آشنایی با اتاق خواب مستر و امکانات آن

آشنایی با اتاق خواب مستر و امکانات آن

اتاق خواب مکان خاصی است، جایی است برای آرامش، خواب یا حتی رسیدگی به کارهای روزمره. البته برای بعضی ها این اتاق بهترین اتاق  خانه یعنی اتاق خواب مستر می باشد.
اتاق خواب مستر، یکی از بخش های مهم خانه های امروزی به شمار می رود که تقریبا در همه آپارتمان ها و طراحی ویلا های لوکس  وجود دارد. در چنین خانه هایی فضا های بزرگی به اتاق خواب مستر داده می شود.

اتاق خواب مستر چیست؟

در معماری و طراحی ساختمان مسکونی ها به طور معمول بخشی از خانه که معمولا اتاق خواب می باشد را به گونه ای طراحی می کنند که بتواند همزمان بسیاری از امکانات و اختیارت را در برگرفته و افراد در این فضا بتوانند چندین فعالیت معمول زندگی را انجام دهند. اتاقی از خانه که این گونه طراحی را شامل می شود را اتاق خواب مستر می نامند.
برای اولین بار در سال 1926 بود که از واژه اتاق خواب مستر برای اشاره به بزرگترین و با امکانات ترین و مجلل ترین اتاق خانه استفاده شد.
در بیشتر مواقع بزرگ تر ها یا صاحب خانه در اتاق خواب مستر مستقر می شدند و اتاق های کوچکتر متعلق به بچه ها و یا دفتر کار بود.
اما اگر بخواهیم صاحب اصلی و تاریخی این اتاق ها را بشناسیم باید به ترجمه کلمه مستر که به معنای ارباب است توجه کنیم. در واقع این اتاق های بزرگ در عمارت های قدیمی محل استراحت ارباب و صاحب خانه بوده است.

مشاهده صفحه خرید کاشی و سرامیک

اتاق خواب مستر چیست؟

ویژگی های اتاق خواب مستر

موقعیت اتاق خواب مستر در خانه باید به گونه ای باشد که حریم شخصی حفظ شده ، تهویه و نور مناسب داشته باشد
اتاق خواب مستر در معماری خانه ها دارای بهترین امکانات می باشد که افراد بتوانند به راحتی ساعاتی را با آرامش و لذت در آن فضا بگذرانند.
البته این گونه اتاق ها در بسیاری از ساختمان ها،دارای امکاناتی کمتر می باشند و تنها به سبب وجود سرویس بهداشتی و حمام به عنوان مستر معرفی می شوند. اما در مجموع می بایست شرایط و ویژگی هایی را برای اتاق خواب مستر مد نظر داشت.
اتاق خواب مستر مدرن به سبب ویژگی هایی که دارد شرایطی را فراهم می کند که برای زندگی و رفع برخی از نیازهای افراد بسیار مناسب بوده و قدمی به سمت آسایش بیشتر آن ها برداشته است.

ایده هایی برای بازسازی اتاق خواب قدیمی حتما مطالعه بفرمایید

ویژگی های اتاق خواب مستر

امکانات اتاق خواب مستر چیست؟

اتاق خواب مستر را می‌توان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های خانه یا ویلا برشمرد. بخشی از خانه که قرار است لحظات آرام و مرفهی را برای ساکنینش رقم بزند.
به همین علت نیز به نحوی طراحی می‌شود که بتواند هم از نظر ظاهری و دکوراتیو و هم از نظر کارایی، انتظارات ساکنین را برآورده سازد.
اغلب اتاق خواب‌های مستر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ویوی خوبی نسبت به محیط بیرون از خانه داشته باشند. استفاده از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های نازک، این امکان را به طراحان می‌دهد تا به‌ویژه در مورد ویلاهایی با باغ‌های سرسبز و چشم‌نواز، دست بازی برای هنرنمایی داشته باشند.
با توجه به این‌که یک اتاق خواب مستر قرار است بسیاری از امکانات رفاهی مورد نیاز را دارا بوده و محیط دل‌بازی برای ساکنینش باشد، اغلب در متراژ‌های به مراتب بالاتری نسبت به اتاق‌های دیگر ساختمان طراحی و ساخته می‌شود. ضمن این‌که اغلب برای این قبیل اتاق‌های فضایی نیز به‌عنوان تراس در نظر گرفته می‌شود.
تقریبا تمام اتاق خواب های مستر مدرن دارای سرویس بهداشتی و حمام هستند.از دیگر امکانات نوع مدرن تر و لوکس تر این اتاق ها می توان به پنجره های بزرگ با نمایی زیبا  فضا سازی اصولی ومناسب همچنین نور پردازی فوق العاده فضای مناسب و بزرگ برای تخت خواب، چندین کمد و رختکن لباس، حمام مجهز به وان، جکوزی،سونا،فضای مخصوص سیستم های صوتی و تصویری، سیستم گرمایش و تهویه اختصاصی و اغلب مجهز به مینی آشپزخانه برای پذیرایی های مختصر می باشند.

بسیاری در کف اتاق خواب خود از پارکت لمینت استفاده می کنند که در این مسئله سلیقه افراد اهمیت دارد.

مشاهده صفحه خرید چمن مصنوعی

امکانات اتاق خواب مستر چیست؟

ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر

اگر قصد ساخت یک اتاق خواب مستر واقعی و استاندارد در منزل خود را دارید، لازم است بدانید اصلی‌ترین مشخصه یک مستر روم استاندارد در اختیار داشتن فضای کافی برای برآورده ساختن نیازهای یک اتاق خواب مستر است.

طبیعی است که متراژ اتاق خواب مستر، با توجه به متراژ کلی بنا، در یک ساختمان با ساختمانی دیگر  متفاوت خواهد بود. به این ترتیب که شما در معماری و عمارت‌های مدرن امروزی هم شاهد اتاق خواب مستر صد متری هستید و هم مستر روم‌هایی مختصر به وسعت بیست متر.بنا بر این ابعاد استاندار اتاق خواب مستر با توجه به متراژ اصلی خانه می تواند متغیر باشد.

معرفی سبک مدرنیسم در معماری و مکتب آن را مطالعه بفرمایید

ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر

اما این را در نظر داشته باشید که در اختیار داشتن فضای کافی برای تعبیه بخش‌های کوچک و تفکیک شده‌ای در اتاق، شما را به یک اتاق خواب مستر استاندارد از نظر اصول معماری نزدیک‌تر می‌کند و مشخص‌ترین ویژگی این اندازه استاندارد این است که بین بخش‌های مختلف اتاق خوابتان و اشیای استفاده شده در دکوراسیون آن، فضای قابل توجه و راحتی برای رفت و آمدتان به چشم بخورد.

نمونه از اتاق خواب مستر مدرن و لاکچری

همانطور که در نمونه عکس هایی از اتاق خواب های مستر مشاهده کردید، این اتاق ها می توانند ویژگی های مختلف و متراژ مختلفی داشته باشند.
ابعاد و امکانات اتاق خواب های مستر بستگی به هزینه هایی دارد که برای آن می کنید.

شرکت معماری و طراحی ایوان با سال ها تجربه در زمینه طراحی انواع ویلا،از جمله طراحی ویلا مدرن، کلاسیک و ایرانی، طراحی رستوران، طراحی ساختمان و … آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

بام سبز را بیشتر بشناسیم

1/5 - (1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *