زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

میدانید که کاغذ از چوب ساخته می‌شود. در چوب یک ماده سیاه رنگ به نام لیگنین وجود دارد، این ماده سیاه رنگ به مرور زمان و در معرض اکسیژن و نور خورشید اکسیده شده و رنگ آن تیره می‌شود.

پس دلیل زرد شدن کاغذ به مرور زمان وجود این ماده می‌باشد. با دقت در انواع مختلف کاغذ می بینیم که برخی کاغذ‌ها زودتر از برخی دیگر زرد می‌شوند، علت آن وجود مقدار متفاوت ماده لیگنین در آن ها می‌باشد؛ هر چه مقدار این ماده کمتر باشد کاغذ مرغوبتر است و هر چه مقدار لیگنین کاغذ بیشتر باشد نامرغوبتر است و زودتر زرد می‌شود .

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

برخی شرکت ها با استفاده از فیلترهای خاصی مقدار لیگنین در کاغذ را به حداقل میزان کاهش می‌دهند اما باز هم به صفر نمی‌رسد، به همین دلیل هست که  کاغذ دیواری ها به مرور زمان زرد می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که بهترین و مرغوب ترین جنس کاغذ دیواری یا کاغذ دیواری قابل شست و شو را خریداری کنید تا به مرور زمان تغییر رنگ ندهد.

امروزه شما میتوانید از پوستر دیواری قابل شست و شو هم استفاده کنید که انتخاب وسیع تری در طرح به شما میدهد

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

تاثیر رنگ کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

طراحی و زیبایی داخلی منازل مسکونی از سال های بسیار دور مورد توجه افراد بوده است. طراحی داخلی در زمان های گذشته به صورت کاملاً  ابتدایی و بسیار ساده انجام می‌شده

اما امروزه با تولیدات مختلفی از صنایع و لوازم مربوط به طراحی داخلی مواجه هستیم. کاغذ دیواری یکی از مهمترین ابزار ابداع شده در دو قرن اخیر می باشد و در عصر حاضر به شدت مورد استقبال مردم در جوامع مختلف واقع شده است.

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

شما نمی‌توانید بدون رعایت اصول و توجه به هارمونی فضای مورد نظر اقدام به خرید کاغذ دیواری کنید.

پیشنهاد می کنیم اغلب آلبوم‌های ارائه شده در این زمینه را مشاهده کرده و پس از سنجش و بررسی کیفیت، دوام، طرح، رنگ و تناسب آن با فضا و محیط خانه یا محل کار، همچنین بررسی وضعیت مالی خود و قیمت آن، یک یا چند نمونه را انتخاب کنید.

در زمان خرید، ضد آب بودن و یا نبودن آن ها را بررسی و با توجه به نیاز خود یک محصول مناسب خریداری نمایید. لازم به ذکر است که هر محصول دارای یک شناسنامه خاص است و شما در زمان انتخاب قادر به مشاهده مشخصات کلی و کیفی آن هستید.

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

برای کسب نتایج بهتر و زیباتر شدن دکوراسیون خانه از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که با مبلمان و نحوه ی چیدمان آن هماهنگ باشد، طیف رنگی مورد علاقه ی خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام به خرید نمایید. عوامل دیگری که زمینه ساز یک انتخاب عالی است، تناسب نورپردازی، سبک دکوراسیون و مقدار نورگیر بودن فضا می باشد.


مشاهده نمونه کارهای طراحی رستوران شرکت ایوان


زرد رنگ شدن کاغذ دیواری

برخی لکه های زرد روی کاغذ دیواری در واقع ناشی از پاشیده شدن آب نیستند بلکه در اثر رطوبت بر روی دیواردر پشت کاغذ دیواری است. اغلب این موارد با کمی سفید کننده مخلوط با آب مقطر از بین می‌روند.

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

جلوگیری از زرد رنگ شدن کاغذ دیواری

اگر این نکات را رعایت کرده باشید امکان زرد شدن کاغذ دیواری در طول مدت زمان کمتر خواهد شد، در زمان نصب زیر سازی کاغذ دیواری را دقیق انجام دهید. از مرطوب نبودن دیوار اطمینان حاصل کنید،

ابتدا دیوار را اندازه بزنید بعد کاغذ دیواری را برش دهید. چسب پشت کاغذ دیواری را به اندازه و دقیق بزنید. دقت کنید که زمان نصب کاغذ دیواری چروک نشود. محل اتصال نوارهای کاغذ دیواری را محکم کنید. دقیت کنید نوارهای کاغذ دیواری کثیف نشود.

هرچه نصب کاغذ دیواری تمیز و عالی انجام شود نهایتا دکوراسیون داخلی ساختمان زیباتر خواهد شد. مسلماً ممکن است در زمان چسب زدن نوارها، دست شما کثیف شود

لذا به هیچ عنوان در این زمان، نصب کاغذ دیواری را انجام ندهید. از طرفی محیط کار باید تمیز و به دور از گرد و خاک باشد. به ویژه در مورد انواع کاغذ دیواری رنگ روشن، تمیز بودن محیط و روش نصب کاغذ دیواری بسیار مهم تر خواهد بود.

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

رفع زردی کاغذ دیواری

اگر دیوارهای شما زرد و کثیف است، با کمی مخلوط آب و صابون به آرامی دیوارها را تمیز کنید. حتماً مایع اضافی را از روی پارچه بگیرید تا لکه های بیشتری ایجاد نشود.سعی کنید بیش از اندازه از آب و صابون استفاده نکنید.

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

تمیز کردن کاغذ دیواری

بسته به جنس٬ نوع و لایه‌های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در نصب کاغذ دیواری روش‌های مختلفی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می‌تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش، هزینه تعویض آن را کاهش و نیاز به خرید مجدد آن را از بین ببرید.

یک نکته اساسی را فراموش نکنید لکه‌ها را باید در اسرع وقت از روی کاغذ دیواری پاک کنید، چون که ممکن است هرچه زمان بیشتر بگذرد لکه پایدار شده و تمیز کردن و از بین بردن آن سخت‌تر شود،

همچنین نشستن خاک روی لکه روی کاغذ دیواری آن را بد رنگ و به مرور زمان جلای آن را از بین می‌برد. برای تمیز کردن کاغذ دیواری کار را از بالا به پایین شروع کنید، برای کاغذهای نازک از آب گرم بدون صابون و برای کاغذهای قابل شست و شو از محلول رقیق آب و صابون استفاده کنید.

معمولاً لکه‌ها با آب ولرم و صابون ملایم از بین می‌روند و بعد آن را  با آب پاکیزه بشویید. و با یک حوله آبگیر خشک کنید، برای لکه های که عمیق‌تر بهتر است شما باید از پاک کننده‌های قوی‌تر استفاده کنید.

هرگز از سیم‌های فلزی و حتی اسکاج‌های زبر و پودرها یا حلال‌های قوی مثل استون برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید چرا که به کاغذ دیواری صدمه وارد می کنند.

پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصاً در محل اتصال رول‌های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این نقاط احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

زرد شدن کاغذ دیواری و نحوه رفع آن

جهت خرید کاغذ دیواری و بازدید از نمایشگاه کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری روی لینک کلمات کلیک نمایید

اگر بر روی کاغذ دیواری منزل شما لکه چربی ایجاد شد، فوراً نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. برای از بین بردن این لکه‌ها ابتدا مایع پاک کننده ملایم و یکی از پودرهای جذب کننده رطوبت٬ مثل پودر تالک استفاده کنید و یا از گچ خیاطی یک خمیر بسازید و بر روی لکه بمالید و مهلت دهید تا کاملاً خشک شود سپس آن را به کمک یک برس نرم یا مسواک پاک نمایید.

برای پاک کردن لکه‌های مداد رنگی، از یک پاک کن و یا یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده استفاده کنید و خواهید دید که به آرامی تمیز می شود.

در صورت پررنگ بودن لکه‌های مدادرنگی می‌توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیردندان آن را تمیز کنید. در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه جوهری ایجاد شود با استفاده از گچ خیاطی، لکه مورد نظر را جذب و سپس به کمک مسواک و یا برس پاک کنید.

این کار باید در کمال دقت انجام شود و مراقب باشید تا لکه جوهر پخش نشود.

کاربرد کاغذ دیواری های مدرن در خانه بسیار است، نوع اکریلیک یا ونیلی که غالبا خاصیت شست و شو دارند را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشویید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید._

در صورتی که با روشهای ارائه شده اثر لکه بطور کامل پاک نشد دست از شستشوی آن بردارید چرا که سایش بیش از حد سطح کاغذ دیواری می تواند به آن آسیب رسانده اثری بدتر از لکه بر جای بگذارد.

پاک کردن لکه ها از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو

معمولاً لکه‌های این نوع از کاغذهای دیواری را نمی توان بطور کامل از بین برد اما توصیه می شود با استفاده از یک گوش پاک کن تاحد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک لکه را تا حد امکان پاک نمایید .

این کار را تا جایی ادامه دهید که با هر بار تعویض دستمال و لکه گیری ٬ شاهد کاهش اثر لکه باشید.

3.6/5 - (5 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *