آموزش نصب چمن مصنوعی

آموزش نصب چمن مصنوعی

اولین بار چمن مصنوعی در دهه 70 میلادی برای استفاده در زمین‌های ورزشی ارائه شد، امروزه این محصول به کالایی لوکس و زیبا تبدیل گشته که در مکان‌های مختلفی ازجمله زمین فوتبال تراس وحیاط خانه‌ها، ویلاها و باغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . همچنین می‌توانید آن را بر روی زیر ساختهای متفاوتی از جمله سنگ، خاک، ماسه یا هر چیز دیگری نصب کنید. ابتدا لازم است بررسی های لازم را انجام داده و بهترین چمن مصنوعی متناسب با کاربرد مورد نظرتان را انتخاب وآن را تهیه نمایید.

پیشنهاد مقاله طول عمر چمن مصنوعی چقدر است ؟ + نکات مهم نگهداری از آنها کلیک کنید

  •    ابزارهای مورد نیاز برای نصب چمن مصنوعی

با توجه به اینکه اکثر خریداران چمن مصنوعی ترجیح می‌دهند به تنهایی برای نصب چمن مصنوعی اقدام کنند در این مقاله قصد داریم یک راهنمایی کلی در مورد تهیه ابزارهای مورد نیاز پیش از اقدام به نصب ارائه دهیم.

برای دیدن خدمات ایوان طراحی ویلا،بازسازی خانه،طراحی رستوران کلیک کنید.

تلفن ثابت 02122337204 پیامرسان ها واتساپ 09059640710

آموزش نصب چمن مصنوعی

نوار اندازه گیری یا متر

برای اندازه‌گیری مکانی که قصد نصب چمن مصنوعی در آن را دارید به یک نوار اندازه‌ گیری یا متر ساده نیاز خواهید داشت . همواره توصیه می‌شود حدود 12 سانتی متر به اندازه گیری‌های خود اضافه کنید تا در صورت بروز خرابی یا مشکل بتوانید از قسمت اضافی استفاده کنید.

بیل و کلنگ

اگر قرار است چمن مصنوعی خود را بر روی زمین یا خاک نصب کنید بهتر است یک بیل در دسترس داشته باشید تا بتوانید سنگ‌ها، شاخه‌ها و یا سایر آوارهایی که ممکن است  مانع صاف بودن و یکپارچگی سطح مورد نظرتان باشند را تمیز کنید. همچنین ممکن است برای از بین بردن سنگ‌های بزرگ‌تر یا نیاز به کندن کنده‌های درخت به یک کلنگ محکم نیاز داشته باشید.

تمپر خاک

متراکم کردن و فشرده کردن خاک سطح زمین مورد نظر خود را می‌توانید زمانی که منطقه شما از وجود هر گونه سنگ و آواری پاک شد با یک تمپر خاک  انجام دهید. این کار بخش مهمی از مراحل نصب چمن مصنوعی می‌باشد چون لازم است مطمئن شوید که سطح شما متعادل و آماده نصب است.

ابزار برش

برای بریدن چمن مصنوعی توصیه می‌کنیم از کاتر و تیغ استفاده کنید، کاتر یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در زمان نصب است، بهتر است از تیغ های نو و تیز استفاده نمایید تا هنگام برش مشکلی ایجاد نکند.

 ماده پرکننده چمن مصنوعی

این ماده به عنوان روشی برای افزایش استحکام و انعطاف پذیری کفپوش به طور مستقیم بر روی چمن اعمال می شود .ماده پرکننده بک ماده ویژه برای تاسیس زمین‌های بازی یا ورزشی بسیار مهم است زیرا به جلوگیری از بروز آسیب کمک می کند.

 میخ

میخ ها می‌توانند ماده پر کننده و چمن مصنوعی شما را سر جای خود نگه دارند. همچنین از آن‌ها می‌توانید برای اتصال دو قطعه چمن به یکدیگر استفاده کرده و بدین ترتیب ظاهری یکپارچه ایجاد کنید. قبل از شروع بهتر است از فروشگاهی که چمن مصنوعی را خریداری کرده‌اید راهنمایی‌های لازم  در مورد تعداد میخ‌های مورد نیاز را بگیرید.

 چکش

استفاده از چکش بری نصب میخ‌ها کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، یک چکش با دسته بلند برای این کار انتخاب کنید این نوع چکش برای این کار مناسب تر است .

 چسب چمن مصنوعی

با استفاده از چسب مخصوص می‌توانید، چمن مصنوعی را بر روی زمین یا سطح مورد نظر خود ثابت کنید. به خاطر داشته باشید که میخ‌ها پشتیبان چسب چمن مصنوعی در نگهداری و ثبات نصب شما می باشند. این روش روشی عالی برای نصب و اجرای چمن مصنوعی در فضایی است که نیاز است ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشد.

پیشنهاد مقاله تزیین تراس خانه با چمن مصنوعی کلیک کنید

آموزش نصب چمن مصنوعی

برس چمن مصنوعی

برس مخصوص آخرین ابزاری است که در زمان نصب لازمتان خواهد شد. بهتر است تیغه‌های چمن بخصوص در نزدیکی‌ درزها را برس بکشید این کار باعث می‌شود تیغه‌ها صاف و قائم باشند و چمن تازه و طبیعی به نظر برسد.

  • مراحل نصب و اجرای چمن مصنوعی

مراحل نصب و اجرای چمن مصنوعی شامل زیرسازی، برش زدن چمن مصنوعی، چسب زنی و نصب آن می‌باشد . برای جلوگیری از هزینه و وقت اضافی بابت ترمیم و بازسازی چمن مصنوعی لازم است مراحل زیر را با دقت و وسواس بیشتری انجام دهید تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، طول عمر چمن مصنوعی نیز افزایش یابد.

  •   زیر سازی

به عنوان اولین نکته در مورد نصب چمن مصنوعی دقت کنید آن را برروی چه سطحی می‌خواهید نصب کنید؛ مسطح سازی و زیر سازی مرحله‌ای‌ از نصب است که دارای اهمیت  زیادی می باشد و لازم است پیش از اجرا و نصب چمن مصنوعی انجام شود. برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی پیشنهاد می‌کنیم از آموزش نصب چمن مصنوعی به صورت گام به گام و اصولی از آماده سازی، زیرسازی، ‌برش و نصب چمن مصنوعی با ما همراه باشید تا بتوانید به سادگی آن را نصب کنید

آموزش نصب چمن مصنوعی

به طور کلی دو نوع زیر سازی وجود دارد، زیر سازی سطح سخت و زیر سازی سطوح غیر سخت یا نرم و نفوذ پذیر.

  زیرسازی سطوح سخت:

سطوح سخت شامل بتن، آسفالت، موزائیک، کاشی، سرامیک و یا هر سطح سخت و محکم دیگری می‌باشد. این مدل نصب راحت‌تر است زیرا کافی ست سطح کار را تمیز و برای نصب آماده کنید. نکته‌ای باید دقت کنید این است که
سطح سخت مثل سیمان، سنگ و … نیازی به زیر سازی خاصی ندارد مگر در جاهایی که نیاز به اجرای سطحی برای شیب بندی مناسب برای نصب و اجرای چمن مصنوعی باشد.

زیر سازی سطوح نرم و نفوذپذیر:

سطوح غیر سخت شامل باغچه‌ها و خاک‌های دانه‌بندی می‌باشد، ابتدا لازم است کار را با حذف فیزیکی پوشش گیاهی شروع کنید، تا زمانی که سطح مورد نظر عاری از هرگونه گیاه و انواع رستنی‌ها باشد. برای انجام این کار از وسایلی که قبلا شرح داده شد استفاده کنید. برای محل‌هایی که پوشش گیاهی مقاوم‌تری دارند می‌توانید از روش‌های شیمیایی و علف‌کش‌ها نیز استفاده کنید. سپس لازم است سطح خاک را کوبیده و آن را مسطح و هموار کنید. پخش و هموار کردن ماسه دانه ریز و فشرده کردن و کوبیدن آن همراه با آبپاشی سطح، مرحله بعدی است که باید انجام شود. آبپاشی را به صورتی انجام دهید که سطحی سخت و پایدار ایجاد شود . سپس باید بتن یا ملات سیمان معمولی را بر روی سطح ریخته تا شیب مناسب و استاندارد به سمت کفشور یا نقاط خروج آب ایجاد گردد.

پیشنهاد مقاله راهنمای کامل تمیز کردن چمن مصنوعی کلیک کنید

آموزش نصب چمن مصنوعی

  •  برش زدن چمن مصنوعی

ابتدا رول‌های چمن مصنوعی را باز کرده و آن ها را روی زمین پهن کنید . قواره‌های پهن شده چمن مصنوعی را با دیواره‌های محل مورد نظر یا لبه های کار تنظیم کرده، سپس نوار زائد مشکی رنگ دور چمن را جدا و الگوی برش خود را مشخص کنید. آنگاه برش های طولی و عرضی طبق الگوی لبه‌های محل نصب ایجاد کرده و تکه‌های اضافی را برش دهید تا چمن به حالت الگوی محل نصب درآید. یک نکته مهم و کلیدی در این مرحله این است که قواره‌ها باید به یک جهت پهن شود تا قواره‌های چمن مصنوعی به صورت تیره و روشن دیده نشود. برش نهایی و فیکس کردن قواره ها با کناره‌های دیوار در این مرحله پس از چسب زدن انجام می‌گیرد.

آموزش نصب چمن مصنوعی

  •    چسب زنی

بهتر است برای نصب چمن مصنوعی قواره‌های بریده شده را به آرامی تا نیمه پشت و رو کنید، سپس با قلم مو لایه زیرین مشکی رنگ چمن و زمین محل قرار گیری آن قواره از چمن مصنوعی را آغشته به چسب کنید پس از گذشت حدود 15 دقیقه که چسب کمی خشک شد قواره چمن مصنوعی را به حالت اول پهن کرده و به لبه های برش خورده فشار وارد کنید تا لبه‌های کار با نیمه قواره دیگر مماس گردد . سایر قواره‌های چمن مصنوعی را به همین ترتیب روی زمین بچسبانید. نکته مهم در این مرحله این است که باید در زمان جمع و پهن کردن قواره‌ها مراقب باشید تا جابجا نشوند چون برای تنظیم مجدد آن ها نسبت به ابتدای کار زمان بیشتری صرف خواهد شد.

آموزش نصب چمن مصنوعی

  • نصب چمن مصنوعی

روش نصب چمن مصنوعی بسیار ساده است اما رعایت کردن نکات ریزی در زمان نصب به شما کمک خواهد کرد تا نصب را به بهترین شکل انجام دهید. البته اگر می‌خواهید در فضاهای ورزشی یا سطوح خاص یا برشکاری‌های پیچیده نصب کنید توصیه می‌کنیم از کارشناسان متخصص در زمینه کمک بگیرید.
ثابت کردن و برش نهایی پس از چسباندن کامل قواره‌های چمن مصنوعی آخرین مرحله نصب می باشد. لبه‌های چمن را فشار دهید تا اضافه‌های چمن مصنوعی مشخص شود، سپس آنها را با تیغ برش داده و از چمن جدا کنید. بهتر است که زمان برش تیغ را به حالت عمود نگه دارید تا اشتباهاً از قواره اصلی برش ندهید.

آموزش نصب چمن مصنوعی

  •  نکاتی برای افرایش کیفیت نصب چمن مصنوعی

برای افزایش کیفیت به نکات مهم در نصب چمن مصنوعی دقت کنید تا کار نصب به بهترین نحو انجام شود.

1. با در نظر گرفتن  نوع چمن، محل استفاده و کاربرد آن نسبت به نصب آن اقدام کنید.
2. زمان  کنار هم قرار دادن برش‌ها به یکسان بودن جهت الیاف چمن  توجه کنید
3. در هنگام چسب زدن به رطوبت و خشکی هوا توجه کنید. چون چسب کاری  و نصب نباید در دمای پایین تر از 15 یا در رطوبت نسبی بیشتر از 75% انجام شود.
4.  چسب را به اندازه استفاده کنید . استفاده بیش از اندازه از چسب موجب مشخص شدن چسب اضافه در بین الیاف خواهد شد.
5.  به کمک الکل لکه‌های چسب را قبل از تشکیل پوسته تمیز کنید.
6. برای چسباندن از چسب‌هایی  مثل چسب آهن که خاصیت کشسانی ندارند، استفاده نکنید درغیر این صورت چمن  مصنوعی آسیب می بیند.

پیشنهاد مقاله نگهداری از چمن مصنوعی کلیک کنید

آموزش نصب چمن مصنوعی

شرکت طراحی معماری ایوان با سال ها تجربه در زمینه طراحی روف گاردن، طراحی ساختمان،طراحی انواع ویلا، طراحی باغ رستوران، و … آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *