علت کنده شدن کاغذ دیواری و نحوه ترمیم آن

علت کنده شدن کاغذ دیواری و نحوه ترمیم آن

هیچ‌ کس دوست ندارد که صدمه‌ای جدی به کاغذ دیواری‌های زیبای خانه‌ اش وارد شود. اما، این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است و دیر یا زود، خواهیم دید که انواع و اقسام خراش‌ها و سوراخ‌های کوچک و بزرگ روی کاغذ دیواری‌ها ایجاد شده‌ و باید برای تعمیر یا ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده کاری انجام دهیم.

تعمیر صدمات وارد‌شده به کاغذ دیواری‌ها ممکن است بسیار چالش‌برانگیز شود، مخصوصاً اگر جنس آن‌ها از نوع چند لایه و سخت باشد. یا اینکه پوستر دیواری باشد البته میتوان این مشکل با راه‌حل اصولی حل کرد.

با کمی مهارت و صبر، می‌توانید کاغذ دیواری‌های آسیب‌دیده را تعمیر کنید. با این وجود، برخی خراش‌ها یا صدمات وارد‌شده به کاغذ دیواری ممکن است قابل تعمیر نباشند. در این صورت، می‌توانید آن‌ها را با شیوه‌ای ماهرانه بپوشانید.

پیشنهاد خوانش مقاله: افزایش طول عمر کاغذ دیواری با چند ترفند ساده

علت کنده شدن کاغذ دیواری و نحوه ترمیم آن

کنده شدن کاغذ دیواری و علت های آن

فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی، نمی‌توان جلوی رخ دادن برخی حوادث را گرفت. ممکن است جسم تیزی به کاغذ دیواری برخورد کند و بخشی از آن را پاره کند. جابه‌جا کردن مبلمان، کارهای روزانه یا میخ زدن به دیوار هم ممکن است منجر به آسیب دیدن کاغذ دیواری‌ها شوند.

گاهی بازی کودکان هم می‌تواند دلیل آسیب‌ رساندن به کاغذ دیواری ها باشد و زمانی که حواستان به اطراف نیست با حرکتی ناگهانی، صدمه‌ای به کاغذ دیواری وارد شود. تمام این اتفاقات طبیعی هستند و برای اکثر آن‌ها، راه‌حلی وجود دارد. اگر هم نتوانستید راه‌حلی پیدا کنید، حداقل می‌توانید با ترفندهایی، آسیب‌های وارد‌شده را بپوشانید.

مشاهده نمونه کارهای بازسازی شرکت ایوان

پیشگیری از جدا شدن کاغذ دیواری از دیوار

اگر بخشی از دیوار پوش منزلتان کنده شده یا آسیب دیده است جایی برای نگرانی نیست ، خیلی از این آسب ها را می توانید به سادگی بر طرف کنید .در هنگام خرید کاغذ دیواری همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است بخشی از آن آسیب ببیند و نیازمند تکه ای مشابه باشید بنابراین بهتر است همواره مقداری اضافه از آن طرح خریداری کرده و در منزل نگهداری کنید .

اگر قبلا این کار را نکرده اید و نیازمند تکه ای دیگر هستید بهتر است به همان جایی که آن را تهیه کرده اید مراجعه کرده و یک رول اضافه خریداری نمایید و در غیر این صورت از جاهایی که کمتر در معرض دید هستند طرح مشابه را کنده و به دقت به قسمت آسیب دیده وصل کنید .

گاهی اوقات به خود دیوار پوش آسیبی نمیرسد و رول های کاغذ پس از گذشت مدتی از طول عمرشان از قسمت درز از هم جدا می شوند این اتفاق معمولی است و اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید اصلا نگران نشوید این موضوع به راحتی قابل حل است .

می‌توانید از چسب‌های آماده و مخصوص تعمیر که در اکثر ابزارفروشی‌ها وجود دارد، استفاده کنید. با توجه به نوع کاغذ دیواری، باید چسب مناسب آن را انتخاب کنید.

علاوه بر چسب، به پارچه‌ها و کهنه‌های بدون پرز و تمیز، قلم‌موی ساختمانی، یک غلتک رنگ و یک کاردک نیز نیاز داریم. همه این لوازم را نزدیک دیواری که نیازمند تعمیر است قرار بدهیم و مطمئن باشیم که زمان کافی برای انجام تعمیرات را داریم.

نباید تحت فشار یا استرس این کار را انجام دهیم. حالا وقت آن رسیده که به سراغ انواع آسیب‌ها و روش تعمیر آن‌ها برویم.

پیشنهاد خوانش مقاله: تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

علت کنده شدن کاغذ دیواری و نحوه ترمیم آن

ترمیم کاغذ دیواری های جدا شده

از بین بردن آسیب های جزئی

گاهی اوقات آسیب ها بسیار جزئی هستند و نیاز به یک تکه ی اضافی کاغذ دیواری برای پوشیده شدن ندارند . در این مواقع کافی ست یک مداد شمعی، مداد  یا خودکار همرنگ با کاغذتان  قسمت آسیب دیده جزئی را طوری با رنگ مشابه نقاشی کنید که معلوم نباشد سپس برای یکدست کردن آن میتوانید چند لایه دستمال کاغذی بر روی آن قرار داده و سپس آن را اتو کنید .

کاغذ دیواری‌هایی که درزها و لبه‌های باز دارند

این نوع  صدمه چندان جدی و خطرناک نیست، اما یکی از رایج‌ترین مشکلات ظاهری کاغذ دیواری‌ها است. برای رفع آن باید چسب مخصوص کاغذ دیواری و قلم‌مو در دسترس داشته باشید. اول از همه، بخشی از کاغذ دیواری که در ادامه درز است را با دقت باز کنید تا بتوانید تمام قسمت‌های خشک زیر آن را پوشش دهید.

سپس چسب را به دیوار یا لبه کاغذ دیواری کنده‌شده بچسبانید و از یک تکه پارچه تمیز برای نصب دوباره کاغذ دیواری روی دیوار استفاده کنید. دقت کنید این کار را به آهستگی انجام دهید.

حالا با یک پارچه تمیز دیگر، چسب‌های بیرون آمده را پاک کنید و اجازه دهید که چسب پشت کاغذ دیواری خشک شود. سپس با غلتک روی آن بکشید تا از استحکام و نصب درست کاغذ دیواری مطمئن شوید.

لایه رویی آسیب دیده، اما کاغذ دیواری کنده نشده است

بعضی مواقع ممکن است که فقط لایه رویی کاغذ دیواری آسیب دیده باشد، اما این آسیب به حدی نبوده که باعث جدا و کنده شدن بخشی از کاغذ دیواری شود.

برای چسباندن لایه رویی، می‌توانیم از ماده مخصوص نصب کاغذ دیواری یا چسب استفاده کنیم. البته باید این کار را با دقت و ظرافت بسیار انجام دهید، چون لایه رویی در صورت خیس شدن، ممکن است به راحتی پاره شود.

بخشی از کاغذ دیواری باید جایگزین شود

اگر بخشی از کاغذ دیواری به دلیل خراش‌های متعدد آسیب دیده یا لکه‌های آن را نمی‌توانید پاک کنید، بهتر است که بخش آسیب‌دیده را با کاغذ دیواری جدید عوض کنید.

البته شاید بد نباشد که ابتدا انواع کاغذ دیواری را بشناسید و سپس سراغ این مرحله از انجام کار بروید. برای انجام این کار، باید یک مداد و خط‌کش بردارید و بسته به اندازه و شکل آسیبی که به کاغذ دیواری وارد شده، یک فریم مستطیل یا مربع شکل روی دیوار تعیین کنید و آن را بوسیله  کاردک جدا کنید.

اگر جنس  کاغذ دیواری شما سخت است، باید ابتدا این بخش را با کمی آب و صابون مرطوب کنید. اگر هم کاغذ دیواری از جنس کاغذ است، چند سوراخ و حفره کوچک درون بخش تعیین‌شده ایجاد کنید تا باعث نفوذ آب به کاغذ شود.

پیشنهاد خوانش مقاله: ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه

علت کنده شدن کاغذ دیواری و نحوه ترمیم آن

یک ردیف کامل کاغذ دیواری باید جایگزین شود

اگر ردیف یا نواری کامل از کاغذ دیواری، آسیب دیده یا کثیف است، جایگزین کردن آن با یک ردیف کاغذ دیواری نو می‌تواند راه حل بهتری نسبت به ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده باشد. این کار بسیار راحت و ساده است و جدا کردن کاغذ دیواری دیوار اصلاً سخت نیست.

البته دقت و احتیاط همیشه لازم است، چون ممکن است در صورت عجله و فشار ناگهانی، باعث آسیب دیدن بخش‌های کناری‌شان شوید.

برای جدا کردن کاغذ دیواری‌های از جنس کاغذی یا وینیل، باید ابتدا با ایجاد حفره‌هایی در ردیف آسیب دیده و خیس کردن آن‌ها، باعث جذب آب به کل بخش‌های کاغذ دیواری شوید. حالا می‌توانید با راحتی بیشتری آن‌ها را جدا کنید.

موقع جدا کردن ردیف جدید کاغذ دیواری از رول آن، دقت زیادی به خرج دهید و حواستان باشد که طرح هم‌راستای بخش آسیب‌دیده را جدا کنید. اگر چسب کاغذ دیواری را مستقیماً روی دیوار می‌زنید، دقت کنید که لبه‌های کاغذ دیواری با بخش‌های کناری متصل باشد. بخش‌های مرطوب باقی‌مانده از چسب زیر قسمت‌های سالم را باید پاک کنید.

پیشنهاد خوانش مقاله: 4 ایده جذاب برای استفاده از بین کابینتی در آشپزخانه

پیشنهاد خوانش مقاله: 25 مدل کاشی بین کابینتی تیره برای آشپزخانه

4.9/5 - (308 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *