همه چیز درباره کاغذ دیواری ضد آب

همه چیز درباره کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

کاغذ دیواری ضد آب یکی از انواع کاغذ دیواری است، این کاغذ دیواری قابل شست و شو بوده و در فرآیند تولید آن از تکنولوژی PVC استفاده می شود که باعث مقاومت این نوع کاغذ دیواری در برابر رطوبت، ضد خش بودن و استحکام بالای آنها می گردد. کاغذ دیواری های ضد آب جایگزین مناسبی برای کاشی و سرامیک در حمام، آشپزخانه و همچنین انتخاب خوبی در شهرهای مرطوب هستند. این نوع کاغذها برای مناطق مرطوب و نقاطی از خانه که رطوبت در آن‌ها وجود دارد نیز کاربرد دارند.

جهت

خرید کاغذ دیواری

و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری

و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری

روی لینک کلمات بالا کلیک نمایید ⇑

حهت مشاوره : 021223372040212233720502122337206  جهت استفاده از شبکه اجتماعی ایتا یا واتساپ: 09059640710

پیشنهاد خوانش مقاله: افزایش طول عمر کاغذ دیواری با چند ترفند ساده

همه چیز درباره کاغذ دیواری ضد آب

انواع کاغذ دیواری ضد آب

منظور از کاغذ دیواری‌های ضد آب آن دسته از کاغذ دیواری هایی هستند که پوشش وینیلی بر روی آنها قرار دارد و عموماً پشت آنها چسب دارد و به راحتی قابل نصب می‌باشند. وینیل ماده ای پلاستیکی ساخته شده از اتیلن و کلر است و دومین ماده پلاستیکی پر مصرف در جهان می باشد. استفاده از این ماده پلاستیکی علاوه بر ایجاد قابلیت شستشو، استحکام بیشتری به کاغذ دیواری می بخشد. بیشترین کاربرد آن در ساخت و ساز، استفاده در انواع دیوارپوش‌ها و در کفپوش‌ها می باشد. این مدل از کاغذ دیواری به دو نوع تقسیم می شود:

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

کاغذ دیواری ضد آب با روکش وینیل

کاغذ دیواری با روکش وینیل یکی از مقاوم ترین انواع کاغذ دیواری‌های ضد آب است که به دلیل تنوع بالا و به صرفه بودن در بیشتر خانه ها به چشم می خورد این مدل خاصیت ضد لک و مقاومت در برابر لک، کثیفی و همچنین از بین نرفتن کیفیت رنگ و حالت اولیه بعد از مدت طولانی را نیز دارد. وینیل بر خلاف سایر پلاستیک‌ها قابل بازیافت است که به حفظ منابع محیطی کمک می‌کند و به دلیل دوام زیاد طول عمر بالایی دارد.

این مدل‌ها دارای انواع طرح ها و رنگ های مختلف هستند و می‌توانید آن‌ها را در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. در این نوع کاغذ دیواری روکش وینیل مانند لایه ای پلاستیکی سخت و جامد روی کاغذ قرار گرفته و در برابر خط و خش بسیار مقاوم می باشد. بنابراین برای کارگاه ها و فضاهای خشن نیز مناسب می باشد.


خدمات بازسازی شرکت ایوان


همچنین برای استفاده در فضاهایی با رطوبت بالا مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه و سطوح مرتبط با چربی بسیار کاربردی و مناسب است. با بررسی دقیق تر بر روی این مدل می توانیم آن را به دو نوع تقسیم نماییم در نوع اول روکش وینیل مانند لایه ای پلاستیکی روی کاغذ دیواری قرار گرفته و امکان استفاده از آن در فضاهای با رطوبت بالا مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه را برای شما فراهم میکند. در نوع دوم روکش وینیل در پشت کاغذ دیواری به کار رفته و این امکان را به شما می دهد تا آن را به سادگی از دیوار جدا نمایید.

مسلماً ضد آب بودن نوع اول از نوع دوم بیشتر خواهد بود. نمونه های قدیمی یا ارزان قیمت می توانند ظاهری “مصنوعی” یا پلاستیکی داشته باشند، اما کاغذهای جدید وینیل طرح های با تقلید از سنگ، چوب و سایر سطوح طبیعی تهیه شده اند. کاغذ دیواری وینیل طراحی شده، اغلب در آشپزخانه ها و حمام ها مورد استفاده قرارمی گیرد زیرا نسبتاً در برابر آسیب های ناشی از آب و خاک مقاوم است و همین دوام باعث می شود بتواند در برابر تمیزی عمیق تر از بیشتر کاغذ دیواری های معمولی مقاومت کند.

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

پیشنهاد خوانش مقاله: روش صحیح شست و شوی انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضد آب

خدمات طراحی ویلا شرکت ایوان

کاغذ دیواری های ضد آب پشت چسب دار

یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری‌های قابل شست و شو ، کاغذ دیواری پشت چسب دار است که از جنس پلاستیک یا PVC ساخته شده و در برابر گرما، سرما و رطوبت مقاومت خوبی دارد؛ بنابراین نگرانی نسبت به پوسته پوسته شدن و کنده شدن نخواهید داشت.

این کاغذها را به واسطه چسب مقاومی که دارند می‌توانید روی انواع سطوح مانند فلز، گچ، کاشی، چوب و… بدون نیاز به نصاب بچسبانید.

چسب کاغذ دیواری یا خمیر کاغذ دیواری چسب مخصوصی است که بر پایه نشاسته اصلاح شده یا متیل سلولز ساخته شده است و برای ثابت سازی کاغذ دیواری به دیوار استفاده می شود.

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

برای چسباندن کاغذ دیواری به روش معمول دشواری هایی وجود دارد که با استفاده از نوع چسب دار این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

مزیت قابل توجه آن قابلیت نصب آسان و سریع تر نسبت به نمونه های دیگر است با استفاده از نوع چسب دار کاغذ دیواری نیازی به خرید چسب مخصوص برای نصب کاغذ دیواری ندارید این مساله علاوه بر سهولت بیشتر باعث کاهش زمان نصب و رضایت بیشتر خریدار نیز می شود.

پیشنهاد خوانش مقاله: تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

همه چیز درباره کاغذ دیواری ضد آب

 موارد استفاده از کاغذ دیواری ضد آب

از کاغذ دیواری ضد آب می توان در مکان هایی از خانه مانند حمام،‌ سرویس بهداشتی یا آشپزخانه و همچنین سایر مکان هایی که در معرض رطوبت بیش از حد قراردارند استفاده کرد زیرا این نوع کاغذ دیواری با خیس شدن از بین نمی رود و کاملاً ضد آب و قابل شستشو می باشد. بنابراین می توانید با چسباندن آن از دیوار خود در حمام و سرویس بهداشتی در برابر نم و رطوبت محافظت کنید.

همچنین میتوانید در اتاق کودک از کاغذ دیواری های ضد آب و قابل شست و شو به جای انواع معمولی آن استفاده کنید. معمولاً در اتاق کودکان ایجاد آلودگی و کثیف شدن اتاق امری طبیعی می باشد که با استفاده از کاغذهای قابل شست و شو و ضد آب براحتی می توانید آن را تمیز نمایید. استفاده از کاغذ دیواری های ضد آب در دراز مدت هزینه کمتری در پی خواهد داشت.

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

 نکات مهم در هنگام خرید کاغذ دیواری ضد آب

امروزه کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع در رنگ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب‌ها برای پوشش دیوار‌ تبدیل شده اند. برای خرید کاغذ دیواری باید به سبک و استایل دکوراسیون و رنگ دیگر وسایل خانه، کاربرد کاغذ دیواری، نوع کاغذ دیواری و هدف از انتخاب کاغذ دیواری توجه کرد.

هرچند که همه کاغذ دیواری های ضد آب قابلیت شست و شو دارند اما بسته به میزان استفاده از مواد PVC و پارچه در تولید آن به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم می‌شوند. به همین دلیل ممکن است برای شستن و تمیز کردن کاغذ دیواری با مشکل مواجه شوید

پیشنهاد خوانش مقاله: تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های آسان

همه چیز درباره کاغذ دیواری ضد آب

برای رفع این مساله می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید. کاغذ دیواری ضد آب یا قابل شستشو را می توان با آب و صابون تمیز کرد. استفاده از آب گرم و مواد شوینده ملایم ظرفشویی می تواند عالی عمل کند.

برای تمیز کردن کاغذ دیواری ، همیشه با یک گردگیر یا جارو پیچیده شده در پارچه میکروفیبر غبارگیری دیوار را شروع کنید. اثرات انگشت و لکه ها را می توان با پاک کن پاک کرد.

هرگز از مواد سفید کننده یا مواد شیمیایی تمیز کننده قوی یا پاک کننده های ساینده استفاده نکنید. مقدار کمی صابون را در ظرف مناسبی با آب گرم مخلوط کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ کاغذ دیواری با مواد شوینده رنگی از صابون یا شوینده شفاف استفاده کنید.

یک پارچه یا اسفنج نرم و تمیز را به محلول تمیز کننده آغشته کنید. پاک کننده اضافی را از سطل بیرون بیاورید. محلول تمیز کننده را با کشیدن مقداری از محلول روی ناحیه ای که خیلی مشخص و در معرض دید نیست آزمایش کنید. آزمایش محلول تمیز کننده در یک منطقه مخفی و کوچک ، از آسیب رساندن به کل دیوار در صورت خراب شدن پاک کننده جلوگیری می کند.

سطح نزدیک تخته های قرنیز به ندرت برای دیگران قابل مشاهده است و مکان خوبی برای آزمایش است. اگر به کاغذ دیواری آسیب نرساند، مراحل تمیز کردن را شروع کنید. سطح را از بالا به پایین و در جهت درزهای عمودی پاک کنید.

بیش از حد از صابون استفاده نکنید. استفاده از مقدار زیادی صابون باعث می شود که خاک به دیواره ها بچسبد. سپس با پارچه میکروفیبر خشک کنید تا پرزها پشت سر نمانند.

پیشنهاد خوانش مقاله: 25 مدل کاشی بین کابینتی تیره برای آشپزخانه

پیشنهاد خوانش مقاله: کاشی آشپزخانه جدید 1400

تلفن: 6- 02122337204

ایتا :    09059640710 

واتساپ: 09059640710

1/5 - (1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *