح به فروشگاه ایوان مراجعه کنید. با خرید از ایوان خیال شما از بابت نحوه طراحی و نصب کاغذ دیواری ‌های خریداری شده راحت خواهد بود. با خرید هر نوع از این محصولات قادر خواهید بود از خدمات مشاوره و نصب آنها توسط کارشناسان شرکت معماری ایوان بهره مند شوید. همچنین برای خرید حضوری انواع کاغذ دیواری میتوانید با ما در تماس باشید.

آدرس: تهران – خیابان بنی هاشم – کوچه طبری – مجتمع ارغوان – طبقه چهارم واحد ۳۳

تلفن: 6- 02122337204

ایتا :    09059640710 

واتساپ: 09059640710

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *