روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری

روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری
روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری قابل شست و شو  و یا پوستر دیواری یکی از پرطرفدار ترین مدل‌ها برای پوشش و زیبا سازی دیوار ها در دکوراسیون منزل است،

شاید در نگاه اول قیمت رول های کاغذ دیواری کمی بالا به نظر برسد، اما طول عمر این کاغذ های دیواری بسیار بالا بوده و همچنین طرح های بسیار زیبایی را نیز دارد که با همه این موارد می تواند در طولانی مدت به شدت صرفه اقتصادی داشته باشد.

علت باد کردن کاغذ دیواری چیست؟

اما این پوشش پر طرفدار هم در نوع خود دچار مشکلاتی خواهد شد. یکی از این مشکلات حبابهای زیر کاغذ دیواری است.عوامل مختلفی در به وجود آمدن حبابهای زیر کاغذ دیواری تاثیر گذارند.اکثر حباب های ایجاد شده معمولا اندکی بعد از نصب کاغذ دیواری شکل می گیرند.
عمده علت آن به چسبی که با آن کاغذ دیواری را نصب می کنند بر میگردد.
باید به شما بگوئیم که نگران نباشید مشکل از کاغذ دیواری شما نیست.

بعضی مواقع زمانی که کاغذ دیواری را روی دیوار نصب می‌کنید هوا به زیر کاغذ دیواری نفوذ کرده و باید مدت زمانی بگذرد تا این هوا تخلیه شود.

این مدت زمان بسته به مکانی که هوا در آن در حال عبور است بستگی دارد و هر چه سرعت عبور هوا بیشتر باشد، سریع تر باد کاغذ دیواری ها جذب می‌گردد. حواستان باشد که به باد یا حبابی که زیر کاغذ دیواری رفته دست نزده و منتظر باشید تا خود حباب ها از بین بروند.
اگر بعد از گذشت مدت زمانی این حباب ها از بین نرفتند شما می توانید برای رفع این مشکل و هواگیری کاغذ دیواری اقدام کنید.

بازدید از طراحی دکوراسیون ایوان

پیشنهاد خوانش مقاله: ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری

روش های از بین بردن حباب کاغذ دیواری

روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری بسیار مهم می‌باشد چون باعث می‌شود کاغذ دیواری پاره نشود و همچنین به زیبایی کاغذ دیواری نیز کمک می کند.
برای انجام این کار باید حواستان را کاملا جمع کنید و با دقت زیاد این کار را انجام دهید که آسیبی به کاغذ دیواری منزل یا محل کارتان نرسد.
در نهایت از بین بردن حبابها و برجستگی های زیر کاغذ دیواری پروسه ای پنج دقیقه ایست.

وسایل مورد نیاز برای هواگیری کاغذ دیواری

برای هواگیری کاغذ دیواری، به یک چاقوی تیز یا کاتر، یک سرنگ، چسب، یک اسفنج مرطوب، و یک غلتک نیاز دارید و البته فراموش نکنید برای از بین بردن حبابهای زیر کاغذ دیواری به دقت بالایی نیز نیاز دارید.

مراحل از بین بردن حباب کاغذ دیواری

در صورتی که علت به وجود آمدن حباب کاغذ دیواری هوا باشد می‌توانید به آرامی و با استفاده از چاقو یا یک شی نوک تیز برش کوچکی بر روی مکانی که هوا گرفته است بزنید.

نکته: توجه داشته باشید در صورتی که کاغذ دیواری به تازگی نصب شده است و هنوز چسب کاغذ دیواری خشک نشده است. صبر کنید چسب کاغذ دیواری خشک شود زیرا در غیر این صورت به کاغذ دیواری آسیب می‌زنید.
بعد از اینکه بر روی قسمت هوا گرفته برش زدید به آرامی حبابهای زیر کاغذ دیواری را خالی کنید. دقت کنید کاغذ دیواری زیر دستتان حرکت نکند. یا فشار وارد شده زیاد نباشد که باعث پارگی کاغذ دیواری شما نشود.
سپس در همان قسمت که برش داده‌اید با استفاده از سرنگ چسب کاغذ دیواری را به آرامی زیر قسمتی که هواگیری کاغذ دیواری را انجام داده‌اید تزریق کنید.

پیشنهاد خوانش مقاله: روش صحیح شست و شوی انواع کاغذ دیواری

روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری

در هنگام تزریق چسب کاغذ دیواری دقت کنید که میزان چسب تزریق شده بیش از اندازه نباشد زیرا در این صورت خودتان کار را خراب‌تر کرده و باعث به وجود آمدن یک حباب چسبی دیگر می‌شوید.
نکته مهم این است که قبل از اینکه کاغذ دیواری را در جای خود قرار دهید صبر کنید کمی چسب‌تان خشک شود. زمانی که چسب‌تان خشک شد به آرامی کاغذ دیواری را سر جای خود قرار دهید.
بعد از اینکه کاغذ دیواری را سر جای خود قرار دادید با استفاده از غلتک به آرامی بر روی محلی که چسب تزریق نموده‌اید بکشید تا کاغذ دیواری سر جای خود قرار بگیرد.

پیشنهاد خوانش مقاله: 25 مدل کاشی بین کابینتی تیره برای آشپزخانه

روش از بین بردن حباب کاغذ دیواری

به همین راحتی می‌توانید از دست حباب کاغذ دیواری خلاص شوید. اما در صورتی که تبحر این کار را ندارید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا از به وجود آمدن هزینه‌های بعدی جلوگیری شود.
در صورتی که متوجه شدید دلیل به وجود آمدن حباب کاغذ دیواری چسب زیاد استفاده شده در هنگام نصب کاغذ دیواری است. به آرامی حباب کاغذ دیواری را برش دهید و با استفاده از تیزی سرنگ چسب اضافی را بیرون بکشید.
اما به یاد داشته باشید در صورتی که چسب کاغذ دیواری شما خشک شده باشد دیگر کار از کار گذشته و نمی‌توانید حباب کاغذ دیواری را خودتان را از بین ببرید. بهتر است در چنین شرایطی از یک متخصص برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری کمک بگیرید.

پیشنهاد خوانش مقاله: افزایش طول عمر کاغذ دیواری با چند ترفند ساده

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *