تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

فارغ از بحث زیبایی و لذت بصری که چمن مصنوعی به محیط اطراف شما می‌دهد، چمن مصنوعی کاربردهای بیشماری دارد، از آن می‌توان در حیاط خانه، باغ، مهد کودک، زمین‌های ورزشی، تراس، بالکن و … استفاده کرد. اما بهتر است بدانید که چمن مصنوعی برای استفاده‌های خاص و تک منظوره ساخته نمی‌شود. به عنوان مثال چمن مصنوعی گلف با چمن مصنوعی فوتبال تفاوت چندانی ندارد و کیفیت حد و مرز این تفاوت را مشخص می‌کند. زیرا چمن مصنوعی با کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شود. مثلاً اصطکاک چمن در زمین فوتبال بسیار حائز اهمیت است در صورتی که برای چمن مصنوعی در فضاهای سبز و شهری کیفیت رنگ اهمیت بیشتری دارد.

برای دیدن محصولات پارکت لمینت و کاشی بین کابینتی کلیک کنید
بالکن و تراس‌ها بخش دوست‌داشتنی و جذاب یک واحد آپارتمانی محسوب می‌شوند. اما متاسفانه با نگاهی به تراس و بالکن‌های بزرگ و کوچک در سطح شهر، با منظره چندان جذابی مواجه نمی‌شوید. بسیاری از بالکن‌ها به انباری و محلی برای نگهداری وسایل اضافی، آویز رخت و … تبدیل گشته ‌است. اما با کمی سلیقه و هزینه می‌توانید این بخش مرده را به بخش اصلی و کنج دنج دلخواه خود تبدیل کنید. پیشنهاد می‌کنیم فضای بالکن یا تراس را با چمن مصنوعی مفروش کنید تا فضایی دنج و محیطی زیبا داشته و برای رفع خستگی‌های روزمره از آن بهره ببرید.

پیشنهاد مقاله:چه نوع گیاهانی در مناطق سردسیری امکان رشد بیشتری دارند ؟ کلیک کنید

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

  • چرا از چمن مصنوعی در بالکن استفاده ‌کنیم؟

این روزها با توجه به زمان محدود و مشغله کاری بسیار زیاد افراد، دسترسی به طبیعت و فضای سبز محدود شده است. بالکن و تراس خانه شما می‌تواند محلی برای مطالعه و نوشیدن چای در آرامش کامل باشد. بهترین کار برای با نشاط و سرسبز کردن فضاهایی که امکان کاشت گل و گیاه را در آنجا ندارید، تزیین آن با چمن مصنوعی است. می‌توانید سرسبزی و طراوت را به درون محیط خانه خودتان آورده و از آن لذت ببرید. بالکن اکثر خانه‌های امروزی تبدیل به فضایی خشک و بی روح شده و تقریبا انباری آپارتمان‌ها به شمار می‌آید. اما شما با مشورت با یک طراح داخلی خوش ذوق می‌توانید با نصب چمن مصنوعی در تراس و بالکن خود باعث افزایش نشاط خانه شوید.
کودکتان می‌تواند بر روی سطح آن بازی کرده و بزرگسالان نیز کارهای روزانه را در محیطی با صفا انجام دهند.
پیش از اقدام به خرید چمن مصنوعی ابتدا لازم است بدانید نحوه استفاده‌تان از بالکن چگونه است؟ برخی از افراد بالکن و تراس را بخشی از خانه خود می‌دانند و پای برهنه و بدون کفش یا دمپایی به بالکن رفت و آمد می‌کنند در این حالت بهتر است از چمن‌های مصنوعی با ظاهری ساده و الیاف نرم و کوتاه بین 10 تا 25 میلیمتری و تک بافت استفاده کنید. برای حس کردن نرمی و لطافت می‌توانید از الیاف مونو استفاده کنید. زیرا میزان جذب آشغال کمتر و قابلیت شست و شوی بهتری دارند. هر چه الیاف و نخ‌های چمن مصنوعی بالکن شما کوتاه‌تر باشد وقتی آن را لمس کنید زبری کمتری را احساس می کنید. چمن مصنوعی با الیاف کوتاه بیشتر به موکت‌های سبز رنگ شباهت دارد. زمانی که چمن مصنوعی بالکن شما کوتاه باشد رفت و آمد بر روی آن ساده‌تر خواهد بود. زیرا انگشتان پای شما کمتر به الیاف آن گیر کرده و برای کودکانی که مدام در حال دویدن و شیطنت هستند راحت‌تر و بهتر است. نظافت کردن چمن مصنوعی بالکن که الیافی کوتاه دارد راحت‌تر از چمن مصنوعی با الیاف و نخ‌های بلند است. اما برخی دیگر از افراد در بالکن خانه از دمپایی استفاده می‌کنند این افراد می‌توانند چمن مصنوعی با ظاهری طبیعی‌تر و زیبا با الیافی بلندتر با ارتفاع حدودی بین 10 تا 40 میلیمیتر تهیه کنند.

پیشنهائ مقاله: تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی کلیک کنید

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

  • چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس

می‌دانید که نوع چمن انتخابی شما تا حد بسیاری به میزان استفاده و کاربری شما از بالکن و تراس بستگی دارد. اگر در تراس زیاد رفت و آمد دارید توصیه می‌کنیم از نمونه چمن با الیاف کوتاه‌تر استفاده کنید. اما اگر زیاد از تراس استفاده نمی‌کنید و رفت و آمدتان در آنجا کم است توصیه می‌کنیم از انواع چمن‌ها با ظاهری که بیشتر شبیه چمن طبیعی است استفاده کنید. این نوع از چمن مصنوعی ظاهر بسیار زیباتری برای بالکن‌های متوسط و اشخاصی که قصد گذاشتن گلدان و گل کاری در تراس خود دارند بوجود می‌آورد.
همانطور که از نام چمن مصنوعی پیداست این محصول نیاز به نگهداری خاصی ندارد. اگر از اجناس معتبر و با کیفیت استفاده کنید این چمن‌ها تا 15 سال در محیطی مانند بالکن دوام می‌آورند. دوام چمن مصنوعی به میزان زیادی بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. زمان خرید به بلندی الیاف چمن مصنوعی برای یالکن و تراس دقت کنید. چمن‌های مصنوعی تزئینی در بازار با الیاف بین 8 تا 45 میلیمتر وجود دارند. هرچقدر این الیاف بلندتر باشند چمن مصنوعی طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید و در عین حال ضربه پذیرتراست و سخت‌تر تمیز می‌شود. اما برعکس آن چمن مصنوعی با الیاف کوتاه‌تر ظاهری مصنوعی‌تر به محیط داده و ضربه پذیری کمتری دارند و راحت‌تر تمیز می‌شوند.اگر چه این ویژگی بسیار به سلیقه افراد بستگی دارد توصیه می‌کنیم به نحوه استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن دقت کرده و کاربری که از محیط تراس و بالکن خواهید کرد را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید کنید.

پیشنهاد مقاله: راهنمای کامل تمیز کردن چمن مصنوعی کلیک کنید

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

آیتم مهم دیگری که زمان خرید باید مورد توجه قرار دهید تراکم بالای چمن مصنوعی است. تراکم چمن مصنوعی برای فضای بالکن و تراس بسیار مهم است. هر چه چمن متراکم‌تر و پرپشت‌تر باشد احساس راحتی بیشتری روی چمن خواهید کرد. اگر قصد استفاده از بالکن و تراس خانه به عنوان نشیمن دارید اکیدا توصیه می‌کنیم از چمن‌های متراکم موجود در بازار استفاده کنید.
بهتر است چمن مصنوعی که خریداری می‌کنید قابل شست و شو باشد. نوع مرغوب چمن مصنوعی کاملا قابل شست و شو بوده و در صورت خیس شدن به هیچ وجه بوی نامطبوعی نخواهد گرفت. چمن مصنوعی باید دارای زه‌کشی مناسب باشد تا آب بتواند به راحتی در زیر آن جریان داشته و قابل تخلیه باشد. برای شست و شوی چمن مصنوعی توصیه می‌کنیم از آب و شامپو فرش استفاده کنید. سپس با آب آن را شسته تا کف باقی مانده از طریق سوراخ‌های موجود در کف چمن به سمت کفشور رفته و از آنجا تخلیه شود. نگران خشک کردن سطح چمن مصنوعی نباشد زیرا با گذشت مدت زمان کمی سطح آن کاملا خشک خواهد شد.

پیشنهاد مقاله: نگهداری از چمن مصنوعی کلیک کنید

اشتباهات رایج در چیدمان منزل

  • مزایای استفاده از چمن مصنوعی در تراس

مهمترین اتفاقی که پس از نصب چمن مصنوعی در بالکن و تراس خانه نصیبتان می‌شود، زیبایی محیط است. ایجاد فضایی سبز در کنار المان‌هایی مثل میز و صندلی، گلدان‌های زیبا، مبلمان، تاب و … می‌تواند فضای شما را بسیار خاص و زیبا کند. مهمترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی مقاومت بالای آن در برابر آب و بارش باران است.
از مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس ایجاد فضای بازی برای کودکان است. بهتر است از چمن‌های نرم و لطیف برای پوشاندن این فضا استفاده کنید. در این صورت بازی در چنین محیطی برای کودکتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. حتی می‌توانید از آن برای ایجاد فضای وزرشی در خانه استفاده کنید. چمن مصنوعی یک کفپوش عالی برای ورزش کردن می‌باشد و استفاده از آن در باشگاه‌های ورزشی روز به روز در حال افزایش است.
از دیگر مزایای طراحی و تزیین بالکن با چمن مصنوعی می‌توان به نصب آسان آن در هر سطحی اشاره کرد، می‌توان آن را در سطوحی مانند سنگ، چوب، سیمان، خاک و … نصب کرده از سر سبزی و ماندگاری آن در فصول مختلف سال استفاده کرد.
از دیگر دلایل مهم استفاده از چمن مصنوعی در بالکن اقتصادی بودن آن است. چمن مصنوعی نیازی به آبیاری و کود دادن، کاشت تخم و … ندارد. لذا هزینه نگهداری از آن بسیار پایین است. یکبار آن را خریداری و نصب کرده و سال‌های طولانی می‌توانید از سرسبزی و زیبایی آن در تراس و بالکن خانه لذت ببرید بدون اینکه نیاز به صرف هزینه برای نگهداری و تعمیر آن داشته باشید.
اما نکته مهم دیگری که باید به آن بسیار دقت کنید طول عمر چمن مصنوعی است. طول عمر چمن مصنوعی به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله این که چمن خریداری شده از چه کیفیتی برخوردار است و چه میزان از آن استفاده کرده یا چه مدت در معرض تابش نور خورشید قرار دارد. یک عامل مهم در طول عمر چمن مصنوعی برای تراس و بالکن میزان تردد بر روی آن است. هرچه تردد بر روی آن بیشتر باشد الیاف چمن مصنوعی فشار بیشتری را تحمل می‌کنند و این امر بر دوام چمن تاثیرگذار است. دقت کنید اگر تراس و بالکن پر ترددی دارید از مدل‌های چمن مصنوعی با تراکم بالا استفاده کنید. همانطور که می‌دانید نور خورشید اشعه فرابنفش ساطع می‌کند، چمن‌های با کیفیت بالا تا ده سال در برابر اشعه فرابنفش خورشید مقاومت می‌کنند. اما بیشتر محصولات موجود در بازار ایران مقاومتی در حدود یک تا پنج سال دارند. برخی افراد زمان خرید چمن مصنوعی برای بالکن و تراس نگران تابش آفتاب هستند و اینکه چمن بیش از حد داغ شود. اگر بالکن و تراس شما در معرض نور شدید خورشید قرار دارد مخصوصا اگر در مناطق گرمسیری مانند جنوب کشور هستید بهتر است بدانید درجه حرارت چمن مصنوعی آنقدر بالا نمی‌رود که نتوان روی آن راه رفت. همچنین نمی‌توان دمای چمن مصنوعی را با چمن طبیعی مقایسه کرد. اصولا با آبیاری به مقدار کم می‌توان دمای چمن را کاهش داد.

پیشنهاد مقاله: آموزش نصب چمن مصنوعی کلیک کنید

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

  • قیمت چمن مصنوعی برای تراس و بالکن

هزینه چمن مصنوعی برای بالکن و تراس در مقایسه با دیگرمتریال بسیار مقرون به صرفه است. به دلیل فضای محدود تراس و بالکن، هزینه تمام شده کفپوش با استفاده از چمن مصنوعی بسیار مناسب خواهد بود. زیرا چمن مصنوعی با کیفیت و استاندارد دوام بالایی دارد و می‌تواند سال‌ها زینت بخش بالکن و تراس شما باشد. نصب آن بسیار ساده و نیازی به کف سازی ندارد. می‌توانید کف بالکن‌هایی از جنس سنگ، سرامیک، آسفالت و … را با آن پوشش دهید.
قیمت چمن مصنوعی متناسب با کاربری شما بر حسب نوع فن‌آوری تولید، رنگ، شکل، میزان تراکم، ارتفاع و بافت الیاف و … متغیر است.
قیمت نصب چمن مصنوعی برای باکن و تراس هزینه دیگری است که باید در نظر بگیرید. اگر فضای شما چندان بزرگ نیست می‌توانید شخصا برای نصب اقدام کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. تنها لازم است پیش از نصب با مشاورین شرکت ایوان تماس گرفته و نکات فنی را فرا بگیرید. هزینه باقی‌مانده که باید محاسبه کنید هزینه خرید مواد مورد استفاده برای نصب از جمله چسب مخصوص چمن مصنوعی و نوار اتصال می‌باشد.
قیمت تقریبی هر متر مربع از انواع چمن مصنوعی بین 80 تا 300هزار تومان متغیر است. توجه کنید که قیمت‌های اعلام شده قیمت رایج در بازار است و ممکن است شما با قیمت‌های خارج از این محدوده هم برخورد کنید ضمن اینکه مساله واردات علت اصلی تغییر قیمت انواع چمن مصنوعی است.

  • ایده‌های تزیین بالکن با چمن مصنوعی

توصیه می‌کنیم اگر اندازه بالکن خانه‌تان خیلی بزرگ است از چمن مصنوعی تنها برای بخشی از بالکن یا تراس استفاده کنید. با این کار رنگ سبز چمن کمتر چشم را می‌زند. با پوشاندن فقط بخشی از بالکن با چمن مصنوعی می‌توانید فضای بالکن را به چند قسمت متنوع تقسیم کنید. برای مثال بخشی را برای قراردادن تاب ریلکسی، بخشی برای گذاشتن کباب‌پز و باربیکیو و قسمت سرسبزی هم برای قرار دادن گلدان، گل، گیاهان رنگارنگ و بازی بچه‌ها در نظر بگیرید. با این روش ظاهر جذاب و دلپذیرتری به دکوراسیون بالکن بزرگ منزل خود داده‌اید.
اما اگر خانه کوچکی دارید طبیعتا بالکن خانه‌تان نیز کوچک است. اما نکته مهم اینجاست که با استفاده از ایده‌های نو و کاربردی در تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی می‌توانید فضایی ساده و شاد برای خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنید. نقطه قوت این بالکن‌ها این است که چون فضای کوچکی دارند احتیاج به پرداخت هزینه‌های گزاف ندارید و به راحتی با قرار دادن یک صندلی و مقداری گل و گیاه یا حتی رنگ کردن یک دیوار می‌توانید بالکنی جذاب و زیبا داشته باشید.

تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

شرکت طراحی معماری ایوان با سال ها تجربه در زمینه طراحی روف گاردن، طراحی ساختمان،طراحی انواع ویلا، طراحی باغ رستوران، و … آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

4.9/5 - (93 رای)

۱ thoughts on “تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی

  1. اشتراک ها: آموزش تصویری ساخت آلاچیق چوبی ساده با کمترین هزینه | طرح معماری ایوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *